Разделят България на туристически райони

293
Те ще привличат чуждите туристи с атрактивни и екзотични имена.

Да се обособят туристически райони, които с атрактивни имена да бъдат рекламирани по международните борси като регионален продукт, предложи днес Държавната агенция по туризъм на Националното сдружение на общините в Република България (НСОРБ) и на туристическите организации.
Предвижда се от есента да се обособят 19 такива регионални туристически марки според предпочитанията на чуждите туристи. Някои от идеите са: Черноморието – Българската ривиера, Национален парк Витоша, София древна и млада, Пирин, Рила, Централен Балкан, Балкания – Трявна и Тетевен, Средногорие, Велико Търново и старите български столици, Тракия, Долина на розите, Тракийски перли.
Освен тези райони се предлага още една група с туристически райони, които имат потенциал за развитие. В нея попадат Западни Родопи, Източни Родопи, Странджа, Добруджа, Северозападен Балкан, На хубавия син Дунав, Кюстендил – спа-перлата на България.
Идеята за туристическото райониране бе одобрена от председателя на Асоциацията на хотелиерите и ресторантьорите Благой Рагин. Той обаче отново постави въпросите за проблемите с концесионирането на летищата и развитието на инфраструктурата у нас. Хотелиерът призова да се проведе среща с министрите Асен Гагаузов, Петър Мутафчиев и Ивайло Калфин, на която да бъдат обсъдени тези въпроси, влияещи пряко върху развитието на туризма.