Откриха първата по рода си интелигентна сграда в ритейл сектора в България
Най-новият от верига магазини ще получи BREEAM сертификат за най-високото "Изключително" ниво за първи път у нас.
Вчера в столичния "Младост" 2 бе официално открит първият магазин на Lidl в България, построен изцяло по новата концепция, която немската верига въвежда в световен мащаб. Новата концепция включва промяна в дизайна, функционалността и енергийната ефективност на сградата. Иновациите имат за цел да гарантират повече удобства на клиентите, подобрена работна среда за служителите и опазване на околната среда.
Най-новият обект се отличава с модерен дизайн на фасадата и интериора, значително увеличено вътрешно пространство, много дневна светлина и прегледна подредба на продуктите. В интериора се акцентира върху малко на брой модерни цветове и във въвеждането на естествени материали /дъб/ при облицовката на регалите, което създава допълнителен уют.
Коридорите са увеличени с 10%, с цел по-голямо удобство за клиентите. Пекарната е обновена, намира се в близост до входа на магазина, а печивата са презентирани в Г-образни отворени регали с улеснен достъп за клиентите.
Сред нововъведенията за служителите са модерно обзаведени социални помещения, включително зала за обучения и срещи, удобни помещения за хранене и почивка. Те са в унисон със стратегическата инициатива „Работодателска марка", стартирала преди няколко месеца и, която включва въвеждането на по-добри и здравословни условия на труд, развитие на служителите и други.
При строежа на сградата са използвани дълготрайни строителни материали и високоефективните системи за изолация, благодарение на които магазинът има възможно най-високо качество на въздух, дневна светлина и акустика. Той е оборудван със система за управление на сградни инсталации, която позволява автоматично управление и мониторинг на всички инсталации и точки на консумиране на енергия.
В унисон с европейските директиви, хладилната инсталация и климатичната система работят с безвреден за околната среда хладилен агент. Климатизацията на сградата е разработена така, че да използва за отопление през зимата отпадната топлина от хладилното оборудване. Вентилацията на магазина позволява за темпериране на постъпващия пресен въздух в помещенията да се използва топлината/студа от излизащият отработен въздух.
Благодарение на всички тези мерки магазинът използва с 30% по-малко енергия отколкото, ако бе проектиран и изпълнен като стандартна сграда. Като следваща стъпка предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на магазина и 2 станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.
Всички нови магазини вече ще се строят по новата концепция.