АПИ: Тунел "Железница" на АМ "Струма" не е готов

49

Агенция „Пътна инфраструктура“ прави това уточнение по повод твърдения на Института по пътна безопасност


Снимка: АПИ

Тунел „Железница“ на АМ „Струма“ не е готов. Не са завършили асфалтовите работи, монтажът на ограничителните системи, доизграждането на електрозахранването в съоръжението. Продължава и работата по системата SCADA за управление на тунела. Нейното изпълнение към момента е на 80%. Работи се по системите за безопасност в тунела - аварийни ниши, табла, климатици, окабеляване, оптика, монтаж на интелигентната транспортна система, казват от Агенция „Пътна инфраструктура“.

АПи прави това уточнение във връзка с доклад на Института за пътна безопасност (ИПБ) относно тунел "Железница", след като е извършил на място проверка на него и съоръженията към него, които са част от строителството на лот 3.1 от АМ "Струма". ИПБ е установил, че тунелът е изпълнен предсрочно и е напълно готов за въвеждане в експлоатация.

Не са спирали инженерно-геоложките и хидроложки проучвателните дейности на двете свлачища на автомагистралата - при 365-ти км, което е преди тунела, пътувайки от София към Кулата, и при 369-ти км - след съоръжението, казват още от АПИ. За свлачището при 365-ти км в периода септември 2021 г. - май 2022 г. от проектанта са представени и разгледани 4 варианта на идеен проект за укрепването му, но те са отхвърлени от Експертен технико-икономически съвет (ЕТИС) в АПИ, като нецелесъобразни. На 28 юли 2022 г. е предаден окончателен коригиран идеен проект, който е разгледан и приет на ЕТИС на 10 август 2022 г. Прието е решение, което се състои в изграждане на предпазна стоманобетонна стена в дясно в основата на ската и тунел/тунели на магистралното трасе и допълнителна предпазна стена между двете платна. Този вариант позволява след изграждането на тези конструкции да продължи по безопасен начин работата по изграждане на пътното платно на директното трасе. Предстои внасяне на необходимите документи в МРРБ за издаване на предварително разрешение по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията.

За свлачището при 369-ти км на 10 ноември 2021 г. е проведено заседание на ЕТИС, на което е разгледан изготвеният геоложки доклад и вариантни решения за преодоляване на свлачищните явления. Докладът е приет със забележки. На 8 декември 2021 г. изпълнителят е внесъл коригирани проектни разработки, а на 31 март 2022 г. те са разгледани на ново заседание на ЕТИС. На него е решено геоложкият доклад да се приеме като се направят необходимите допълнения, както и да се одобри вариант за преоткосиране и изграждане на пилотна система с укрепителна стена.

На 11 април 2022 г. изпълнителят е представил доклад с отстранени забележки. Документите са окомплектовани и на 31 май 2022 г. са внесени в МРРБ за издаване на предварително разрешение/съгласие по реда на чл. 96, ал. 3 от Закона за устройство на територията. На 7 юли 2022 г. министърът на регионалното развитие и благоустройството е дал предварително съгласие за извършване на геозащитни мерки, като е записано, че следва това съгласие да се впише в Заповед за допълване на издаденото за обекта Разрешение за строеж.

За проучвателните дейности по укрепването на двете свлачища АПИ не е извършвала никакви плащания.

Във връзка с предстоящите дейности, свързани с преодоляване на проявилите се свлачищни процеси, се проучват варианти за пускането на движението в едно платно до края на годината. На проектантите са дадени указания да разработят такава възможност, а комисия от експерти ще оцени опасността от свлачището. Въз основа на тяхната оценка ще се предприемат спешни действия и спазвайки нормативната уредба ще се търсят варианти за пускане на движението в участъка с временна организация за безопасност на движението с цел улесняване на трафика.

ОЩЕ НОВИНИ

Очаква се в началото на следващата година да бъде открита процедура за избор на концесионер на летище Пловдив

Очаква се в началото на следващата година да бъде открита процедура за избор на концесионер на летище Пловдив

Междувременно българска компания смята да изгради предприятие за техническо обслужване и ремонт на самолети Airbus и Boeing в района на аеропорта

Готов е проектът за новия храм в Белоградчик

Готов е проектът за новия храм в Белоградчик

Реалното строителство започва през пролетта

Столичната община стартира гласуването по Програмата за граждански бюджет "Идеи за града" 2025

Столичната община стартира гласуването по Програмата за граждански бюджет "Идеи за града" 2025

Инициативата дава възможност на жителите на София да подават предложения и да избират кои проекти да бъдат изпълнени с общински средства – както в техния квартал, така и в целия град

В ход е идеята за нов православен храм в района на гробищния парк на Созопол

В ход е идеята за нов православен храм в района на гробищния парк на Созопол

Проектът ще бъде официално представен пред обществеността при обсъждането на бюджета

Нова жилищна стратегия и план за саниране на сградния фонд предвижда МРРБ за догодина

Нова жилищна стратегия и план за саниране на сградния фонд предвижда МРРБ за догодина

На конференция в София бяха представени ползите за българските градове от прилагане на решения за устойчива енергия

Стартира нова гражданска платформа за картографиране на проблемите в пешеходната инфраструктура на столицата

Стартира нова гражданска платформа за картографиране на проблемите в пешеходната инфраструктура на столицата

Проектът SOFaccess е реализиран в рамките на „Академия за ВИЗИОНЕРИ“ 2025 на дирекция „Спорт и младежки дейности“