Пуснаха движението в обновен участък по южното платно на бул. "Тодор Каблешков"

819
Според „Спаси София“ платното е отворено с над двойно закъснение, без трамвай и с ниско качество, а северното платно остава за догодина.

Днес пуснаха движението по новоизграденото южно пътно платно на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "България" до ул. "Д. Белишки" в София. Движението ще бъде еднопосочно и ще се извършва в две пътни платна. Възстановява се и еднопосочното движение в северното платно към бул. "България". 

 

Изградени са нов водопровод, канализация, електро- и телекомуникации, както и мрежи за газификация и топлофикация. Монтирано е улично осветление и са засадени 86 фиданки явори. Продължават строителните работи по тротоарите.

 

 

Според организацията „Спаси София" южното платно на бул. „Тодор Каблешков" е отворено за движение с над двойно закъснение спрямо срока по договор, без трамвай, отново с ниско качество и без да е „пипнато северното платно". Южното се пуска на 168-мия ден от започването на ремонта, а е трябвало да бъде напълно готово заедно с тротоарите на 20 август. Велоалеята според организацията е тясна и опасна, като трасето не отговаря дори на минималните изисквания за широчина, настилката е неравна, а скосяванията са високи и опасни. Северното платно пък остава за догодина, въпреки че "Трейс" бяха задължени да ремонтират целия булевард до средата на октомври. Не са оставени места за бъдещите спирки на трамвая и когато започне строителството на трасето, ще се налага да се разбива и коригира новото пътно платно, казват от „Спаси София".

 

Според сдружение „Велоеволюция" велоалеята в едната посока на булеварда още не е готова, а в другата е тясна и всички пресичания са с препятствия (бордюри). Велоалеята е отделена от пътното платно, но радиусът на завоите за автомобили е много голям и дори навлиза във велоалеята, а това е предпоставка за завиване с голяма скорост и "притискане" на велосипедистите. Въпреки ремонтирането и на бул. „България", и на бул. „Т. Каблешков" това лято, решение за велосипедистите на кръстовището на двата булеварда няма. Задължително е изискването велосипедистите да могат да продължат през кръстовището, карайки велосипеда си, но велоалеята по бул. „България" стига до подлез със стълби, казват от сдружението.

 

 

Според „Велоеволюция" трябва да се премахнат всички бордюри, разположени косо на велосипедната алея; да се маркират пешеходни пътеки през велоалеята; да се разчертаят велосипедни пътеки до всички пешеходни пътеки за напречно пресичане на булеварда; да се оформят места за изчакване за велосипедисти за напречно пресичане - вдясно на велоалеята; зоната на спирката да е маркирана подходящо през велоалеята и по възможност велоалеята да мине зад спирката; да се изготви План за организация на движението  на кръстовището на бул. "България" и бул. "Т. Каблешков", който да включи и велосипедното движение; да се осигури непрекъснатост на велосипедното движение от/към всички възможни за велосипедистите посоки. Необходимо е още следващите проекти за реконструкция на бул. „Т. Каблешков" да включат еднопосочни велоалеи с широчина поне 2.0 м.

 

В края на октомври от общината обясниха, че строителните дейности при разширението на булеварда при първите три етапа трябва да се съобразят допълнително с изпълнението на газопровод и топлофикационен колектор, както и с допълнителни отклонения за прилежащите сгради в района.