Вариант за пътен възел към летище София ще обсъждат в НАГ
Заседанието на ОЕСУТ ще се проведе на 11 юни на ул. „Сердика” 5, залата на III етаж.
Заседанието на специализирания състав на Общинския експертен съвет по устройство на територията за разглеждане на проекти за обекти на техническата инфраструктура в разширен състав ще обсъди Проект на подробен комуникационно-транспортен план за „Източна тангента” в участъка от бул. „Ботевградско шосе” до бул. „Шипченски проход” – вариант на пътен възел към Летище София със съобразяване на трасето на „Товарна тангента”.
Проектната разработка има за цел да подобри комуникационно-транспортното решение в областта Пътен възел „Летище". Той се образува при пресичането на новопроектираното решение за преминаване на трасето на „Източна тангента" и прилежащата улична мрежа, както и ЖП линията. Тя, както и много артерии от уличната мрежа, пресичащи се косо, както и наличието на летищната зона в непосредствена близост, налагат физически ограничения, които правят вземането на проектно решение особено комплексно.
Предложеното решение е избрано на конкурсен принцип и е оценено в сравнение с други алтернативни варианти. Проектът предлага оптимизация на площите, заети от бъдещата реализация на възела, спрямо предишния предложен вариант, наречен в проекта „Вариант №3". Целта на разработката е постигане на „по-компактно" решение, което удовлетворява транспортните нужди на жителите от прилежащите територии, както и за транзитно преминаване.
Предложеният вариант е щадящ по отношение на заемане на площите в района, в сравнение с предишното предложение, се казва в обяснителната записка. Избраното решение се основава на възел тип „диамант", като четирите връзки са директни. Директното трасе е изнесено в 2 съоръжения на терена, съединени с насип, част от който е укрепен с подпорни стени. Това е необходимо поради физически ограничения, наложени от съществуващото положение. Това се вижда от приложените надлъжен профил и ситуация.
Четирите директни връзки са оформени, като се използват локалните платна на бул. "Източна тангента". Те нивелетно слизат до нивото на терена, където се проектира ново голямо кръгово кръстовище. То е с диаметър на външния кръг R=45м, с 2 активни ленти за движение с обща ширина 7 м. Стойностите на радиусите и габарита на активните ленти попадат в „ОБЩОПРИЕТИТЕ ГРАНИЦИ".
От кръговото се отделя новопроектирана връзка, която се включва във второ кръгово кръстовище, което обединява улиците, които пресичат трасето на бул. "Източна тангента". То е с още по-голям диаметър на външния кръг R=70 м и две активни ленти с обща ширина 7 м. Големият диаметър на втория кръг е нужен поради това, че в него се вливат улици от прилежащата територия, които имат по-голям габарит. Това е осъществено с цел улесняване на преминаването на тежкотоварните превозни средства.
И двата кръга са проектирани в зоната под съоръженията на преминаващото над тях трасе на бул. "Източна тангента" и поради тази причина е постигната максимална компактност на предложеното решение, без компромис за пътната безопасност или възможното максимално транспортно натоварване. С конкретно зададените елементи теоретичната пропускателна способност на кръговите кръстовища, които са основен елемент на разработката, е повече от 16 000 единици на ден, което обезпечава бъдещия трафик, се казва още в обяснителната записка.
Надлъжен профил - директно трасе