Правят идеен проект за новата метростанция до ж.п. линията София-Кюстендил

1608
Тя ще е първата построена от общината и частен инвеститор.

 

Обществената поръчка е за изготвяне на идеен проект за връзка на втори метродиаметър с Депо Обеля и нова метростанция до ж.п. линията София-Кюстендил. Плановете са тя да е на бул. "Панчо Владигеров". Срокът за подаване на оферти е 11 април, а проектът трябва да е готов 6 месеца след подписването на договора. Прогнозната стойнсют за проектирането е 350 000 лв.

 

Конструкцията на новата метростанция ще бъде поместена в реконструирана съществуваща конструкция, предвидена за целта още при първоначалното й изпълнение през 2003г. Тя е с дължина около 130 метра и към момента изпълнява ролята на метротунел.

 

Новата метростанция ще е подземна, с 1 ниво, с един централен перон с дължина около 95м и ширина около 9.50м. В обхвата на поръчката е и изграждането на релсов път и контактна релса с дължина около 1000м – около 750м за служебната връзка с метродепото и около 300м по основното метротрасе.

 

Изграждането на метростанцията е предвидено по проект от 2003г., както и в Общия устройствен план на София, но е липсвало финансиране. Строежът й ще струва около 24 млн. лева, като 51% от сумата ще бъде платена от частното дружество "Арселанд Есперия", а 49% - от Столичната община. Дружеството ще отговаря за първоначалните етапи от строежа на станцията, а Столичната община ще изготви инженерните проекти. 

 

Тъй като "Арсланд Есперия" има намерение да построи затворен жилищен комплекс с поликлиника и училище в района, поема част от инвестицията за новата метростанция. В отделен проект НКЖИ предвижда върху нея да бъде построена жп гара "Обеля", която ще е крайна гара за влаковете, идващи от Елин Пелин и преминаващи през Централната гара. Предвижа се извън този проект в района да бъде изградена и автогара. Така ще бъде създаден интермодален терминал, който да подобри транспортните връзки между София и районите в областта.

 

Докладът, който предвижда изграждане на транспортен възел при пресичане на ж.п. линия с метроучастъка Метростанция „Сливница"-Метростанция „Обеля", включващ нова метростанция, перони на ж.п. спирка и независима връзка на Линия 2 на метрото с метродепо в кв. Обеля, бе одобрен от общинските съветници през 2017г.