Арх. Шишков: 1/3 от асфалта на Северната скоростна тангента липсва

198

Преди да са готови новите магистрали, трябва да ремонтираме тези, които сме построили последните седем-осем години, коментира регионалният министър


Северната скоростна тангента в София също с по-малко асфалт

Една трета от заложения по проект асфалт, който трябва да е 20 сантиметра, го няма в основния пласт на Северната скоростна тангента в София, установи проверка на МРРБ и МВР. Министър арх. Иван Шишков изрази учудване защо в проекта за скоростния път е заложена дебелина на асфалта само от 20 см при положение, че при магистралите е средно между 28-30 см. До две седмици трябва да е готов и резултата от състоянието на пътната основа, но и там се очакват проблеми. Строителната гаранция за тангентата е изтекла.

Проба ще се вземе и от едно от мостовите съоръжения, като ще се изследва здравината на цялостната конструкция. Добрата новина в случая е, че мостовете са все още в гаранция. На въпрос кой е виновен за допуснатите пропуски при строителството на Северната скоростна тангента арх. Шишков заяви, че всички по веригата не са си свършили работата. Тя е на 5 години, а вече е с кръпки и пропадания.

Строителството на 16.5-километровата Северна скоростна тангента е финансирана с 220 млн. лв. по ОПРР 2007-2013 г. Пусната е в експлоатация на 28 април 2016 г. Изпълнител на проекта е консорциум „ХПВС-ССТ“, в който участват: „Хидрострой“ АД, „Пътни строежи Велико Търново“ АД, „Пътинженерингстрой“ АД, „Пътстрой Бургас“ ЕООД и „Водстрой 98“ АД. Стойността на договора за проектиране и строителство е 180 млн. лв. с ДДС. Строителният надзор е осъществен от Обединение „СЖС ТЕХНОС - СЖС БЪЛГАРИЯ“, в което са: „СЖС България“ ЕООД, София и „СЖС Технос С.А.“, Испания. Техният договор е за 882 хил. лв. с ДДС.

Магистрали и пътища не са опасни, но се разпадат

Правят се проверки на всички части от магистралите, които видимо са започнали да имат проблеми. „За съжаление, навсякъде, където проверяваме, установяваме, че липсва част от пътищата. Това не ги прави опасни за ползване, те обаче се разпадат на седмата-осмата година, което означава, че всички ние като данъкоплатци трябва да започнем ударно да плащаме за основни ремонти, и то законни – за да имаме гаранция и качество. Преди да са готови половината магистрали, трябва да ремонтираме тези, които сме построили последните 7-8 години. Тези ремонти ще трябва да ги платим още веднъж, а освен това ще има дискомфорт за всички, които пътуваме“, отбеляза арх. Шишков.

Както вече ви съобщихме, подобно е положението и на АМ „Марица“, където има затворен участък в аварийно състояние, като част от основната конструкция и асфалтовите пластове на настилката са извън нормите - при изискване 30 см са установени 23 и 24 см. Същите са резултатите и от пробата на АМ „Хемус“ в участъка Северния околовръстен път - гара Яна. Там също липсват части както от основните пластове и асфалтовата настилка, така и при каменните пластове.  

Инспекция е направена и на ремонта на пътя Самоков - Ихтиман, за който са платени 3,5 млн. лв. „Положението е изключително плачевно. Това, което е направено, не отговаря на абсолютно никаква норма. Жалкото в случая е, че тогава по решение на Народното събрание, когато се плати за всички ремонти на пътища, без да бъде направен анализ кое е основен, кое е текущ, са платени пари, включително и за този път, който е негоден“, заяви арх. Шишков.

Проверките продължават

Проверките обхващат пътищата, на които се е извършвало незаконно строителство, както и участъци с основен ремонт, изпълнен под формата на текущ. Те ще продължат още около месец, включително на първокласни и третокласни участъци от републиканската пътна мрежа. Проверките са съвместно с МВР, защото резултатите предполагат и разследвания за престъпления.

„Ако намерим една магистрала, която да е в норма, всички ще чуем, защото удоволствието ще бъде огромно. Само за установените дотук проблемни участъци в резултат на липсващи пластове при строителството ще са нужни около половин милиард лева за ремонт. Най-вероятно обаче след всяка проверка милионите ще се увеличат“, коментира министърът.

Снимки: МРРБ

ОЩЕ НОВИНИ

Общинските съветници в Бургас одобриха съфинансиране за изграждане на нова сграда на Дома за стари хора в Минералните бани

Общинските съветници в Бургас одобриха съфинансиране за изграждане на нова сграда на Дома за стари хора в Минералните бани

Настоящият дом „Цвета и Анка Върбанови“ е с 32 места и не може да покрие стандартите и необходимия капацитет на помещенията

Близо 59 млн. лв. повече за здравеопазване, образование, транспорт и социални дейности в бюджета на София

Близо 59 млн. лв. повече за здравеопазване, образование, транспорт и социални дейности в бюджета на София

В него са и предложенията на гражданите от общественото обсъждане, както и тези на всички партии в Столичния общински съвет и независими общински съветници

Правителството одобри проект за промени в Закона за индустриалните паркове

Правителството одобри проект за промени в Закона за индустриалните паркове

Очакваните резултати от прилагането на акта включват създаване на по-­добри условия за инвестиции и за насърчаване на инвеститорите да извършват производствена дейност в тези зони

Започна изграждането на Международното училище за кулинарни изкуства и традиционни занаяти в троянското село Голяма Желязна

Започна изграждането на Международното училище за кулинарни изкуства и традиционни занаяти в троянското село Голяма Желязна

Предвидено е на територията на кампуса да бъдат възстановени исторически сгради, като се съхранят ключови елементи от архитектурата и интериора

Нов многофункционален център и обновен централен площад ще имат в Момчилград

Нов многофункционален център и обновен централен площад ще имат в Момчилград

Споразуменията бяха подписани преди дни в Министерството на регионалното развитие

Община Плевен подписа договор за техническа помощ за инвестиции в Зоологическата градина

Община Плевен подписа договор за техническа помощ за инвестиции в Зоологическата градина

Целта на процедурата е да се подпомогне разработването на пакет от документи за кандидатстване и последващо финансиране на проект за ремонтни дейности