Заводът на "Кнауф" в село Медникарово събра много гости
Поводът за Деня на отворените врати в петък в завода за гипсови строителни плоскости беше отбелязването на 20 години „Кнауф” в България.
Готовите шпакловки и фугопълнители Sheetrock (новият член в семейството на „Кнауф") представи Видин Бошнаков - мениджър „Продажби" за България в USG.
Доброволецът Атанас се престраши да се включи в демонстрацията.
Първата презентация за енергийната ефективност със системите на „Кнауф" направи консултантът на проекти за нискоенергийни сгради Венцислав Влахов (който от около една година е във фирмата - „Технически отдел" - гипсофазер, нови продукти и системи).
Влахов представи външната стена с термосистема W 333 с нейните компоненти. С нашата система, независимо от температурните разлики навън, вътре в помещението няма проблем за обитаване, каза той.
Венцислав Влахов представи референтен обект в село Айдемир, община Силистра, която се доближава до характеристиките на пасивна сграда, обясни подробно всеки етап от монтажа на системата (вижте филм тук) и подчерта, че с нея се работи бързо, с достатъчно надеждни материали, а освен това със системата за външни стени W 333 теглото на стените е намалено с около 50 тона в сравнение със стени от тухли. Нещо много важно е и това, че при изчисляването на коефициента на топлопреминаване се взимат предвид и всички дюбели, винтчета и други елементи, които могат да имат влияние върху него.
Стойчо Христев, който се занимава с архитектурна акустика, разказа за звукоизолацията със системите на „Кнауф". Той припомни що е шум и неговите разновидности: въздушен шум (говор, пеене, радио, телевизия и др.), ударен/импулсен шум (ходене, скачане, удряне), и структурен шум (вибрации, които се предават по конструкцията на сградата - движение на стар асансьор, шумни помпи по водните инсталации и др.) Христев отбеляза, че при леките конструкции много строителни фирми смятат, че ватата е излишна, но нейната липса намалява ефекта на звукоизолация с около 15 пъти.
Проблемът със звукоизолацията при стените от гипсокартон се решава с по 2 слоя плоскости Silentboard и мембрана между тях, която превръща звука в топлина. Плоскостите са създадени именно за такава звукоизолация, като в сравнение с профил CW 75 те постигат разлика от 10 децибела.
Изолацията на ударния шум по пода може да се направи с т.нар. сухи подове от няколко броя плоскости от гипсофазер, вата и посипка от различен характер, каза Христев. Друг вариант е повдигнатият под. А при положение, че съседът над вас не може да си позволи изолация на пода, то вие може да изолирате тавана - отново с плоскости Silentboard.
В края на презентацията си Стойчо Христев подчерта, че трябва много да се внимава с начина на свързване/окачване на стени, подове и тавани - заради възможността от резонанс и предаване на звука по конструкцията.
„Ние сме с ватата", каза следващият презентатор Тодор Тодоров от „Кнауф Инсулейшън" (продукти от каменна и стъклена минерална вата).
Тодоров представи контактна и вентилирана фасада с каменна минерална вата, като подчерта нейните предимства.
Тодоров припомни, че след изпичане на материала кафявото е естественият цвят на ватата и подчерта, че не се добавя боя, което е много по-екологично.
Ново като практика в сухото строителство е шпакловането, каза последният презентатор Румен Бочев от „Кнауф България" (ръководител „Обучение"). По време на представянето на видовете шпакловъчни смеси на фирмата той обърна внимание върху новите насоки и предпоставките за правилно шпакловане, както и върху четирите нива на качество за нейното полагане. Техническите условия са разработени от екип от експерти от Полския съюз за гипс (PSG): Q1 - технически необходимо, Q2 - стандартно, Q3 - много добра повърхност, и Q4 - перфектна повърхност. Румен Бочев показа още различните ръбове на гипсокартонените плоскости (6 вида) и представи накратко различните шпакловъчни материали на „Кнауф".
Обиколката на завода направихме заедно с Росен Танчев - началник „Производство", а гид на citybuild.bg беше доц. д-р инж. Христо Попиванов от ВСУ „Любен Каравелов" (катедра „Технология и механизация на строителството"), проектирал производствена линия в завода, който ни разказа за всеки един етап от производството.
След обиколката на завода бяха показани макети с различните системи и продукти на „Кнауф": системите за топлоизолация (като W 333), външната стена W 387 Aquapanel, плоскости за подпокривно пространство и подове (последните представи продуктовият мениджър „Фасадни и подови системи" Божидар Стоилов), както и специални продукти - като Safeboard (против рентгенови лъчи), и Cleaneo (за намаляване на вредните вещества във въздуха). Тези продукти представи отговорника за тях Пепо Христов.
Най-атрактивната демонстрация за звукоизолация беше за Knauf Silentboard. Водещият показа как при отворена врата на къщичката, изолирана със специалните плоскости, с всичка сила кънти музика на Бон Джоуви, а при затворена врата не се чува почти нищо. Няколко доброволци влизаха и излизаха в макета, за да усетят разликата.
Здравко Ангелов от „Кнауф" обясни принципа на продукта Knauf Silentboard, който влияе на ниските честоти и способства за малка реверберация и липса на ехо.
Като за финал от фирмата бяха подготвили и забавни игри с награди за победителите. След „Наредете пъзела" последва играта Knauf Vidiwall (която показа носимоспособността на продукта).
Следващата и най-забавна игра „Точен шут" показа здравината на стената с Knauf Diamant. След равен резултат в играта жребий определи победителя - той получи чанта „Кнауф" с инструменти, а неговият подгласник - само чанта. Останалите участници също получиха награди.
Снимки:citybuild.bg
"Кнауф" е фамилна фирма, основана от братята д-р Алфонс и Карл Кнауф през 1932 г. в гр. Ипхофен, Германия. Представителствата на Кнауф са в над 40 държави, а екипът наброява повече от 23 000 души.
Кнауф България ЕООД е регистрирано в София през октомври 1993 год. с учредител Кнауф - Австрия. През 1997 година поема и реконструира завода за гипсфазерни плоскости във Видин. Оборудван с най-модерна производстевна техника съобразно изискванията за качество и опазване на околната среда, заводът работи на европейско ниво. Произвеждат се търговските марки Vidiwall и Vidifloor.
През 2010 официално бе открит новия български завод за гипскартонени плоскости, намиращ се в община Гълъбово, 260 км югоизточно от София. Завод Марица е с годишен производствен капацитет от 30 млн. кв. метра плоскости гипскартон, като за производството на плоскостите се използва техническият гипс (т.нар. РЕА-гипс).