Подписаха договора с концесионера на Пристанищен терминал Свищов
Министърът на транспорта Петър Мутафчиев и изпълнителният директор на “Драгажен флот – Истър” АД подписаха днес договора за предоставянето на концесия на Пристанищен терминал Свищов.
Събитието се състоя в Министерството на транспорта. Пристанищен терминал Свищов е част от пристанище за обществен транспорт с национално значение Русе. Той е специализиран за обработка на генерални и насипни товари и обслужване на пътници. Терминалът има 8 корабни места, от които 7 за товаро-разтоварна дейност и 1 за обслужване на пътници.След подписването на договора министър Мутафчиев заяви, че това е още едно доказателство, че Министерството на транспорта твърдо е решено да изпълнява своите приоритети за повишаване на броя на инвестициите в инфраструктурата. Това ще създаде възможност за увеличаване на товарооборота и пътникопотока на пристанището.
От своя страна Румен Йорданов отбеляза, че подписванета на концесията е успех и за „Драгажен флот – Истър” АД и за община Свищов. Той заяви, че дружеството винаги е било товародател №1 на пристанище Русе. Изпълнителният директор на „Драгажен флот – Истър” пое ангажимент да се търсят нови логистични схеми за повишаването на товарооборота. За да стане възможно това, дружеството започва активно сътрудничество с румънското пристанище Зимнич. Екипът на избрания концесионер има желание да превърне пристанище Свищов в модерно и европейско дунавско пристанище, добави още Румен Йорданов.
Основни условия на концесията
І. Срокът на концесията е 31 години.
ІІ. На територията на пристанищния терминал – обект на концесия, концесионерът се задължава да извършва следните пристанищни услуги:
- обработка на товари и поща;
- обслужване на пътници;
- морско-технически услуги: снабдяване на корабите с вода, телефон, ел. енергия, швартоване и управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
ІІІ. Концесионерът се е задължил за първите десет години от срока на концесията да достига:
- средногодишен товарооборот в размер не по-малък от 1 347 698 тона при базов товарооборот от 767 000 тона и реализиран товарооборот през 2006 г. от 743 457 тона;
- средногодишен пътникопоток в размер не по-малък от 25 059 броя пътници при базов пътникопоток от 5 000 броя и реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници.
IV. За срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши инвестиции в обекта на концесия, както следва:
V. Концесионерът се задължава да заплаща годишни концесионни възнаграждения, както следва:
1. Годишни концесионни плащания, съставени от две части – фиксирана и променлива:
• фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение е в размер на 207 000 евро. Фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение ще се индексира на всеки пет години от срока на концесия с индекса на потребителските цени с натрупване;
• променлива част на годишното концесионно възнаграждение в размер на 25 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер на 1 140 000 евро (при реализирани приходи през 2006 г. – 1 332 000 евро;
2. Еднократно концесионно възнаграждение от 600 000 лева, концесионерът ще заплати в срок до влизане в сила на договора.
Минималната сума, която държавата ще получи от фиксираната част на годишните концесионни плащания е около 6 724 000 евро. Очакваме променливата част на годишните концесионни възнаграждения да не бъде по-малка от около 200 000 евро средно годишно, която сума е определена на база задълженията на концесионера за достигане на средногодишен товарооборот и пътникопоток. Или общо предвижданият приход от концесионни възнаграждения очакваме да бъде около 13 млн. евро, която сума е без данъците, които ще заплаща концесионера през срока на концесията.
Общият ефект от концесията от инвестиции и концесионни плащания предвиждаме да бъде в размер на около 22 830 000 евро.
VІ. Банкови гаранции, които ще предостави концесионера:
а) 10% от стойността на планираните инвестиции за съответната година и
б) гаранция от 342 000 евро за добро изпълнение на договора, която концесионерът ще поддържа през целия срок на концесията.
От своя страна Румен Йорданов отбеляза, че подписванета на концесията е успех и за „Драгажен флот – Истър” АД и за община Свищов. Той заяви, че дружеството винаги е било товародател №1 на пристанище Русе. Изпълнителният директор на „Драгажен флот – Истър” пое ангажимент да се търсят нови логистични схеми за повишаването на товарооборота. За да стане възможно това, дружеството започва активно сътрудничество с румънското пристанище Зимнич. Екипът на избрания концесионер има желание да превърне пристанище Свищов в модерно и европейско дунавско пристанище, добави още Румен Йорданов.
Основни условия на концесията
І. Срокът на концесията е 31 години.
ІІ. На територията на пристанищния терминал – обект на концесия, концесионерът се задължава да извършва следните пристанищни услуги:
- обработка на товари и поща;
- обслужване на пътници;
- морско-технически услуги: снабдяване на корабите с вода, телефон, ел. енергия, швартоване и управление на отпадъци – резултат от корабоплавателна дейност.
ІІІ. Концесионерът се е задължил за първите десет години от срока на концесията да достига:
- средногодишен товарооборот в размер не по-малък от 1 347 698 тона при базов товарооборот от 767 000 тона и реализиран товарооборот през 2006 г. от 743 457 тона;
- средногодишен пътникопоток в размер не по-малък от 25 059 броя пътници при базов пътникопоток от 5 000 броя и реализиран пътникопоток през 2006 г. от 8 589 броя пътници.
IV. За срока на концесията, концесионерът се задължава да извърши инвестиции в обекта на концесия, както следва:
- В размер не по-малък от 3 212 000 лева за първите 2 години от срока на концесията.
- В размер не по-малък от 10 637 000 лева за първите 10 години от срока на концесията, в това число инвестициите за първите две години.
- В размер не по-малък от 19 227 000 лева за целия срок на концесията, в това число инвестициите за първите десет години.
V. Концесионерът се задължава да заплаща годишни концесионни възнаграждения, както следва:
1. Годишни концесионни плащания, съставени от две части – фиксирана и променлива:
• фиксирана част на годишното концесионно възнаграждение е в размер на 207 000 евро. Фиксираната част на годишното концесионно възнаграждение ще се индексира на всеки пет години от срока на концесия с индекса на потребителските цени с натрупване;
• променлива част на годишното концесионно възнаграждение в размер на 25 на сто от нарастването на общия размер на брутните приходи за текущата година от извършваните пристанищни услуги на обекта на концесията спрямо приетите за базови брутни приходи в размер на 1 140 000 евро (при реализирани приходи през 2006 г. – 1 332 000 евро;
2. Еднократно концесионно възнаграждение от 600 000 лева, концесионерът ще заплати в срок до влизане в сила на договора.
Минималната сума, която държавата ще получи от фиксираната част на годишните концесионни плащания е около 6 724 000 евро. Очакваме променливата част на годишните концесионни възнаграждения да не бъде по-малка от около 200 000 евро средно годишно, която сума е определена на база задълженията на концесионера за достигане на средногодишен товарооборот и пътникопоток. Или общо предвижданият приход от концесионни възнаграждения очакваме да бъде около 13 млн. евро, която сума е без данъците, които ще заплаща концесионера през срока на концесията.
Общият ефект от концесията от инвестиции и концесионни плащания предвиждаме да бъде в размер на около 22 830 000 евро.
VІ. Банкови гаранции, които ще предостави концесионера:
а) 10% от стойността на планираните инвестиции за съответната година и
б) гаранция от 342 000 евро за добро изпълнение на договора, която концесионерът ще поддържа през целия срок на концесията.