До два месеца започва строителството на скоростния път Ружинци – Монтана

351

Предвижда се 40-километровата отсечка да бъде с по две ленти за движение в посока


До два месеца ще започне строителството на скоростния път между Ружинци и Монтана, част от транспортната връзка Видин - Ботевград. Изготвени са технически проекти, осигурено е финансиране от държавния бюджет. До издаване на разрешението на строеж остават някои съгласувателни процедури. Това обяви вчера в Монтана министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.

Министърът подчерта, че изграждането на пътя Видин - Ботевград е най-важният приоритет за развитието на Северозападна България. Като пълноценен транспортен коридор той трябва да свърже Бяло море с река Дунав за движение на стоки и суровини, които да развият индустрията и заетостта. Министърът информира, че до края на месеца ще бъде пуснат за движение участъкът между Макреш и Бела.

„За съжаление за участъка между Монтана и Враца сме изправени пред едно неприятно и тежко наследство, свързано с липсата на утвърдено трасе. Имало е избран вариант през 2010 г., но през 2013 г. е констатирано, че той не отговаря на екологичните изисквания и пътната безопасност, защото преминава в близост до действащи складове за боеприпаси. Оттогава трасето е изоставено и няма разработени нови варианти“, посочи Цеков и уточни, че затова през декември миналата година е възложил разработване на разширен идеен проект с пълни геоложки проучвания за избор на ново трасе между Монтана и Враца с габарит на скоростен път. „Над 30 са подадените оферти за проектиране, очакваме до един месец да изберем изпълнител. Предвидени са средства от бюджета, така че ще запълним този транспортен вакуум между Монтана и Враца“, отбеляза министър Цеков и подчерта, че идейният проект ще отпуши строителния процес, като оптимистичният вариант предвижда евентуалните строителни дейности да започнат през 2027 г.

„До 5 март приемаме оферти за избор на проектант за разширен идеен проект за модернизация на пътя Монтана - София с изграждане на тунел под Петрохан. Съществуващият към момента проект е недалновиден и неработещ, отречен от екологична гледна точка, защото предвижда двулентов път, който няма да промени качествено транспортната свързаност. Ето защо предвиждаме да изградим 84-километрова пътна отсечка с по-голям габарит – четирилентов, и проектна скорост 120 км/час. Трасето ще започва от обхода на Монтана и ще се свърже със Софийския околовръстен път. Така ще имаме бърза връзка от Монтана до София“, съобщи още министър Цеков. Той посочи, че оценката на подадените оферти ще отнеме около два месеца, като водещ критерий е най-ниска цена. Така ще може още тази година да започне реално проектиране на скоростната отсечка.

Според министър Цеков обаче не може да се посочи евентуален срок за започване на строителството, защото ще има сериозни екологични процедури. „Правим стъпка този проект да се превърне в реалност. Евентуален старт на строителството може да очакваме в период до 3 години. Това е и един от малкото проекти в България, който може да се реализира на концесия или чрез публично-частно партньорство, като удачен вариант държавата да диференцира източниците на плащания, тъй като в момента строи едновременно 5-6 магистрали, защото сме изостанали с транспортната инфраструктура“, коментира още регионалният министър.

ОЩЕ НОВИНИ

"Холдинг Варна" представи цялостната визия за крайбрежната зона "Алея Първа"

"Холдинг Варна" представи цялостната визия за крайбрежната зона "Алея Първа"

Архитектурното оформление на зоната е разработено от екипа на студио STARH в тясно сътрудничество с холдинга

Възстановяват движението в двете платна на АМ "Тракия" в участъка между 24-и и 33-и км

Възстановяват движението в двете платна на АМ "Тракия" в участъка между 24-и и 33-и км

Трасето е с нова асфалтова настилка, отводняване, пътни знаци, маркировка и ограничителни системи

На кръгла маса ще обсъждат нов веломаршрут от Студентски град към центъра на столицата

На кръгла маса ще обсъждат нов веломаршрут от Студентски град към центъра на столицата

В дискусията, организирана от Фондация "Екологичен манифест – МанЕко", ще се включат представители на Столична община, Българската асоциация за електромобилност, други институции и неправителствени организации

Започват подготвителни дейности за благоустрояването на най-големия вътрешноградски парк в Габрово - "Баждар"

Започват подготвителни дейности за благоустрояването на най-големия вътрешноградски парк в Габрово - "Баждар"

Дейностите включват и екстремен велопарк в северната зона и детски велополигон на подходящ равен терен

На впечатляваща церемония Баумит България отличи победителите в националния конкурс "Фасада на годината 2024-2025"

На впечатляваща церемония Баумит България отличи победителите в националния конкурс "Фасада на годината 2024-2025"

В надпреварата участваха 94 обекта, а 34 от тях ще представят страната ни в международния конкурс Baumit Life Challenge в Будапеща