Ще обсъждат разширението на метрото в посока „Студентски град“

14760
Представено ще бъде транспортно моделиране на три варианта с още четири или пет метростанции.

Заседанието на специализирания състав на Общинския експертен съвет ще се проведе на 12 януари /петък/ от 13:00 часа в НАГ. На него ще бъде обсъдена разработка с цел да се направи сравнение на натоварването с пътници на три варианта на продължение на втори диаметър след МС „Витоша“ в посока „Студентски град“. Сравнението е към прогнозни години 2020 и 2040г.

 

Представените три варианта ще бъдат сравнени по отношение на дължина, брой метростанции, брой пътувания на ден, средна скорост на пътник, общ пробег, качили се и слезли пътници и др. Това ще даде възможност да се прецени кой от предложените варианти би бил по-целесъобразен. Разработката няма за цел да прави комплексна оценка на вариантите, а се ограничава да анализира данни, касаещи превозените пътници.

 

 

ВАРИАНТ 1 (ЧЕРВЕН)

 

МС Витоша – МС1 Черни връх (в близост до ул.“Димитър Манчев“) – МС2 (кв. Витоша, комплекс Сити Гардън) – МС 3 (бул. "Симеоновско шосе" – ул. "Асен Разветников") – МС4 Студентски град (бл. 24). Дължина на новия участък – 4,056 км с четири нови метростанции.

 

ВАРИАНТ 2 (ВИОЛЕТОВ)

 

МС Витоша – МС1 Черни връх (в близост до ул. “Димитър Манчев“) – МС2 (кв. Витоша, ул. “Стефан Савов“) – МС 3 (бул. "Симеоновско шосе" – ул. "Проф. д-р Иван Странски") – МС4 Спортен комплекс НСА (ул. „Акад. Стефан Младенов“ – ул. “Проф. Атанас Иширков“ – МС5 Студентски град (Студентска поликлиника). Дължина на новия участък– 4,906 км с пет нови метростанции.

 

ВАРИАНТ 3 (ЗЕЛЕН)

 

МС Витоша – МС1 Черни връх (в близост до ул. “Димитър Манчев“) – МС2 (кв. Витоша, комплекс Сити Гардън) – МС 3 (бул. "Симеоновско шосе" – ул. "Асен Разветников") – МС4 Студентски град (ДГ 79 Слънчице). Дължина на новия участък – 3,670 км с четири нови метростанции.

 

Заключението в разработката е, че втори вариант дава най-добри показатели по отношение на превозени пътници и спестено време. Той е най-дълъг и с една метростанция в повече, което обаче ще го направи и по-скъп. Увеличението на броя превозени пътници при този вариант е 18970/23446 (данни за 2020/2040г.), при първи - 11127/13738, и при трети са най малко - 9637/11943 пътника на ден. По отношение на изразходваното време за пътуване този вариант отново е най-добър, след него първи и след това - трети.

 

Привлечените пътници от автомобили са малко във всички варианти поради факта, че студентите от данните от проведена анкета сравнително малко използват коли. И при трите варианта МС 2 "Витоша" се товари изключително слабо.

 

 


 

 

Освен разширението на метрото, ще бъде обсъден и проект за преструктуриране на уличната мрежа бул. “Черни връх“ - бул. “Джеймс Баучер“ в обхвата на кв. 153, 154, 157а, 245, 274 и 275а, м. „Лозенец - I част“.

 

1-Геометрично решение-590

2-Надлъжни профили-LONG-2.1

2-Надлъжни профили-LONG-2.2

2-Надлъжни профили-LONG-2.3

2-Надлъжни профили-LONG-2.4

2-Надлъжни профили-LONG-2.5

2-Надлъжни профили-LONG-2.6

3-Характерни напречни профили

4-Организация на движение

Обяснителна записка

Съдържание

Челен лист