Държавата ще направи нова разработка за Югозападната дъга на Софийския околовръстен път

162

Според служебния регионален министър е било предвидено тя да завършва в кръговото за Банкя


„Заварихме абсурдното решение на Столична община югозападната дъга на Софийския околовръстен път между бул. „Цар Борис III“ и АМ „Струма“ да се влива в кръговото за Банкя. Всеки може да си представи какво ще се случи, ако трафикът от скоростното трасе не излиза директно на магистралата, а се влива в кръстовище, което дори е с обратен наклон. Затова държавата ще се намеси и ще направи нова разработка.“ Това заяви за Дарик радио в събота министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков. Той посочи, че проектът е цялостно забавен поради неправилно започната процедура.

„Това е национален обект, който трябва да се изпълни в партньорство между държавата и Столична община, но преди 3-4 години тя е започнала сама процедурите по одобряване на подробен устройствен план. Не знам дали е въпрос на страшен ентусиазъм или на незнание, но държавата ще се намеси, защото местната администрация няма да се справи“, коментира арх. Шишков. Той обясни, че вече е възложил на Агенция „Пътна инфраструктура“ да направи нова разработка за трасето, защото е недопустимо да има градски ринг, който да влиза в кръгово движение.

„Ще се опитаме да стартираме този проект, имаме известен напредък с участъка между бул. “България“ и бул. „Цар Борис III”, където с малки корекции процедурите ще приключат сравнително бързо“, каза още арх. Шишков. По думите му до момента са изградени само лесните участъци от Южната дъга – на околовръстното  между АМ „Тракия“ и кв. „Горубляне“, но не е правено нищо за трудната част, която сега трябва да се направи.

„Загубени са 3-4 години в правно необосновано проектиране“, коментира регионалният министър. Според него София е задръстен град в транспортно отношение, защото не са проектирани и изградени пътните рингове, заложени в градоустройствения план. Той даде пример със строителството на бул. „Тодор Каблешков“, който за последните години се строи бавно и то само в частта между „бул. „България“ и „Черни връх“, което обаче не означава цялостно завършване на ринга и ще реши само частични проблеми.

ОЩЕ НОВИНИ

До края на следващата година ще бъде изготвен Националният план за саниране на сградния фонд у нас

До края на следващата година ще бъде изготвен Националният план за саниране на сградния фонд у нас

След одобрението му се предвижда до 2050 година санираните сгради в страната да бъдат най-малко 60%, заяви зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Дора Янкова

Над 600 милиона лева са разплатени на общините досега по Инвестиционната програма

Над 600 милиона лева са разплатени на общините досега по Инвестиционната програма

Предстои разплащане на аванси по проектите през Българската банка за развитие

"Спаси София" представи програма за изграждане на паркинги за 13 300 паркоместа

"Спаси София" представи програма за изграждане на паркинги за 13 300 паркоместа

Екипът е извършил анализ на над 300 терена из целия град, които са подходящи за целта

В село Бенковски откриха първата у нас пречиствателна станция за четвъртично пречистване на отпадъчни води

В село Бенковски откриха първата у нас пречиствателна станция за четвъртично пречистване на отпадъчни води

Пилотния проект позволява пречистването на така нареченото „микро-замърсяване“, едни от най-фините и трудно уловими замърсители в природата

Националната асоциация на строителните предприемачи: Секторът е водещ двигател на икономическия ръст у нас

Националната асоциация на строителните предприемачи: Секторът е водещ двигател на икономическия ръст у нас

Във връзка с основни проблеми като паркирането, трафика и замърсяването на въздуха от НАСП заявяват, че сега спецификите на материалите е различна, процесите се случват значително по-бързо, машините са по-ефективни и комуникацията е оптимизирана 

Община Шумен започва изпълнението на проект за интелигентна градска среда

Община Шумен започва изпълнението на проект за интелигентна градска среда

Част от елементите от проекта са улично осветление, електронни табла на спирки, GPS тракери за движението на автобусите, „умно“ и технологично напояване на градинки с непитейна вода