Отварят оферти за рехабилитация на жп линия Пловдив-Бургас
Ценовите оферти ще бъдат оповестени в 10.00 часа в сградата на Национална компания "Железопътна инфраструктура".
Проектът е с индикатививен бюджет от 187,365 мил. евро, от които 64% безвъзмездна финансова помощ от Кохезионния фонд на Европейския съюз и 36% от националния бюджет.
Проектът за рехабилитация на железопътната инфраструктура по участъците на железопътната линия Пловдив - Бургас, по обособени позиции включва:
Позиция 1 - Рехабилитация на железопътната отсечка Михайлово - Калояновец, включително главните коловози в гарите Михайлово и Калояновец, с приблизителна разгъната дължина на железния път 21 км.;
Позиция 2 - Рехабилитация на железопътните отсечки Стара Загора - Ямбол и Завой - Зимница, включително главните коловози в гарите Стара Загора и Ямбол и всички гари и спирки между тях с приблизителна разгъната дължина на железния път 120 км;
Позиция 3 - Рехабилитация на железопътната отсечка Церковски - Карнобат, включително главните коловози в гара Церковски с приблизителна разгъната дължина на железния път 28 км и подновяване на железния път в отсечката Карнобат - Бургас, включително главните коловози в гарите Карнобат и Бургас и всички гари и спирки между тях, с приблизителна разгъната дължина на железния път 122 км.
Поръчката обхваща проектиране на строителните работи и тяхното изпълнение за всяка обособена позиция, както следва:
- Изготвяне на работен проект, с обхват на всички дейности по подновяване/рехабилитация на железопътната инфраструктура, по позиции;
- Строително - монтажни работи по железния път, по позиции, подробно описани в документацията за участие. Участниците могат да участват както за цялата поръчка, така и за всяка от обособените позиции, но само в пълния им обем.
Железопътната линия Пловдив-Бургас е част от TINA мрежата и Пан-европейски транспортен коридор VІІІ. Съществуващата железопътна линия Пловдив-Бургас е електрифицирана с обща дължина 292 км, от които 139 км - единична и 153 км - двойна линия. Проектната скорост по железопътната линия варира между 100-160 км/ч. Цялата железопътна линия е оборудвана с Автоматична влакова система за сигурност (Automatic Train Protection System) тип ETCS ниво 1.
Проектът "Рехабилитация на железопътната инфраструктура по железопътната линия Пловдив-Бургас" ще бъде финансиран от Кохезионен фонд на ЕС по Приоритетна ос 1 на Оперативна програма "Транспорт" 2007 - 2013 г. Управляващ орган на Оперативната програма "Транспорт" е Министерството на транспорта, информационните технологии и съобщенията. ДП „НКЖИ" е бенефициент по програмата.