6 са офертите в поръчката за идеен проект за изграждане на платното за Кулата от АМ "Струма" извън Кресненското дефиле

245

Изпълнителят ще трябва да предложи и мерки да не се увреждат в значителна степен видовете и местообитанията, предмет на опазване в защитените зони „Кресна“ и „Кресна Илинденци“


6 са отворените оферти в обществената поръчка за избор на изпълнител за „Изработване на идеен проект за цялостно осигуряване на транспортното направление София – Кулата в участъка Симитли - Кресна, извън Кресненското дефиле“. Предложенията са на:

  • ОБЕДИНЕНИЕ „ИЙ КЕЙ ДЖЕЙ – П“ ДЗЗД, в което участват: „ИЙ КЕЙ ДЖЕЙ БЪЛГАРИЯ КЪНСЪЛТИНГ ЕНДЖИНИЪРС“ ООД и „ЮНАЙТЕД“ ЕООД;
  • Физическо лице - DIMITAR GEORGIEV MARKOV;
  • ДЗЗД „РЕТ ИНЖЕНЕРИНГ“, с участието на: „РУТЕКС“ ООД,  „ЕНЕРГОЕКСПЕРТ“ АД и „ТРАФИК ХОЛДИНГ“ ЕООД;
  • ДЗЗД „ЗЕЛЕНА КРЕСНА”, в което са: „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД „МЕЙСЪН МАСТЪРС“ ЕООД, „АКВА ТЕРА КОНСУЛТ“ ЕООД, ENVECO S.A.;
  • „ВИА-ПЛАН“ ЕООД;
  • „КАТМАР 13“ ЕООД.

Прогнозната стойност на поръчката е 2,5 млн. лв. без ДДС.

Бъдещият изпълнител ще трябва да проучи и изработи идеен проект за ново трасе, което цялостно да осигурява направлението от София към Кулата в участъка Симитли - Кресна извън Кресненското дефиле. Целта е да се направят проучвания за възможността платното на АМ „Струма“ в посока Кулата да бъде изградено поетапно, непосредствено до платното за София. По този начин напълно ще се изведе транзитният трафик извън дефилето и ще се осигури възможността настоящото трасе на I-1 (Е79) да остане като локален път.

Изпълнителят ще трябва да изготви и документацията по Оценката за въздействие върху околната среда (ОВОС) и Оценките за съвместимост (ОС) в обем и обхват, необходими за провеждане на процедурите, разписани в Закона за опазване на околната среда и Закона за биологичното разнообразие. Той ще трябва да предложи и ефективни интегрирани мерки, които да са в съответствие с екологичните норми за въздействие върху околната среда и да не се увреждат в значителна степен видовете и местообитанията, предмет на опазване в защитените зони „Кресна“ и „Кресна Илинденци“.

Изграждането на последния участък от АМ „Струма” през Кресненското дефиле е във вниманието на Конвенцията на Съвета на Европа за опазване на дивата европейска флора и фауна и природните местообитания (Бернската конвенция), като Постоянният комитет на Конвенцията разглежда ежегодно казуса с автомагистралата. На 44-тото заседание на Постоянния комитет със сътрудничеството на Секретариата на Бернската конвенция се постигна сближаване на позициите на българските власти и природозащитните организации.

В изпълнение на препоръките на Постоянния комитет, с Решение №62 от 12 февруари 2025 г. Министерският съвет прие Пътна карта за завършване на АМ „Струма“ и обявената обществена поръчка е част от процеса за цялостното реализиране на проекта. Със заповед от 21 февруари 2025 г. на вицепремиера и  министър на транспорта и съобщенията е създадена постоянно действаща експертна група, в която участват и представители на природозащитните организации. С експертите е разгледано и съгласувано заданието към обществената поръчка. 

ОЩЕ НОВИНИ

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Новата структура беше подкрепена от групите на „ПП- ДБ", „Спаси София", общинските съветници Вили Лилков от „Синя София", Карлос Контрера от ВМРО и независимият Ваня Григорова

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Това е една от стъпките за обновяване на лифтовете и инфраструктурата в планината

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Официално не е съобщено откъде идва финансирането и какво ще е бъдещото предназначение на сградата паметник на културата