Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

162

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

И Пловдив показа идеен проект за нова училищна сграда

И Пловдив показа идеен проект за нова училищна сграда

Вчера в Общината бяха представени предпроектното проучване и идейната разработка на арх. Тодор Абаджиев за Математическата гимназия „Акад. Кирил Попов“

С удължаване на сроковете МРРБ дава шанс на над 6500 жители на София да санират блока си

С удължаване на сроковете МРРБ дава шанс на над 6500 жители на София да санират блока си

Инвестицията е за близо 54 млн. лв. и обхваща 23 блока в 9 столични района

"Артекс" и верига супермаркети започват проект в столичния квартал "Младост"

"Артекс" и верига супермаркети започват проект в столичния квартал "Младост"

Компанията смята да изгради многофункционална сграда на терена на ъгъла на булевардите „Александър Малинов“ и „Андрей Ляпчев“, която ще включва магазин на веригата, както и детски здравно-терапевтичен център, занималня, градина и ясла

Столична община подготвя концепция за транспортен хъб и многоетажен подземен буферен паркинг със зелен покрив в кв. Драгалевци

Столична община подготвя концепция за транспортен хъб и многоетажен подземен буферен паркинг със зелен покрив в кв. Драгалевци

Предстои завършване на регулационния план, изготвяне на транспортна схема и провеждане на архитектурен конкурс

Почти готов е новият парк в ж.к. "Сениче" във Враца

Почти готов е новият парк в ж.к. "Сениче" във Враца

От 24 септември има подписан Акт 15, което е последната стъпка преди обектът да бъде въведен в експлоатация

Изграждат сграда за два вида социални услуги в Карнобат

Изграждат сграда за два вида социални услуги в Карнобат

Едната услуга е за две резидентни грижи за пълнолетни лица с деменция, а другата - за специализирана подкрепа за лица с увреждания и техните семейства