Пининфарина: Бих искал да работя по проекти в България

1615
Това каза президентът на легендарното студио на конференция по повод третия Ден на италианския дизайн по света.

Инж. Паоло Пининфарина от 2008 г. ръководи дизайнерско студио с 89-годишна история, създадено от дядо му Батиста Пининфарина. Освен с някои от най-впечатляващите модели на Ferrari, Alfa Romeo, Peugeot, GM и Maserati, Пининфарина прави дизайн на влакове, самолети, яхти, интериор, архитектура и много потребителски стоки, които носят известния подпис на студиото.

 

Ролята на инж. Пининфарина е много важна за общото възприемане на италианския дизайн и за разпространението на италианския стил и опит по целия свят. По тази причина той беше почетен гост на вчерашната конференция в София Тех Парк. Събитието, организирано от Конфиндустрия България и Аутомотив Клъстер, беше посветено на дизайна в автомобилостроенето и архитектурата.

 

Посланието на Пининфарина към младите архитекти и дизайнери е - да се съизмерват с другите, да се вслушват и да не мислят, че са единствените гении, да бъдат любопитни, да пътуват, да се учат. Вдъхновението според Пининфарина идва най-вече от работата в разнообразна група. Ако например правиш дизайн на самолет, а човекът до теб работи по лодка, може да се заразите с идеи един от друг. Идеите идват и отвън - от природата, животните, от формите, които образува вятърът, каза Пининфарина и подчерта, че е „необходима екзалтация към това да обслужваш функционалността". Той отбеляза и че с удоволствие би работил по архитектурни и дизайнерски проекти в България. Желанието му е да направи иновационен център - академия, в която да се обединят индустрията, технологията, училището, различни култури.

 

 

Елегантност, изчистени форми и иновация - това са трите условия при създаването на продукт в Pininfarina Group, каза инж. Пининфарина. Дизайнът не е само умение да рисуваш и да бъдеш креативен, но изисква още познания и смелост да рискуваш.

 

 

Традиции и иновации в едно - силната връзка със семейството и работата в различни сфери на дизайна развиват компанията. От автомобилен дизайн се отива към транспортен /пътен, железопътен, воден, космически/ и индустриален /мебели, машини, аксесоари, потребителски стоки, интериорен дизайн, архитектура/. Именно архитектурни проекти показа Пининфарина по време на форума.

 

Първата жилищна кула, проектирана от Пининфарина - Cyrela в Сан Пауло, Бразилия - аеродизайнът в сградите.

 

90-метровата контролна кула Air Traffic Control (ATC) на новото супермодерно летище в Истанбул със 17 етажа и с формата на лале - символ на града от векове.

 

Juventus stadium в Торино

 

Proximo, офис комплекс във Варшава

 

YACTHOUSE и VITRA са най-високите жилищни кули в Южна Америка, които ще бъдат завършени през 2020-2021г.

 

Beachwalk, жилищен комплекс от висок клас в Hallandale, South Florida.

 

Sixty6, нова жилищна кула в Кипър.

 

Инж. Паоло Пининфарина е в София за втори път след 12 години. Сега той дойде директно от автосалона в Женева, където се състоя премиерата на техният първи изцяло самостоятелно разработен супер автомобил, кръстен на основателя на компанията - Battista Pininfarina. Той е елегантен, с идея да бъде първият луксозен електрически, и ще достига максимална скорост до 400 километра в час. От 0 до 100 тя ще ускорява за 1,9 секунди, а от 0 до 300 километра в час - за 12 секунди.

 

 

 

 

Салонът също е луксозен, като специално внимание е обърнато на мястото на водача, което е силно персонифицирано, защото това е „мечтата на собственика", каза Пининфарина. Не повече от 150 автомобила Battista Pininfarina ще бъдат на разположение от края на 2020 г. 50 са разпределени за САЩ, 50 в Европа и 50 - за Близкия изток и Азия. За всяка държава вътрешният дизайн ще бъде различен.

 

 

 

Бъдещето е в умните градове, автономността, добрата инфраструктура, обезопасяването, в комбинацията от екологичен обществен транспорт и комфортни електрически автомобили или хибриди. Всеки град трябва да търси своето решение, но пътят е да се върви към подобряване качеството на живот. Бавно става, но ако бях песимист, нямаше да правя това, което правя, каза Пининфарина. В отговор на въпрос от публиката за далечното бъдеще той заяви, че не би инвестирал в летящи коли.

 

Конференция ще отбележи III Ден на италианския дизайн по света

 

Ема Димитрова