Павлова: Учудващо е, че Несебър има двама главни архитекти

1825
Градът отдавна е държава в държавата, каза министърът на регионалното развитие по повод скандала с дюните.

Повод за това даде повдигнатото обвинение на кмета на Несебър Николай Димитров и на главния архитект на общината Валентин Димов. Прокуратурата ще каже кой е виновен по скандала, каза Павлова за TV7. "Проверката на ДНСК показа, че има строителство върху терен, който най-вероятно е дюни. Ние спряхме това строителство. Там беше предвидено да бъдат изградени 122 еднофамилни жилища, изключително голям обект близо до плажа", припомни министър Павлова. По думите й това е урбанизирана територия, нов квартал на Несебър, който е изцяло застроен върху така наречения горски фонд с променено предназначение.

 

Ние сме наложили вече 4 глоби по 5 000 лева на главния архитект на Несебър, но аз винаги съм си мислила, че глобяваме един човек. Останах много учудена, когато разбрах, че сме глобявали двама главни архитекти, каза министърът. 

 

В изминалите години и прокуратурата е обявявала, че всички сделки са законни. Комисиите са връщали много земи, буквално на брега и пясъка, които обаче по документи не са бряг и не е пясък. Съдът и прокуратурата са потвърждавали, че това е така, каза Павлова.

 

Плажът "Корал" в Лозенец също отива в прокуратурата. В студиото на "Гореща точка" министърът на регионалното развитие онагледи с оцветена карта, как според проектите ще изглежда това кътче от Черноморието след няколко години, ако бъдат изпълнени проектите за строеж. По продължение на цялата плажна ивица е предвидено да се изгради ваканционно селище. Това е станало през 2004-2006 година с решение на Общинския съвет. Ние отменихме разрешенията за строеж за червената зона (на снимката), защото за нито един от тези три терена не е направена ОВОС, нито оценка за съответствие с екозаконодателството, каза министърът. Сезирала съм прокуратурата за другите два терена (в синьо и зелено), за да принудим собственика да си преработи изцяло проекта. Тук архитектът е същият, както и на проекта на дюните в Несебър, каза Павлова.  

 

 

Продължава и скандалът с базата на НСА. Ние върнахме едно преотреждане за строеж, но според прокуратурата там няма бряг и пясък, коментира още Лиляна Павлова. Тя обясни, че при реституирането на земите са връщани парцели с неясни граници, достигащи понякога и до самата плажна ивица. В конкретния случай строежът е на брега, но в документите не е описано по този начин. Нарушенията са много и оттук насетне само прокуратурата може да ги спре, убедена е министър Павлова.

 

"Според мен в момента всички са много по-внимателни, когато издават разрешения. Хубавото е, че с промените, които направихме миналата година ноември всъщност в Закона за устройство на територията има една много голяма промяна. Ние бяхме критикувани, че делегираме правомощия и, че ДНСК ще контролира големите строежи. Но всеки подцени това, че си запазихме една много важна част - контролираме всяко едно издадено разрешение за строеж. Всеки главен архитект е длъжен да ни го обяви за проверка, а досега не беше така. Досега ДНСК уж контролираше всичко и нищо, защото бяха размити отговорностите. Сега ги разделихме - от първа до трета категория - ДНСК. От четвърта, пета и шеста - общините. Но пък ние проверяваме всяко едно разрешение", каза Лиляна Павлова.

 

По отношение на инфраструктурата, Лиляна Павлова каза, че на първи юни ще бъде пуснат лотът на магистрала "Струма" до Дупница. Веднага след това започва и строителството на Лот 2 от Дупница до Благоевград.

 

По магистрала "Хемус" също текат строителни дейности, ще се направи връзката й директно със столицата от Околовръстното. Продължава работата по Западната дъга. Приключва работата по участъка Шумен-Белокопитово. Започва строителството на трилентовия път Русе-Шумен, каза министърът.

 

Магистрала "Тракия" ще е готова за летния сезон. Продължава работата по магистрала "Марица", каза още Павлова. "Започваме строителство и на пътища в Северозападна България, където последните години не се е случвало такова нещо", каза Павлова. Тя даде пример с обходите на Монтана и Враца.