АПИ: Тунел "Железница" на АМ "Струма" не е готов

49

Агенция „Пътна инфраструктура“ прави това уточнение по повод твърдения на Института по пътна безопасност


Снимка: АПИ

Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ не е готов. Не са завършили асфалтовите работи, монтажът на ограничителните системи, доизграждането на електрозахранването в съоръжението. Продължава и работата по системата SCADA за управление на тунела. Нейното изпълнение към момента е на 80%. Работи се по системите за безопасност в тунела - аварийни ниши, табла, климатици, окабеляване, оптика, монтаж на интелигентната транспортна система, казват от Агенция „Пътна инфраструктура“.

АПи прави това уточнение във връзка с доклад на Института за пътна безопасност (ИПБ) относно тунел "Железница", след като е извършил на място проверка на него и съоръженията към него, които са част от строителството на лот 3.1 от АМ "Струма". ИПБ е установил, че тунелът е изпълнен предсрочно и е напълно готов за въвеждане в експлоатация.

Не са спирали инженерно-геоложките и хидроложки проучвателните дейности на двете свлачища на автомагистралата - при 365-ти км, което е преди тунела, пътувайки от София към Кулата, и при 369-ти км - след съоръжението, казват още от АПИ. За свлачището при 365-ти км в периода септември 2021 г. - май 2022 г. от проектанта са представени и разгледани 4 варианта на идеен проект за укрепването му, но те са отхвърлени от Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) в АПИ, като нецелесъобразни. На 28 юли 2022 г. е предаден окончателен коригиран идеен проект, който е разгледан и приет на ЕТИС на 10 август 2022 г. Прието е решение, което се състои в изграждане на предпазна стоманобетонна стена в дясно в основата на ската и тунел/тунели на магистралното трасе и допълнителна предпазна стена между двете платна. Този вариант позволява след изграждането на тези конструкции да продължи по безопасен начин работата по изграждане на пътното платно на директното трасе. Предстои внасяне на необходимите документи в МРРБ за издаване на предварително разрешение по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията.

За свлачището при 369-ти км на 10 ноември 2021 г. е проведено заседание на ЕТИС, на което е разгледан изготвеният геоложки доклад и вариантни решения за преодоляване на свлачищните явления. Докладът е приет със забележки. На 8 декември 2021 г. изпълнителят е внесъл коригирани проектни разработки, а на 31 март 2022 г. те са разгледани на ново заседание на ЕТИС. На него е решено геоложкият доклад да се приеме като се направят необходимите допълнения, както и да се одобри вариант за преоткосиране и изграждане на пилотна система с укрепителна стена.

На 11 април 2022 г. изпълнителят е представил доклад с отстранени забележки. Документите са окомплектовани и на 31 май 2022 г. са внесени в МРРБ за издаване на предварително разрешение/съгласие по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията. На 7 юли 2022 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството е дал предварително съгласие за извършване на геозащитни мерки, като е записано, че следва това съгласие да се впише в Заповед за допълване на издаденото за обекта Разрешение за строеж.

За проучвателните дейности по укрепването на двете свлачища АПИ не е извършвала никакви плащания.

Във връзка с предстоящите дейности, свързани с преодоляване на проявилите се свлачищни процеси, се проучват варианти за пускането на движението в едно платно до края на годината. На проектантите са дадени указания да разработят такава възможност, а комисия от експерти ще оцени опасността от свлачището. Въз основа на тяхната оценка ще се предприемат спешни действия и спазвайки нормативната уредба ще се търсят варианти за пускане на движението в участъка с временна организация за безопасност на движението с цел улесняване на трафика.

ОЩЕ НОВИНИ

Стартираха ремонтните дейности в парк "Бял бор" в столичния район "Илинден" по линия на гражданските бюджети

Стартираха ремонтните дейности в парк "Бял бор" в столичния район "Илинден" по линия на гражданските бюджети

Първия етап включва ремонт и пренареждане на настилката пред Националния център за рехабилитация на слепи в България, както и подмяна на настилката по пътеките, които водят към подлеза на метростанция „Вардар“ и към едноименния булевард

Велоалеята за Сарафово вече е прехвърлена за управление и стопанисване на Община Бургас

Велоалеята за Сарафово вече е прехвърлена за управление и стопанисване на Община Бургас

Сега вече може да се пристъпи към реални дейности по брегоукрепването и възстановяването ѝ

Започна процедурата по отчуждаване на частните терени за бъдещия парк в столичния "Люлин"

Започна процедурата по отчуждаване на частните терени за бъдещия парк в столичния "Люлин"

С това стартира и подготовката за изграждането на парка до кооперативния пазар 

Готов е идеен проект за "детски парк" на улица "Одрин" 91 в район "Възраждане" в столицата

Готов е идеен проект за "детски парк" на улица "Одрин" 91 в район "Възраждане" в столицата

Сега основен приоритет е осигуряването на необходимото финансиране, за да може реалната работа по парка да започне догодина

Бившият театър "Ренесанс" в София, известен преди време и като нощен клуб, ще стане център за събития

Бившият театър "Ренесанс" в София, известен преди време и като нощен клуб, ще стане център за събития

Наемателят на сградата инвестира във възстановяване на архитектурния й облик по проект на SMPL Architects