ТЕРАЗИД - българската фирма, която знае какво прави

1796

Успехът за нас е клиентите да се доверяват на нашите продукти и да асоциират бранда с топ качество и високо ниво на обслужване, казва търговският директор инж. Велин Александров.


ТЕРАЗИД e водещ български производител на висококачествени мазилки, лепила, шпакловки, топлоизолационни и хидроизолационни системи. Компанията е създадена през 1996 и за 25 години се превръща в топ марка на пазара, комбинирайки традициите в производството на строителни материали и стандартите за високо качество. Дружеството разполага с модерна производствена база, простираща се на 3 000 м2, с производствен капацитет от 400 тона/ден за циментови и гипсови смеси и 20 тона/ден течни и пастообразни продукти.

 

Компанията притежава отделна фабрика за производство на топлоизолационни плоскости от EPS. С цел повишаване на качеството на суровините и в непрекъснат стремеж за оптимизиране на производството, ТЕРАЗИД залага на своята собствена поточна линия за сушене и сепариране на пясък и мрамор. За нуждите на производството ТЕРАЗИД работи с най-добрите суровини, оцветители и добавки на пазара, доставяни от световните лидери в строителната химия, осигуряващи безкомпромисно качество и дълготрайност. Топлоизолационните системи с марка „Теразид" са предпочитани за санирането на много жилищни и обществени сгради по национални и европейски програми за енергийна ефективност.

 

Брандът е носител на множество отличия и награди, сред които признание за най-влиятелна марка Business Superbrands Bulgaria, златен медал от Международния пловдивски панаир и International Quality Award. 

 

ТЕРАЗИД притежава сертификат за успешно внедрена и действаща интегрирана система за управление на качеството (ISO 9001:2015), здравето и безопасността при работа (ISO 45001:2018) и опазване на околната среда (ISO 14001:2015). Компанията е първият български производител, сертифициран с Европейска техническа оценка (ETA) за своята интегрирана топлоизолационна система Bio Clima. 

 

През последните години дружеството разви успешна търговия в редица държави като Гърция, Сърбия, Румъния, Северна Македония, Албания, Косово, Кипър, Молдова, Англия, Белгия, Либия и др.

 

Сега, през 2021-ва, ТЕРАЗИД отбелязва 25 години. По този повод разговаряме с инж. Велин Александров, който е търговски директор на ТЕРАЗИД почти от създаването на компанията. Завършил е „Промишлено и гражданско строителство" във ВВИСУ „Любен Каравелов", а преди да оглави отдел „Продажби" на ТЕРАЗИД, е работил като ръководител на много строителни обекти в София.

 

Снимка: ТЕРАЗИД

 

Инж. Александров, през 2016-та, когато ТЕРАЗИД отбеляза 20 години, казахте, че инициативността, коректността в работата с партньорите и екипността са в основата на постиженията на фирмата. След още 5 години, това ли са все още водещите причини за успеха?

 

Връщате ме 5 години назад, но с днешна дата и с поглед, отправен напред, продължаваме да вярваме, че успехът стъпва преди всичко върху стабилна основа, изградена от сплотения екип, коректността в работата с клиентите и визията за бъдещето. Независимо от това, че екипът ни се обогатява и разширява постоянно с нови и млади хора, тези ценности стават част от ежедневието на всеки един от тях. А с годините партньорствата не само на българския пазар, но и на чужди пазари като Гърция, Северна Македония, Франция, Молдова, Кипър и много други, стават все по-стабилни и мащабни.

 

Какви предизвикателства преодоляхте за тези 25 години?

 

Предизвикателствата, разбира се, са много, и не бихме могли да ги обхванем в темата на едно интервю или един въпрос. Основните - както преди, така и сега, са в утвърждаването идеологията на компанията, правилното позициониране на марката и гарантирането на високо качеството както в производството, така и в работата и обслужването на клиентите. Но главното предизвикателство е да подчиним бизнеса си в услуга на клиента. Инженерите в нашата лаборатория постоянно следят за качеството на входящите суровини и на готовата продукция, за да сме сигурни, че добре познатите продукти, които напускат завода всеки ден, са с едно и също високо ниво. В същото време не спираме да разработваме нови специализирани материали, които да решават конкретни проблеми в новото строителство или ремонтните дейности и да следват тенденциите в архитектурата и интериорния дизайн. Така се родиха хитовите Wood Decor - фасадна мазилка с дървесен ефект и иновативното дизайнерско покритие Micro Cem.

 

Кое бихте определили като най-големия успех за ТЕРАЗИД?

 

Не знам дали аз имам право да отговоря на този въпрос. Надявам се хората да харесват това, което правим. Да се доверяват на нашите продукти и да асоциират бранда ТЕРАЗИД с топ качество и високо ниво на обслужване. Не самооценката, а оценката на клиента е от най-голямо значение за нас. 

 

Може ли да се каже, че ТЕРАЗИД е една от най-разпознаваемите марки на българския пазар и с кои традиционно наложени продукти?

 

Читателите ви ще кажат колко разпознаваема е марката ТЕРАЗИД. За екипа ни е важно да гледа напред в бъдещето, знаейки, че зад себе си има успехите на миналото, да печели битки в настоящето и това да го окрилява. Радвам се, че работя с хора, одухотворени от работата си и търсещи непрекъснато по-високото стъпало. Не искам да измествам фокуса на въпроса, но не смятам, че трябва да ни свързват с определени продукти, обекти, хора... Да го кажа така - нека ТЕРАЗИД бъде българската фирма, която знае какво прави.

 

Кои са новите решения и продукти, които предлагате?

 

Вече стана дума, че за нас създаването и предлагането на нови продукти са едно от направленията, в които работим усилено. Радвам се, че в ТЕРАЗИД това е основен приоритет на ръководството и най-вече в лицето на собственика - Росен Станков. Иновативността е в сърцето му. Едни от новите продукти и системи, разработени в компанията са декоративните покрития под марките Micro Cem и Diakora, базирани на епоксидни и полиуретанови основи. Сериозно се работи и в посока на високоякостните продукти за ремонт и възстановяване на бетонови елементи и настилки, както и в хидроизолационните системи.

 

Как се развива дейността ви на чуждите пазари и как се справяте в ситуация на пандемия?

 

Пандемичната обстановка ни накара да погледнем на ежедневните си дейности по един нов начин. Основното при нас е, че гледаме на всичко това изключително отговорно - както ръководството, така и всички служители. Не искам да навлизам в темата допълнително, тъй като се коментира от много хора и смятам, че всичко вече е казано. За нас е важно да запазим здравето си и да се преборим с наложеното от пандемията асоциализиране на хората. Що се отнася до чуждите пазари, ТЕРАЗИД продължава да работи успешно и да поддържа добрите отношения със своите партньори, спазвайки всички правила и съобразявайки дейността си с международната обстановка.

 

Във връзка с 25-годишнината на фирмата започнахте поредица с представяне на вашия екип, част от който е израснал заедно с ТЕРАЗИД. Защо избрахте именно този начин на представяне на изминалите 25 години - през очите на 25 служители и техните истории?

 

Вече излязоха няколко истории от тази поредица и предполагам, че всеки, който ги прочете, веднага ще добие представа какъв бранд е ТЕРАЗИД и какво означават служителите за самата компания. Защото в основата на успешния бизнес, наравно с всичко, което споменахме, са те, хората, нашите колеги. Зад тези 25 години стоят толкова много истории, човешки съдби, приятелства, премеждия и радостни мигове, че най-малкото, което можем да направим, е да разкажем за тях. За екипа на ТЕРАЗИД - нашето семейство.

 

Поредицата „25 години в 25 истории" може да следите в блога на ТЕРАЗИД и във Фейсбук страницата на фирмата.

ОЩЕ НОВИНИ

Товаро-разтоварната рампа HTL2 ISO от Hörmann се отличава с 55% по-добра изолация

Товаро-разтоварната рампа HTL2 ISO от Hörmann се отличава с 55% по-добра изолация

В комбинация със специално адаптирана секционна врата рампата е устойчиво решение и спомага за спестяване на разходи за енергия

"КСЕЛА България" с инициатива "ВЪРНИ ПАЛЕТА, СПАСИ ДЪРВЕТА!"

"КСЕЛА България" с инициатива "ВЪРНИ ПАЛЕТА, СПАСИ ДЪРВЕТА!"

С цел да реализира своята стратегия за устойчиво бизнес развитие, дружеството предприе първата си конкретна инициатива в областта на повишаването на осведомеността за опазването на дървесината и околната среда

Започна българското индустриално изложение MachTech&InnoTech

Започна българското индустриално изложение MachTech&InnoTech

От днес до 16 септември Интер Експо Център в София е пресечна точка за всеки с интерес към индустриалните машини и технологии

Бърз монтаж и атрактивна визия предлага новата система EP30 за преградни стени

Бърз монтаж и атрактивна визия предлага новата система EP30 за преградни стени

EP30 е с най-малката видима ширина на профилите в своя клас

GROHE подкрепя тазгодишното издание на "Реките на София"

GROHE подкрепя тазгодишното издание на "Реките на София"

Този уикенд стартира третото и най-голямо досега издание на познатия на столичани фестивал, който има за цел да покаже колко приятно място за отдих могат да бъдат коритата на градските реки, ако полагаме грижи за тях

GROHE спестява 37 милиона пластмасови елементи годишно

GROHE спестява 37 милиона пластмасови елементи годишно

Компанията се стреми да елиминира цялата ненужна пластмаса в продуктовите опаковки