Изпълняват се същинските строителни дейности по трите метростанции от разширението на Линия 3

291

Над 80% от подземните мрежи са преместени, започна изграждането на шлицови стени


Започна същинската строителна дейност по 3-километровия участък „ж.к. Хаджи Димитър“ – ж.к. Левски“ на третата линия на метрото. Участъкът до „Левски Г“ е заложен за финансиране от Плана за възстановяване и устойчивост с 217.5 млн.лв. „За съжаление, планът още не е отворен и финансирането до момента е изцяло с общински средства“, посочи кметът Йорданка Фандъкова.

По разширението през район „Подуяне“ се работи активно от началото на пролетта. Изгражда се участък от 3 км с 3 метростанции, като се изпълняват същинските строителни дейности и по трите метростанции. Към момента са обособени три строителни площадки. Максималната дълбочина на метростанциите и на участъковите тунели е 15 метра. Участъкът от 3 км е изцяло подземен.

  • Първата станция е МС „Стадион Георги Аспарухов”. Тя е разположена под южното пътно платно на бул. ”Владимир Вазов”, на кръстовището на булеварда с улиците „Васил Кънчев” и „Река Велека”. Метростанцията има голям вход с 3 ескалатора от страната на стадиона и втори вход в северния тротоар на булеварда.  
  • Втората станция МС „Тракия“ е разположена източно по бул. „Владимир Вазов”, на кръстовището му с ул. „Витиня” до южното платно на булеварда. Западните входове са свързани със съществуващия подлез под булеварда до ул.„Слатинска река” и ще обслужват ж.к. ”Сухата река” и ж.к.”Левски”. Северният и източният вход ще обслужват съответно индустриалната зона и жилищните райони около ул. „Рилска обител”.    
  • Третата станция МС „Владимир Вазов” е разположена под северното платно на бул. „Владимир Вазов” в района на кръстовището му с ул. „Станислав Доспевски” между жк. „Левски В” и „Левски Г”, където се планира и буферен паркинг.   

Според Фандъкова за участъка през „Слатина“ все още няма одобрение на Министерски съвет за изменението на Общия устройствен план. „Надявам се на финално одобрение, за да можем да започнем и неговото строителство в края на тази година“, каза кметът. Участъкът през „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“ се финансира над 50% от бюджета на общината.

ОЩЕ НОВИНИ

Кметът на Свиленград: Вече имаме най-модерния и иновативен стадион в Хасковска област

Кметът на Свиленград: Вече имаме най-модерния и иновативен стадион в Хасковска област

В обновеното спортно съоръжение, строено през 50-те години на миналия век, са приложени уникални архитектурни решения за вентилация и изолация на конструкцията, казват от администрацията

Кметът на София съобщи за напредъка по почистването и обновяването на столичните гробищни паркове

Кметът на София съобщи за напредъка по почистването и обновяването на столичните гробищни паркове

Резултатите включват изграждане на 4 нови урнови стени, ремонт и възстановяване на ключова инфраструктура, изграждане на достъпни алеи, нови чешми и пейки

Главният архитект на София предлага план за спиране застрояването на зоните около речните корита

Главният архитект на София предлага план за спиране застрояването на зоните около речните корита

Столичната община започва координирани действия с държавата за защита на водните ресурси и предотвратяване на бедствия

Създадоха първата Интерактивна инвестиционна карта на България

Създадоха първата Интерактивна инвестиционна карта на България

Дигиталната платформа предоставя централизирана и актуална информация, която ще бъде от ключово значение при вземането на решения от страна на компаниите

Националното музикално училище в София ще има нови открити спортни площадки

Националното музикално училище в София ще има нови открити спортни площадки

Те ще включват фитнес зона, спортна детска площадка за малките ученици, комбинирано игрище за федербал и мини баскетбол, комбинирано игрище за футбол на малки вратички и баскетбол и зона за игра на тенис на маса