Xella отбеляза значителен ръст за финансовата 2021 година

103

Увеличението на продажбите е до 1 698 млн. евро, а нарастването на продажбите – с 12,7% спрямо 2020г.1


Xella Group, водещ паневропейски доставчик на материали за устойчиви, ефективни и достъпни решения за стени, успя да се възползва от възстановяващия се строителен пазар през фискалната 2021г. Продажбите нараснаха значително – с 12,7%, и достигнаха до 1 698 млн. евро (срещу 1 507 млн. през 2020г.), за което допринесоха двете бизнес звена: „Строителни материали“ и „Изолации“. Продажбите от звеното „Строителни материали“ се увеличиха с 9.2 % до 1 171 млн. евро (срещу 1 072 млн. през финансовата 2020г.).

В съответствие със стратегията за фокусиране върху строителните материали Xella обяви продажбата на своето бизнес звено за изолации URSA през януари 2022г. Тези бизнес операции са отчетени като преустановени дейности. Очаква се транзакцията да приключи през първата половина на годината.

Можем да гледаме назад към 2021-ва като към една много успешна година, през която успяхме да постигнем значителен растеж и да надскочим развитието на нашия пазар. Ние задоволяваме потребностите на пазара от устойчиви, ефективни и достъпни решения, използвайки комплексен подход. Гордея се с това, което постигнахме като екип, и искам да благодаря на всички наши служители за забележителния им принос”, каза Кристоф Клементе, главен изпълнителен директор на Xella Group.

Идеално позиционирани за растеж в бързо променяща се индустрия

През последните няколко години от конвенционален производител на строителни и изолационни материали Xella се превърна в доставчик на ориентирани към клиента решения за цялата сградна обвивка. Компанията се стреми да предостави енергийно ефективни, устойчиви и рентабилни решения за жилищни сгради и за сгради с търговско предназначение. Това позициониране на Xella позволява да обслужва бързо променящата се индустрия, която все повече се характеризира с търсенето на ефективно, по-малко трудоемко и устойчиво строителство. Тези посоки на развитие осигуряват попътен вятър за успеха на Xella Group.

ESG: Най-висок рейтинг в индустрията

Xella се стреми да допринася за устойчивост и за нулеви нетни емисии в строителната индустрия. Стратегията за устойчивост е неразделна част от бизнес стратегията на групата. “Нашите продукти, производствените и управленските процеси и нашата верига на доставки удовлетворяват високи стандарти за опазване на околната среда, социална отговорност и управление. Ще продължим по нашия път към устойчивостта, следвайки целта си да използваме човешките, природните и финансовите ресурси по най-добрия възможен начин от гледна точка на устойчивото развитие”, каза Клементе.

Основните стълбове на ESG стратегията на Xella са: по-нататъшно намаляване на емисиите на CO2 във всички дейности (30% намаляване на интензивността на емисиите на CO2 от продукти до 2030г.2), развиване на затворен цикъл за своите материали и намаляване на използването на първични суровини и на материали, които се насочват към депо (нулево количество отпадъци за депониране до 2024г. за изрезки и парчета от автоклавен клетъчен бетон). Освен това Xella има за цел да осигури безопасни и приобщаващи условия на труд и да предостави възможности за развитие на заетите лица. Компанията възнамерява до 2025г. да увеличи относителния дял на жените мениджъри до 25% на ниво група.

През декември 2021г., в класацията ESG Risk Rating Xella получи 19.8 пункта от Sustainalytics и оценка „нисък риск“ от възникване на съществени финансови въздействия, дължащи се на ESG фактори. В категорията за индустриални браншове „Производство на строителни материали“ класацията ESG Risk Rating на Sustainalytics постави Xella на четвърто място от 127 компании. Вижте SUSTAINABILITY REPORT 2021 тук, а за повече информация относно стратегията за устойчивост и за целите на равнище група посетете www.sustainability.xella.com.

Снимки: Xella Group

Xella Group е водещ паневропейски доставчик на материали за устойчиви, ефективни и достъпни решения за стени за цялата сградна обвивка, опериращ в 22 държави в цяла Европа. Xella е дом на семейство от добре познати марки като Ytong, Silka, Hebel и Multipor и пионер във въвеждането на дигитални средства за подпомагане на строителните процеси. Нейните висококачествени продукти от природни суровини отговарят на необходимостта от ефективно и достъпно строителство и на търсенето на устойчиви решения за стени.

Xella е двигател на иновациите по цялата верига на създаване на стойност – от проектирането до производството и монтажа. Групата подобрява устойчивостта на сградите през целия им жизнен цикъл и допринася за нисковъглеродна индустрия, вписваща се в кръговата икономика.


1Включена е и Ursa

2Емисиите са измерени съгласно обхват 1 – преки, и обхват 2 – непреки; намаляването е спрямо 2019 г.

ОЩЕ НОВИНИ

Траур за старши партньор Томас Й. Хьорман

Траур за старши партньор Томас Й. Хьорман

Той беше трето поколение управител на семейната компания Hörmann, която под негово ръководство се разви до производител на врати от световен мащаб, при което запази здравите корени в Щайнхаген, Източна Вестфалия

Hörmann предлага врати на атрактивни промоционални цени в рамките на годишната Европейска акция 2024

Hörmann предлага врати на атрактивни промоционални цени в рамките на годишната Европейска акция 2024

Продуктите в акцията са 100% въглеродно неутрални и впечатляват с висок стандарт за безопасност

GROHE SPA на Седмицата на дизайна в Милано

GROHE SPA на Седмицата на дизайна в Милано

Влезте в света на новия лукс и иновациите с разказ за представянето на под-марката на събитието миналата година и очакването от предстоящото издание

По пътя към успешна кариера със съдействието на АЛУКЬОНИГЩАЛ

По пътя към успешна кариера със съдействието на АЛУКЬОНИГЩАЛ

Компанията инвестира своите опит и знания в развитието на младите бъдещи архитекти

Terazid G-22 (Betoncontact) е висококачествен контактен грунд

Terazid G-22 (Betoncontact) е висококачествен контактен грунд

Продуктът на ТЕРАЗИД служи за създаване на връзка между стари нестабилни основи и нови мазилки и настилки

Нов стандарт за инсталации за пастообразни продукти е внедрен в БАУМИТ БЪЛГАРИЯ

Нов стандарт за инсталации за пастообразни продукти е внедрен в БАУМИТ БЪЛГАРИЯ

Целта е да се постигне по-добър контрол на качеството, да се подобрят условията на труд, да се повиши производителността и да се намалят разходите