Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

162

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

Cushman &Wakefield | Forton: Опасенията на инвеститорите от насищане на офис пазара в столицата удържат строителната дейност

Cushman &Wakefield | Forton: Опасенията на инвеститорите от насищане на офис пазара в столицата удържат строителната дейност

През третото тримесечие на годината не са въведени в експлоатация нови офис проекти  

Очаква се основен ремонт на "Самоковско шосе" и изграждането на надлез при Казичене на Околовръстен път

Очаква се основен ремонт на "Самоковско шосе" и изграждането на надлез при Казичене на Околовръстен път

Столичната община и АПИ подписаха споразумения за дългоочакваните пътни обекти 

Ще модернизират бившата база "Балнеосанаториум" в Стрелча

Ще модернизират бившата база "Балнеосанаториум" в Стрелча

Българската агенция за инвестиции връчи сертификат за инвестиция клас А на дружеството „Крез“ ЕООД със собственик Костадин Тошев

Нови два проекта за благоустрояване на квартали в Търговище са одобрени по програма "Развитие на регионите"

Нови два проекта за благоустрояване на квартали в Търговище са одобрени по програма "Развитие на регионите"

Проектите са част от концепция за интегрирани териториални инвестиции на Община Добрич, в която Търговище участва като партньор

Прокопан е единственият жп тунел по линията Пловдив - Бургас

Прокопан е единственият жп тунел по линията Пловдив - Бургас

Тунел “Чирпан” е с дължина от 744 метра и осигурява директна връзка, която заобикаля гара Чирпан и изнася транзитното движение извън града

Строи се третата сграда от мащабния проект квартал "Азимут" в местността "Мадика" в Бургас

Строи се третата сграда от мащабния проект квартал "Азимут" в местността "Мадика" в Бургас

Проектът на строителна компания "Азимут Кънстръкшънс" предвижда 12 сгради