Шофьорите вече се движат по Северната скоростна тангента

4040
16,5-километровото трасе прави връзка с главни направления, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Македония и Сърбия.

Със Северната скоростна тангента се осигурява удобна връзка между северозападните и югоизточните квартали на София. Подобрява се достъпът на най-отдалечените райони с центъра на столицата, улеснява се трафикът и се съкращава времето за пътуване.

 

 

С изграждането и на втория участък от Западната дъга на Софийския околовръстен път, който трябва да е готов тази година, от най-североизточния квартал на столицата – „Враждебна“, до най-северозападния и най-голям жилищен комплекс - „Люлин“, ще се стига за около 15 минути.

 

Тангентата е с 6 пътни ленти, по 3 в едно направление. Отсечката не е част от Транс-европейските транспортни коридори, но осъществява важна, бърза и директна връзка с главни пътни направления. Това са коридори IV, VIII и X от Транс-европейската транспортна мрежа, през които преминава трафикът от и за Гърция, Румъния, Република Македония и Сърбия. Инфраструктурният проект е важен за София и страната, тъй като в потока от автомобили по околовръстния път на София се включва и трафикът от автомагистралите „Тракия“ и „Хемус“, път I-8 Калотина - София, I-6 София - Бургас, второкласни и третокласни пътища от републиканската пътна мрежа.

 

Източник: SkyscraperCity Bulgaria 

 

Изпълнител на проекта – лот 70, е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, гр. София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

 

Строително-монтажните работи на участък 2 от Западната дъга на Софийския околовръстен път от км 0+780 до км 6+309 - с обща дължина 5,528 км, вече са изпълнени на 50%. Трасето е разположено след моста при река Какач до пътния възел със Северна скоростна тангента и лот 3 Софийски околовръстен път - Калотина. Западната дъга на СОП се явява естествено продължение на АМ „Люлин“ и чрез нейното изграждане ще се осигури необходимата устойчивост на реализирания с европейски средства проект. Построен, обектът ще осъществява връзка от и към Сърбия с изграждащия се магистрален пръстен в България, като ще осигурява безконфликтно разпределение на локалния и транзитния трафик. Така ще се хомогенизира транзитния поток в посока Север-Юг.

 

 

На 20 октомври 2015 г. Министерският съвет даде съгласието си Агенция „Пътна инфраструктура” да сключи договори за изпълнение на дейности по участък 2 от проекта за изграждане на Западна дъга на Софийския околовръстен път. Преди дни Европейската комисия одобри изпълнението на обекта да бъде финансирано с европейски средства.

 

Източник: SkyscraperCity Bulgaria 

 

Изпълнител на проекта за изграждане на втория етап от Западната дъга на Софийския околовръстен път е ДЗЗД „ЕВРОПЕЙСКИ ПЪТИЩА“, с участници в обединението: „Джи Пи Груп“ ООД, „Автомагистрали – Черно море“ АД, „Пътстройинженеринг“ АД. Стойността на договора е 101 999 866,66 лв. с ДДС. Срокът за изпълнение на строителството е 10 месеца. Строителният надзор на стойност 719 040 лв. с ДДС се осъществява от Сдружение „София Запад 2013“, в което са: „Пътконсулт 2000“ ЕООД, „Рутекс“ ООД, „Трансконсулт БГ“ ООД и „ИРД инженеринг С.р.л“.