Изместването на трамвайното трасе от локалното платно по столичния булевард "Скобелев" ще стане догодина

319

Общинският съветник Николай Николов поиска компенсации за живущите и Столична община да поеме разходите за нова дограма по апартаментите


В отговор на въпрос от страна на общинския съветник от „БСП за България“ относно „временното“ трамвайно трасе на бул. „Генерал Скобелев“, изградено над подлеза пред НДК, кметът на Столична община Йорданка Фандъкова отговаря, че за изместването му от локалното платно, както и за ремонт на съоръжението, е изготвен идеен инвестиционен проект. През 2021г. е направено конструктивно обследване и оценка на състоянието на конструкцията на покривната плоча на тунела, вследствие на допълнително натоварване от изместването на трамвайно трасе от локалното платно на бул. „Ген. М.Д. Скобелев“. През 2022г. в допълнение към документацията на идейния проект, съгласно актуализирани изходни данни относно съществуващата техническа инфраструктура, е увеличен обемът на проекта и са изготвени количествени сметки.

През август т.г. Столична община е обявила обществена поръчка с предмет "Реализиране на ново транспортно- комуникационно решение по бул. "Ген. М. Д. Скобелев" от бул. "Хр. Ботев" до бул. "Витоша”, включващ и транспортен тунел НДК" и рехабилитация на пътните платна на бул. „Васил Левски“ от бул. „Фр. Нансен“ до ул. „Граф Игнатиев“. Предвидено е строителството да стартира през 2023 г., а прогнозната стойност на инвестицията е 17 500 000 лв. без ДДС. Изготвен е работният проект, съгласуван е с компетентните институции и предстои внасяне за издаване на разрешение за строеж. Фандъкова уточнява още, че с решение от август тази година Софийски градски съд е отхвърлил изцяло иска за премахване на трамвайното трасе като неоснователен и е уважил иска за преместване на трамвайното трасе.

Николай Николов заяви, че въпросът му е бил отправен още през месец март, а получава отговор едва 7 месеца по-късно. Той отбеляза, че дейностите отново ще бъдат отложени. „12 години гражданите живеят в този ад. Те трябва да бъдат компенсирани, а общината трябва да поеме разходите например за дограми, където има нужда“, коментира общинският съветник. Отговор по време на самото заседание от страна на кмета нямаше. В писмения й отговор е отбелязано, че „по отношение на компенсации до момента няма произнасяне от компетентния съд“.

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

В Чирпан откриха обновения градски парк "Христо Смирненски"

В Чирпан откриха обновения градски парк "Христо Смирненски"

В града наскоро бяха рехабилитирани още два малки парка, предстоят дейности по други 

Бизнес дискусия Construction of Tomorrow ще се проведе на 30 септември

Бизнес дискусия Construction of Tomorrow ще се проведе на 30 септември

Конференцията е посветена на новото поколение проекти и устойчивото развитие на градската среда

Столична община не обсъжда вариант за спиране на трамвайни линии по бул. "Скобелев"

Столична община не обсъжда вариант за спиране на трамвайни линии по бул. "Скобелев"

Тя ще работи за изпълнение на решението на Върховният касационен съд трасето на трамвая да се премести, тъй като минава много близо до жилищните сгради 

Нови спортни съоръжения и детски площадки са монтирани по проекта "Обновяване на Дунавски парк в град Лом – етап 2"

Нови спортни съоръжения и детски площадки са монтирани по проекта "Обновяване на Дунавски парк в град Лом – етап 2"

За изпълнените на проекта Общината и МИГ-Лом спечелиха безвъзмездно финансиране от 211 270.65 лева от ПРСР 2014-2020 г. 

Ще изграждат фотоволтаична електроцентрала с мощност от близо 5 MW на летището в София

Ще изграждат фотоволтаична електроцентрала с мощност от близо 5 MW на летището в София

Съоръжението ще бъде разположено върху собствен терен и ще произвежда електроенергия за вътрешно потребление

До 15 октомври се подават оферти за изграждането на Терминал 3 и модернизацията на Терминал 2 на летище "Васил Левски" в София

До 15 октомври се подават оферти за изграждането на Терминал 3 и модернизацията на Терминал 2 на летище "Васил Левски" в София

Дизайнът на Терминал 3 е на българската компания IPA Architecture and more в сътрудничество с международните инженерни компании Egis и 1PAX