Късометражен туристически филм за София представя неразказани истории за символите и хората на столицата

806

Документалното видео е на режисьорите Мартин Граховски и Петър Тухчиев и е част от дългосрочните инициативи на #soSofia и Mastercard за дигитализиране и популяризиране на нематериалното наследство на града


Любовта към нашия град, неговите вдъхновяващи лица и неразказани на света истории заслужават да бъдат научени и споделяни. Затова младите режисьори Мартин Граховски и Петър Тухчиев — автори на много туристически филми за различни места по света и у нас, създадоха своето “любовно писмо към София”, споделяйки за гостите на София какво е тя през очите на тези, които са избрали да живеят тук. Филмът цели да събуди и засили любопитството на бъдещи туристи към града и е подкрепен от Mastercard като част от инициативата на бранда да дигитализира неразказаните по света истории на града и неговите хора.

“Често забравяме красотата на града, в който живеем. Вглъбяваме се в поредния закъснял автобус, поредната асфалтова дупка или някое събитие, което не отговаря на нашите представи”, споделя режисьорът Мартин Граховски по време на премиерата на филма. “В края на краищата, градът, в който живеем, е този, който ние създаваме. Една смес от надежда, любов, и понякога миризмата на люляк, която изпълва пролетта. Това е нашето любовно писмо към София – град, в който нито един от нас не е израснал, но го чувстваме толкова близък. С този филм поставяме началото на един разговор. И се надяваме, че още много хора ще се влюбят в София — дали за 12 минути или за цял живот”, казват авторите.

12-минутният филм на младите режисьори документира много от емблематичните и отличителни градски символи на София. Той е кулминация на проекта #soWelcometoSofia на платформата #soSofia, който стартира по-рано тази година с мащабна инсталация на Терминал 2 на Летище София. Проектът е реализиран с подкрепата на програмата за социализиране на културното наследство на Столична община и вече три месеца посреща с “добре дошли” пристигащите българи и туристи в града с представяне на 30 от най-забележителните символи на София. 30-те обекта от софийските античност, съвремие и природа са избрани чрез проучване от студенти в специалност “Социология” към СУ “Св. Климент Охридски”, които събират много информация и провеждат десетки интервюта, за да установят кои са символите, които граждани, артисти и експерти биха препоръчали на гостите в града ни. Това са и обектите, за които разказва филмът “За София с любов” на Граховски и Тухчиев.

“София е град с много лица, пълен с шарени хора, шумни гласове и много история. На пръв поглед тя изглежда хаотична, но всички тези пластове история, религия и култура са това, което прави духа на София толкова уникален”, разказва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово за вдъхновението зад новата инициатива на бранда да подкрепя дигитализацията на градските истории и символи. Глобално компанията развива платформата за вдъхновяващи градски изживявания Priceless.com, a на местна почва от години Mastercard подкрепя различни изживявания и събития, които стават знакови и действат като визитна картичка на дестинацията София, като АtoJazz, Lunar и други.

С премиерата на туристическия филм за София Mastercard стартира още една дългосрочна инициатива - за дигитализиране на нематериалното наследство на София и различните й лица, хора и истории. Компанията планира конкурс по темата, който ще бъде представен в началото на следващата година. Неслучайно и премиерата на първото видео с подобна концепция бе представено в рамките на изложбата “Без филтър: 10 години People of Sofia” на Вихрен Георгиев в галерия DOZA, която разкрива нефилтрираната душа на града през погледа на фотографа и куратора Милена Едвиг. Изложбата вниква в урбанистичния хаос - с неговите борби, триумфи и тихи викове и създава малък пътеводител за човешките взаимодействия в него.

#soСофия е независима платформа за най-интересното и характерното в града. Разказва историите, които правят София отличителна, и предоставя грижливо подбрани препоръки за най-характерните и интересни места, истории и неща в града на български и английски.

#soSofia произвежда и разпространява сувенири, вдъхновени от детайлите в градската среда и многото лица на София. Зад #soСофия стоят хора, обединени от любовта към шареният облик на града, неговите жители и все по-многобройните посетители от всички точки на света.

Всеки може да се включи в разговора за символите на града с хаштаг #soSofia в социалните мрежи. Проектът #soWelcometoSofia се реализира с подкрепата на Столична община, летище София, Kaтедра Социология към Софийски университет “Климент Охридски” и Mastercard.

ОЩЕ НОВИНИ

“Зелено движение” с апел към премиера: Спрете разпродажбата на културно и природно наследство на България

“Зелено движение” с апел към премиера: Спрете разпродажбата на културно и природно наследство на България

В списъка за приватизация са предложени част от римския амфитеатър на Сердика в София, езерото в м. Карандила, 20 декара от Природен парк "Витоша" и черноморските носове Кротиря в Поморие и Червенка в Черноморец 

Подготвят образователен център за работа с глина

Подготвят образователен център за работа с глина

За опазването на културното наследство на с. Мандрица разказа по време на форум на BAU Academy арх. Николай Маринов    

Млади хора, ползващи социални услуги, представиха своя поглед към София чрез фотографии

Млади хора, ползващи социални услуги, представиха своя поглед към София чрез фотографии

Вдъхновението идва от архивите на придворния фотограф Георг Волц, заснел знакови локации в столицата в началото на XX век

Строежът на водния център и панорамния асансьор на Крайбрежната алея във Варна ще започне през октомври

Строежът на водния център и панорамния асансьор на Крайбрежната алея във Варна ще започне през октомври

Изграждането на центъра с атракциони, СПА зона и спортни съоръжения ще стартира след края на летния туристически сезон

Кметът на Варна: Не съм съгласен да се продават емблематични имоти – тихомълком и без обществен дебат

Кметът на Варна: Не съм съгласен да се продават емблематични имоти – тихомълком и без обществен дебат

Това е необратима загуба за града – терени, които могат да се използват за училища, паркове или обществени сгради, ще изчезнат завинаги, ако не действаме навреме, заяви Благомир Коцев