Късометражен туристически филм за София представя неразказани истории за символите и хората на столицата

788

Документалното видео е на режисьорите Мартин Граховски и Петър Тухчиев и е част от дългосрочните инициативи на #soSofia и Mastercard за дигитализиране и популяризиране на нематериалното наследство на града


Любовта към нашия град, неговите вдъхновяващи лица и неразказани на света истории заслужават да бъдат научени и споделяни. Затова младите режисьори Мартин Граховски и Петър Тухчиев — автори на много туристически филми за различни места по света и у нас, създадоха своето “любовно писмо към София”, споделяйки за гостите на София какво е тя през очите на тези, които са избрали да живеят тук. Филмът цели да събуди и засили любопитството на бъдещи туристи към града и е подкрепен от Mastercard като част от инициативата на бранда да дигитализира неразказаните по света истории на града и неговите хора.

“Често забравяме красотата на града, в който живеем. Вглъбяваме се в поредния закъснял автобус, поредната асфалтова дупка или някое събитие, което не отговаря на нашите представи”, споделя режисьорът Мартин Граховски по време на премиерата на филма. “В края на краищата, градът, в който живеем, е този, който ние създаваме. Една смес от надежда, любов, и понякога миризмата на люляк, която изпълва пролетта. Това е нашето любовно писмо към София – град, в който нито един от нас не е израснал, но го чувстваме толкова близък. С този филм поставяме началото на един разговор. И се надяваме, че още много хора ще се влюбят в София — дали за 12 минути или за цял живот”, казват авторите.

12-минутният филм на младите режисьори документира много от емблематичните и отличителни градски символи на София. Той е кулминация на проекта #soWelcometoSofia на платформата #soSofia, който стартира по-рано тази година с мащабна инсталация на Терминал 2 на Летище София. Проектът е реализиран с подкрепата на програмата за социализиране на културното наследство на Столична община и вече три месеца посреща с “добре дошли” пристигащите българи и туристи в града с представяне на 30 от най-забележителните символи на София. 30-те обекта от софийските античност, съвремие и природа са избрани чрез проучване от студенти в специалност “Социология” към СУ “Св. Климент Охридски”, които събират много информация и провеждат десетки интервюта, за да установят кои са символите, които граждани, артисти и експерти биха препоръчали на гостите в града ни. Това са и обектите, за които разказва филмът “За София с любов” на Граховски и Тухчиев.

“София е град с много лица, пълен с шарени хора, шумни гласове и много история. На пръв поглед тя изглежда хаотична, но всички тези пластове история, религия и култура са това, което прави духа на София толкова уникален”, разказва Ваня Манова, мениджър на Mastercard за България, Северна Македония, Албания и Косово за вдъхновението зад новата инициатива на бранда да подкрепя дигитализацията на градските истории и символи. Глобално компанията развива платформата за вдъхновяващи градски изживявания Priceless.com, a на местна почва от години Mastercard подкрепя различни изживявания и събития, които стават знакови и действат като визитна картичка на дестинацията София, като АtoJazz, Lunar и други.

С премиерата на туристическия филм за София Mastercard стартира още една дългосрочна инициатива - за дигитализиране на нематериалното наследство на София и различните й лица, хора и истории. Компанията планира конкурс по темата, който ще бъде представен в началото на следващата година. Неслучайно и премиерата на първото видео с подобна концепция бе представено в рамките на изложбата “Без филтър: 10 години People of Sofia” на Вихрен Георгиев в галерия DOZA, която разкрива нефилтрираната душа на града през погледа на фотографа и куратора Милена Едвиг. Изложбата вниква в урбанистичния хаос - с неговите борби, триумфи и тихи викове и създава малък пътеводител за човешките взаимодействия в него.

#soСофия е независима платформа за най-интересното и характерното в града. Разказва историите, които правят София отличителна, и предоставя грижливо подбрани препоръки за най-характерните и интересни места, истории и неща в града на български и английски.

#soSofia произвежда и разпространява сувенири, вдъхновени от детайлите в градската среда и многото лица на София. Зад #soСофия стоят хора, обединени от любовта към шареният облик на града, неговите жители и все по-многобройните посетители от всички точки на света.

Всеки може да се включи в разговора за символите на града с хаштаг #soSofia в социалните мрежи. Проектът #soWelcometoSofia се реализира с подкрепата на Столична община, летище София, Kaтедра Социология към Софийски университет “Климент Охридски” и Mastercard.

ОЩЕ НОВИНИ

Журито определи номинирани и победители в ARCHINOVA ARCHITECTURE AWARDS 2024

Журито определи номинирани и победители в ARCHINOVA ARCHITECTURE AWARDS 2024

Церемонията по награждаването ще се състои по време на Архитектурно-строителната седмица на 27 март 2025 година в Интер Експо Център в София

Citybuild.bg Citybuild.bg
Отличиха проектите в конкурса "Cгpaдa нa гoдинaтa"

Отличиха проектите в конкурса "Cгpaдa нa гoдинaтa"

Той награждава най-добрите постижения през съответната година в България, както и свързаните с реализацията им инвеститор, архитект и строител

Започна изграждането на първата детска градина в село Кокаляне в столичния район Панчарево

Започна изграждането на първата детска градина в село Кокаляне в столичния район Панчарево

Новата сграда за 4 групи е по проект на арх. Димчо Тилев - Tilev Architects, по чийто проект беше изградена и детската градина в "Горна баня", която получи награда в конкурса "Сграда на годината 2024"

Камарата на архитектите в България е "Влиятелна организация на годината" в Leaders of Influence Awards 2024

Камарата на архитектите в България е "Влиятелна организация на годината" в Leaders of Influence Awards 2024

В момента водим тежки битки срещу порочни инженерингови поръчки в Община Пловдив, заяви при получаването на наградата председателят на КАБ арх. Владимир Милков