ТЕРАЗИД - българската фирма, която знае какво прави
Успехът за нас е клиентите да се доверяват на нашите продукти и да асоциират бранда с топ качество и високо ниво на обслужване, казва търговският директор инж. Велин Александров.
ТЕРАЗИД e водещ български производител на висококачествени мазилки, лепила, шпакловки, топлоизолационни и хидроизолационни системи. Компанията е създадена през 1996 и за 25 години се превръща в топ марка на пазара, комбинирайки традициите в производството на строителни материали и стандартите за високо качество. Дружеството разполага с модерна производствена база, простираща се на 3 000 м2, с производствен капацитет от 400 тона/ден за циментови и гипсови смеси и 20 тона/ден течни и пастообразни продукти.
Компанията притежава отделна фабрика за производство на топлоизолационни плоскости от EPS. С цел повишаване на качеството на суровините и в непрекъснат стремеж за оптимизиране на производството, ТЕРАЗИД залага на своята собствена поточна линия за сушене и сепариране на пясък и мрамор. За нуждите на производството ТЕРАЗИД работи с най-добрите суровини, оцветители и добавки на пазара, доставяни от световните лидери в строителната химия, осигуряващи безкомпромисно качество и дълготрайност. Топлоизолационните системи с марка „Теразид" са предпочитани за санирането на много жилищни и обществени сгради по национални и европейски програми за енергийна ефективност.
Брандът е носител на множество отличия и награди, сред които признание за най-влиятелна марка Business Superbrands Bulgaria, златен медал от Международния пловдивски панаир и International Quality Award.
ТЕРАЗИД притежава сертификат за успешно внедрена и действаща интегрирана система за управление на качеството (ISO 9001:2015), здравето и безопасността при работа (ISO 45001:2018) и опазване на околната среда (ISO 14001:2015). Компанията е първият български производител, сертифициран с Европейска техническа оценка (ETA) за своята интегрирана топлоизолационна система Bio Clima.
През последните години дружеството разви успешна търговия в редица държави като Гърция, Сърбия, Румъния, Северна Македония, Албания, Косово, Кипър, Молдова, Англия, Белгия, Либия и др.
Сега, през 2021-ва, ТЕРАЗИД отбелязва 25 години. По този повод разговаряме с инж. Велин Александров, който е търговски директор на ТЕРАЗИД почти от създаването на компанията. Завършил е „Промишлено и гражданско строителство" във ВВИСУ „Любен Каравелов", а преди да оглави отдел „Продажби" на ТЕРАЗИД, е работил като ръководител на много строителни обекти в София.
Снимка: ТЕРАЗИД
Инж. Александров, през 2016-та, когато ТЕРАЗИД отбеляза 20 години, казахте, че инициативността, коректността в работата с партньорите и екипността са в основата на постиженията на фирмата. След още 5 години, това ли са все още водещите причини за успеха?
Връщате ме 5 години назад, но с днешна дата и с поглед, отправен напред, продължаваме да вярваме, че успехът стъпва преди всичко върху стабилна основа, изградена от сплотения екип, коректността в работата с клиентите и визията за бъдещето. Независимо от това, че екипът ни се обогатява и разширява постоянно с нови и млади хора, тези ценности стават част от ежедневието на всеки един от тях. А с годините партньорствата не само на българския пазар, но и на чужди пазари като Гърция, Северна Македония, Франция, Молдова, Кипър и много други, стават все по-стабилни и мащабни.
Какви предизвикателства преодоляхте за тези 25 години?
Предизвикателствата, разбира се, са много, и не бихме могли да ги обхванем в темата на едно интервю или един въпрос. Основните - както преди, така и сега, са в утвърждаването идеологията на компанията, правилното позициониране на марката и гарантирането на високо качеството както в производството, така и в работата и обслужването на клиентите. Но главното предизвикателство е да подчиним бизнеса си в услуга на клиента. Инженерите в нашата лаборатория постоянно следят за качеството на входящите суровини и на готовата продукция, за да сме сигурни, че добре познатите продукти, които напускат завода всеки ден, са с едно и също високо ниво. В същото време не спираме да разработваме нови специализирани материали, които да решават конкретни проблеми в новото строителство или ремонтните дейности и да следват тенденциите в архитектурата и интериорния дизайн. Така се родиха хитовите Wood Decor - фасадна мазилка с дървесен ефект и иновативното дизайнерско покритие Micro Cem.
Кое бихте определили като най-големия успех за ТЕРАЗИД?
Не знам дали аз имам право да отговоря на този въпрос. Надявам се хората да харесват това, което правим. Да се доверяват на нашите продукти и да асоциират бранда ТЕРАЗИД с топ качество и високо ниво на обслужване. Не самооценката, а оценката на клиента е от най-голямо значение за нас.
Може ли да се каже, че ТЕРАЗИД е една от най-разпознаваемите марки на българския пазар и с кои традиционно наложени продукти?
Читателите ви ще кажат колко разпознаваема е марката ТЕРАЗИД. За екипа ни е важно да гледа напред в бъдещето, знаейки, че зад себе си има успехите на миналото, да печели битки в настоящето и това да го окрилява. Радвам се, че работя с хора, одухотворени от работата си и търсещи непрекъснато по-високото стъпало. Не искам да измествам фокуса на въпроса, но не смятам, че трябва да ни свързват с определени продукти, обекти, хора... Да го кажа така - нека ТЕРАЗИД бъде българската фирма, която знае какво прави.
Кои са новите решения и продукти, които предлагате?
Вече стана дума, че за нас създаването и предлагането на нови продукти са едно от направленията, в които работим усилено. Радвам се, че в ТЕРАЗИД това е основен приоритет на ръководството и най-вече в лицето на собственика - Росен Станков. Иновативността е в сърцето му. Едни от новите продукти и системи, разработени в компанията са декоративните покрития под марките Micro Cem и Diakora, базирани на епоксидни и полиуретанови основи. Сериозно се работи и в посока на високоякостните продукти за ремонт и възстановяване на бетонови елементи и настилки, както и в хидроизолационните системи.
Как се развива дейността ви на чуждите пазари и как се справяте в ситуация на пандемия?
Пандемичната обстановка ни накара да погледнем на ежедневните си дейности по един нов начин. Основното при нас е, че гледаме на всичко това изключително отговорно - както ръководството, така и всички служители. Не искам да навлизам в темата допълнително, тъй като се коментира от много хора и смятам, че всичко вече е казано. За нас е важно да запазим здравето си и да се преборим с наложеното от пандемията асоциализиране на хората. Що се отнася до чуждите пазари, ТЕРАЗИД продължава да работи успешно и да поддържа добрите отношения със своите партньори, спазвайки всички правила и съобразявайки дейността си с международната обстановка.
Във връзка с 25-годишнината на фирмата започнахте поредица с представяне на вашия екип, част от който е израснал заедно с ТЕРАЗИД. Защо избрахте именно този начин на представяне на изминалите 25 години - през очите на 25 служители и техните истории?
Вече излязоха няколко истории от тази поредица и предполагам, че всеки, който ги прочете, веднага ще добие представа какъв бранд е ТЕРАЗИД и какво означават служителите за самата компания. Защото в основата на успешния бизнес, наравно с всичко, което споменахме, са те, хората, нашите колеги. Зад тези 25 години стоят толкова много истории, човешки съдби, приятелства, премеждия и радостни мигове, че най-малкото, което можем да направим, е да разкажем за тях. За екипа на ТЕРАЗИД - нашето семейство.
Поредицата „25 години в 25 истории" може да следите в блога на ТЕРАЗИД и във Фейсбук страницата на фирмата.