Започва среща в общината с недоволни от кръстовището на "Гешов" и "Софийски"

2879
Сitybuild.bg пръв научи новината, че кметът кани гражданите след повторното им искане за преработване на проекта за кръстовището на две нива. 

На втора пресконференция от Гражданска инициатива „София чува” и „Нов бул. „Гешов” отново поискаха преразглеждане на проекта и изграждане на тунел на кръстовището. Според участниците проектът за реконструкция на булеварда няма необходимите доказателства за транспортна ефективност, екологична целесъобразност и шумови изследвания, изисквани от Закона за защита от шума в околната среда.

 

От гражданската инициатива питат още "Подведена ли е Европейската банка за инвестиционно развитие и къде отиват парите от кредита?”. Като се прибавят и лихвите, сумата за кръстовището ще надхвърли 13 млн. лв., казва арх. Димитър Димитров, активно участващ в дебати във връзка с изграждане на инфраструктурата в столицата и който неведнъж провокира спорове относно различни проекти. Според него срещу тези пари живущите около бул. "Акад. Гешов", както и болните и работещите в здравните заведения в близост ще получат над 100% увеличение на стойностите на шума, предвиждани в закона. Грешките в устройственото планиране са основната причина за формирането на опасен за човешкото здраве акустичен режим около изграждащото се в момента кръстовище, смята той.

 

Според арх. Димитров така ЕБВР става съучастник на общината, нарушавайки собствените си изисквания за финансиране и екологични стандарти. Затова от гражданската инициатива ще поискат да бъде разследвана системата за ценообразуване за този тип кръстовища и питат има ли направена прогнозна цена за проекта на "Гешов" и "Софийски".

 

Снимка: citybuild.bg. Димчо Топалов, живущ в района на кръстовището, арх. Димитър Димитров и инж. Христо Чемширов

 

От гражданската инициатива са депозирали искане за среща с представител на Министерството на здравеопазването във връзка с нивата на шум на кръстовището. Техните твърдения за евентуалното им повишаване се основават на шумовата карта на ГИС-София и тълкуването им за предстоящите конструктивни промени. Стратегическата шумова карта на София всъщност трябва да бъде актуализирана тази година, допълниха от инициативата.  

 

След първата им пресконференция се е състояла среща със заместник-кмета по транспорта Любомир Христов, а резултатът от нея е било обещанието, че ще бъде изготвен акустичен проект за кръстовището, който ще им бъде предоставен. До момента това обаче не е станало. Според арх. Димитров, основни трасета в София остават на светофар и кръстовища, без да са направени обстойни комуникационно-транспортни, екологични и акустични изследвания. В тази връзка от инициативата споменаха и проекта за следващото кръстовище на две нива в района - на бул. "Акад. И. Гешов" и бул. "България". 

 

 

Междувременно, докато траеше пресконференцията, от Столична община провериха хода на строителството на друго кръстовище на две нива - това на Телевизионната кула. Малко над 5 пъти ще се намали времето за престой в района след завършването на кръстовището на булевардите „Пейо Яворов” и „Драган Цанков”, каза зам.-кметът по транспорта Любомир Христов, цитиран от Агенция „Фокус”. „В пъти ще се подобрят и показателите по отношение на екологичния фон и качеството на въздуха”, каза още той.  

 

Според столичния кмет Йорданка Фандъкова ефектът от този проект ще бъде и цялостна подмяна на настилката на бул. „Драган Цанков”. Тя уточни, че за завършването на обекта в срок работниците ще преминат на три смени. Предвижда се в края на ноември цялото съоръжение да е готово. Ефектът от това кръстовище ще бъде видян догодина, когато се направи и следващото - това на Семинарията, което в момента се проектира, каза още Фандъкова. От общината публикуваха и списък с изпълнените до момента дейности на кръстовището при Телевизионната кула и спорното кръстовище на "Гешов" и "Софийски" (виж по-долу).

 

Снимки: Столична община

 

От гражданската инициатива „София чува" и „Нов бул. „Гешов" се заканиха, че ако днес столичният кмет не се отзове на поканата за среща в 19.30 пред блок 119 на бул. "Акад. И. Гешов", то те ще протестират мълчаливо пред дома на Йорданка Фандъкова в тихата част на кв. "Иван Вазов". Веднага след пресконференцията обаче инж. Христо Чемширов съобщи за citybuild.bg, че са поканени на среща в 15.00 часа в общината. Очаквайте подробности за резултата от срещата. 

 

Ема Димитрова

 


 

Изграждане на кръстовище на две нива бул."Пейо Яворов" - бул."Драган Цанков" 
    
Изпълнител ГБС „Инфраструктурно строителство" АД. 
Строителството е започнало на 10.04.2012 г. и ще приключи през ноември 2012 г. 
Проектът третира реконструкцията на пресичащите се булеварди в частта: бул. "П. К. Яворов" - дължина 730 м и бул."Драган Цанков" - дължина 520 м, включващо подходите към кръстовището. 
Обхватът на обекта е от съществуващия пешеходен подлез под бул. „Пейо Яворов"в близост до изходящия шлюз от бул."Цариградско шосе" до съществуващия пешеходен подлез в близост до Духовната семинария.

 

За периода от началото на строежа 10.04.2012г. до момента са изпълнени следните видове строителни работи: 

- Реконструирани са 4 000 м. ел. снабдителна и 28 000 м. телефонна мрежи. Започна работата по част „Улично осветление", като са демонтирани съществуващите стълбове и се работи по нова тръбна мрежа в участъка на пътни връзки Семинарията - Дървеница и Пловдив - Дървеница. Изпълнени са външните ел. захранвания. 
- Изграден е и превключен нов чугунен водопровод ф600 - 650м 
- Изпълнени са следните канализационни клонове: 
* главен клон І в източен локал Цариградско шосе - Симеоновско шосе 
* клонове 4 и 6 по бул."Драган Цанков"

- По част Конструкции са изпълнени: 
* Паркова подпорна стена по връзката Пловдив-Център; 
* Източна подпорна стена по бул."Пейо Яворов" с дължина 360м и средна височина от 3 до 8м, вкл. изкопни работи 27 000 куб.м. Върху тротоарния блок е монтирана еластична ограда отговаряща на новия стандарт с дължина 300 м. 
* Изпълнени са 24 броя пилоти с дължина по 17 м. 
* Към настоящия момент се изпълняват 24 бр. пилоти в западната част на северния и южен надлез. 
-Изпълнени са предвидените пътни работи в участъка Семинарията - Дървеница, Пловдив - Дървеница, а именно раззбиване на асфалтова настилка 9 000 кв. м с дебелина на места до 50 см, профилиране на земното легло и направа на пътна конструкция, включваща 3 600 м3 трошен камък, битумизиран трошен камък 20 см - 4 000 т и неплътен асфалтобетон 4 см - 800 т. 

 

Предстои изпълнението на: 
* Изкоп директно трасе. 
* Западна подпорна стена по бул."Пейо Яворов" с дължина 360 м и средна височина от 3 до 8 м. * Пътни работи на връзка Пловдив - Център; 
* 24 бр. пилоти в западната част на северния и южен надлез. 
* Подготовка V етап на ВОД, включващ изграждане на временен път през новостроящото се кръгово кръстовище. 
    

Кръстовище бул."Акад.И.Е.Гешов" - бул."Св.Георги Софийски" 
Възложител: Столична община 
Изпълнител: Балканстрой АД, гр.София

Строителството стартира на 26.04.2012 г. и ще приключат към 20 декември 2012 г. 
През месец юли и до момента бяха извършени следните строителни работи:

По мостовото съоръжение: 
Изпълнени са хидроизолационните работи по мостовото съоръжение. Изградени са насипите под преходните плочи. Кофрирани, армирани и бетонирани са преходните плочи. Кофрирани, армирани и бетонирани са тротоарните конзоли и са изградени тръбните мрежи за кабелните трасета върху мостовото съоръжение.

По част водоснабдяване: 
Изпълнено е изместването на същестуващия водопровод ф315 по бул. "Акад. Иван Е. Гешов".

По канализацията: 
Изградени са канализационната мрежа и дренажа от пикетна точка 32 по главната ос на трасето до пикетна точка 40 - в посока бул. "България". Изгражда се канализационната мрежа от пикетна точка 1 в посока ул. "Св.Г.Софийски".

По подпорните стени: 
Извършен е масовия изкоп от ЕТАП 1 за подпорните стени. Изпълнени са пилотите по секции общо 149 пилота. Изградена е подпорната стена.

По телекомуникациите: 
Изградени са постоянните тръбни мрежи, пресичащи локалите на бул."Акад.И.Е.Гешов".