Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

162

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

На 9 декември 1945 година се открива последната построена отсечка от Родопската теснолинейка с дължина 6 километра

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Главният архитект на столицата с отнети правомощия представя кратък отчет за извършената от нея работа до момента 

Строителството на Многопрофилната болница за активно лечение на детски болести "Света Анастасия" в Бургас навлиза в своя финален етап

Строителството на Многопрофилната болница за активно лечение на детски болести "Света Анастасия" в Бургас навлиза в своя финален етап

Скоро ще бъдат подадени документи за получаване на разрешение за дейност и за сключване на договор с НЗОК, което означава, че реален прием на пациенти може да има през първите месеци на настъпващата година

"Артекс" проведе семинар и работилница за обновяване на градинката "Св. Мина" в квартал "Лозенец" до строящата се сграда на компанията - "Златен век"

"Артекс" проведе семинар и работилница за обновяване на градинката "Св. Мина" в квартал "Лозенец" до строящата се сграда на компанията - "Златен век"

Намерението е зеленото пространство с църквата „Въздвижение на Св. Кръст Господен“ да бъде облагородено с нови дървесни видове, водни площи и други

Кметът на Пловдив: Строителството на стадион "Локомотив" напредва

Кметът на Пловдив: Строителството на стадион "Локомотив" напредва

В края на ноември ръководството на общината направи оглед на място