Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

163

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

Започва строителството на нова лекоатлетическа писта на стадиона в Белоградчик

Започва строителството на нова лекоатлетическа писта на стадиона в Белоградчик

Общината спечели проект по Националната програма за споделено финансиране на инвестиционни спортни проекти за 2025 г. към Министерството на младежта и спорта

Forum Real: Рекордно силна е годината за българския строителен сектор

Forum Real: Рекордно силна е годината за българския строителен сектор

Участвалите в събитието на строително-инвестиционната индустрия очакват умерен положителен ръст, стабилни цени, предвидим пазар без сътресения заради въвеждане на еврото, както и усилия за административна реформа и дигитализация 

Четири "коридора" ще свързват зелените пространства на София с пътеките в планината

Четири "коридора" ще свързват зелените пространства на София с пътеките в планината

Подробен проект за това е изготвен от „Софияплан“, като част от инициативата на кмета Васил Терзиев "Визия за Витоша"

Стартира изграждането на Факултет по ветеринарна медицина към Медицинския университет в Плевен

Стартира изграждането на Факултет по ветеринарна медицина към Медицинския университет в Плевен

Това е петото и най-ново основно звено в структурата на висшето училище, а първата копка се проведе на терена на ул. „Пиер Кюри“