Два основни варианта на трасета за трамваи 1, 6 и 7 ще разгледа СОС
Това решиха на съвместно заседание комисиите по транспорт и по архитектура и градоустройство.
Вариантът, който запазва трасетата на линии № 1, 6 и 7, налага сериозна реконструкция на подлеза на НДК. При него и трите трамвая влизат в подлеза, като трамвай 6 продължава по съществуващото трасе, а за 1 и 7 се пробива тунелната стена с отклонение надясно по бул. „Витоша" с изходяща рампа.
Минусите на този вариант са пешеходните преминавания на различни нива на трамвайните спирки и разделянето на бул. „Витоша" от рампата. Вариантът е най-скъпият и изграждането му би отнело най-много време. По предварителни оценки цената му е от 20 до 22 млн. лв.
Вариантът с ново тролейбусно трасе по бул. „П. Тодоров", ул. „Бяла Черква", бул. „Арсеналски", бул. „Черни връх", ул. „Фр. Нансен" осигурява транспортна свързаност на жителите на кв. „Манастирски ливади", кв. „Гоце Делчев", кв. „Стрелбище", кв. „Иван Вазов" и „Лозенец" с центъра и с трите лъча на метрото.
При този вариант трамвай 6 продължава да се движи до пазара „Иван Вазов", а по трасето му по бул. „Арсеналски" е технически възможно да се движи тролейбусната линия. На трамвайното трасе на бул. „Скобелев" ще се извърши реконструкция и то ще се измести в средата, като се изгради автомобилно локално платно за обслужване на сградите. По предварителни оценки реализацията на този проект би струвала около 8 млн. лв.
Доклад с двата варианта и по-задълбочен анализ ще бъде подготвен за обсъждане от Столичния общински съвет.
Ема Димитрова