Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

162

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

Столичната община ще обжалва определението на съда за спиране предварителното изпълнение на реформата за паркирането

Столичната община ще обжалва определението на съда за спиране предварителното изпълнение на реформата за паркирането

С това съдът спря допуснатото по силата на закона предварително изпълнение на Наредбата за паркиране

Община Несебър монтира временно соларно осветление в отделни участъци от трасето на крайбрежната алея, свързваща Равда и Несебър

Община Несебър монтира временно соларно осветление в отделни участъци от трасето на крайбрежната алея, свързваща Равда и Несебър

След изграждането на самата алея това осветление ще бъде преместено и заменено с ново алейно осветление, което ще допълни визията на крайбрежния район

Столична община се готви за началото на нова политика за справяне с проблема с т. нар. "кални точки"

Столична община се готви за началото на нова политика за справяне с проблема с т. нар. "кални точки"

От догодина средства ще бъдат влагани по нов стандарт, който гарантира дълготраен ефект 

УАСГ и АПИ задълбочават сътрудничеството и подготвят Меморандум за партньорство

УАСГ и АПИ задълбочават сътрудничеството и подготвят Меморандум за партньорство

Очаква се той да даде рамка за по-структурирано взаимодействие, като отношенията между институциите ще бъдат надградени

МРРБ поставя началото на цифровизацията на строителния сектор в България

МРРБ поставя началото на цифровизацията на строителния сектор в България

С приемането на реформата изчезва хартията от строителния процес, ускоряват се процедурите и се подобрява качеството

От 1 декември парламентът освобождава паркинга до площад "Св. Александър Невски"

От 1 декември парламентът освобождава паркинга до площад "Св. Александър Невски"

Междувременно Столичният общински съвет одобри доклад на "Спаси София" с индикативен списък и петгодишен план за изграждане на подземни и надземни паркинги и етажни гаражи на територията на Столичната община