Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

162

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

Ремонтирани са близо 5 км от пътя София - Перник между жп гара "Владая" и пътен възел "Даскалово"

Ремонтирани са близо 5 км от пътя София - Перник между жп гара "Владая" и пътен възел "Даскалово"

Строително-монтажните работи са напълно изпълнени, като в момента се извършват довършителни дейности

HOLIDAY PARK откри първия си търговски комплекс в София

HOLIDAY PARK откри първия си търговски комплекс в София

Той е разположен в район "Красно село" на бул. „Никола Мушанов“ 149А

Най-новата книга за Колю Фичето ще бъде представена тази вечер в Централния дом на архитекта в София

Най-новата книга за Колю Фичето ще бъде представена тази вечер в Централния дом на архитекта в София

Събитието ще се проведе от 18.00 часа, а за него се очаква да пристигне Константин Фичев – родственик на Първомайстора

С пускането в експлоатация на цялата автомагистрала "Европа" се осигурява свързаност между Западна Европа и Ориента

С пускането в експлоатация на цялата автомагистрала "Европа" се осигурява свързаност между Западна Европа и Ориента

Вчера министърът на регионалното развитие връчи на премиера разрешението за ползване на последния участък – между Сливница и София

ВАС потвърди, че общественият интерес е водещ в казуса със столичния булевард "Тодор Каблешков"

ВАС потвърди, че общественият интерес е водещ в казуса със столичния булевард "Тодор Каблешков"

Върховният административен съд отхвърли жалбите срещу предварителното изпълнение на довършването на булеварда

Жалба бави подписването на договора за саниране на бившия Партиен дом в Пловдив

Жалба бави подписването на договора за саниране на бившия Партиен дом в Пловдив

Проектът предвижда енергийна модернизация на 12-етажната административна сграда