Кризата ще стабилизира онези, които се адаптират към ситуацията

831
Определете приоритетите си, не се лишавайте от екипа си и бъдете активни, казва интериорният дизайнер Генчо Гоев.

 

От 16 години Генчо Гоев (GOEV interior & product design) практикува професията дизайнер. Той е основател на Борса за млади таланти и на Професионалната платформа за дизайнери, открита през 2003г. с желанието да се създаде среда, в която дизайнери и възложители да си партнират. През 2014г. ДИБЛА придобива обновен вид на онлайн платформа, която позволява създаването на професионални профили. В момента в нея са регистрирани 975 дизайнера с общо 4 814 проекта.

 

„От пет години наблюдаваме бранша, а сега показваме и нашата сериозна позиция по темата за извънредната ситуация с вируса. Това ще е третата финансова криза, която аз и моят екип ще преживеем, затова давам моята гледна точка как да влезем в тази ситуация", каза Гоев на онлайн събитие на Фейсбук страницата на ДИБЛА, на което сподели своето виждане за интериорния дизайн по време на криза. Ето и по-важните акценти от коментара на Генчо Гоев:

 

Кризата ще стабилизира онези, които се адаптират към ситуацията

 

Кризата, колкото и грубо да звучи, ревизира нещата и стабилизира онези, които имат причина да останат на пазара, които могат да се адаптират към създалата се ситуация. В България има около 3 000 интериорни дизайнери, но дали има нужда от толкова? 95% от тях работят на българския пазар, който не расте със същата прогресия.

 

Бъдете подготвени и информирани

 

Когато икономиката върви нагоре, винаги идва момент в обратната посока. Между 5 и 7-12 години има финансова криза и хората трябва да са наясно. Затова, ако спечелите например 1 000 лева, заделете 100 лева за такъв момент. И правете това постоянно, защото когато сте поели ангажимент да правите бизнес и да издържате хора, носите отговорност.

 

Опитайте се да вземете активна позиция

 

Какво направих аз? Тъй като не мога да падна под определена цена в моята работа, говорих с банката, с която работя от дълги години, да взема кредит, за да си покрия разходите за една година. Направих списък с 20 мои постоянни клиенти и им се обадих с предложение да работя за тях без заплащане в момента и да ми платят, когато се стабилизират. Така те знаят, че аз съм насреща и ако друг дизайнер им предложи работа за по-малко пари, те вече имат от моя страна предложение, на което не могат да откажат. Това е разменна монета, която ги устройва.

 

Бъдете безценни

 

Важно е да имате позиция, от която никой да не може да ви измести - да сте безценен за вашите клиенти. Това означава да давате услуга, която ви прави част от мисленето на компанията, част от нейните бъдещи планове. Това понякога означава да се лишавате от някои неща.

 

Определете приоритетите си и бъдете лоялни

 

Ако отивате на поход, трябва да много добре да прецените кой е нужният товар, който трябва да вземете. Така и в случая с кризата - трябва да определите приоритетите си. Търсете най-малкото съпротивление, но не се лишавайте от екипа и партньорите си. Когато се стягат редиците, естествено е „слабите" да отпаднат. Това обаче трябва да мотивира всеки да се развива. 

 

Намерете постоянни партньори

 

Намерете си доверен брокер от агенция за имоти и станете партньори. Той може да ви дава информация кога даден клиент планира да купи имот - още преди да се е сетил, че ще има нужда от дизайнер. Може да таргетирате - да определите типа клиент, който търсите, за да знае брокерът от какво имате нужда. По същия начин може да си партнирате и с банкер, който да ви каже кои са сериозните клиенти, коя компания стои стабилно на пазара и има фирмена култура. Целта на всичко това е в даден момент да се представите на клиента, а не да чакате той да ви потърси.

 

Кризата е и възможност

 

Финансовата криза често е свързана с криза на взаимоотношенията. Тя дава възможност да се преподредят пластовете. От три години например работя с един доставчик, който в момента променя принципите си на работа заради кризата, но те не са изгодни нито за мен, нито за клиента. Ето и възможност да си намеря по-добър доставчик, който е лоялен и стабилен.

 

И един забавен пример: от години приятели играят белот, а аз не умея, но настоявам да ме включат в техния кръг. Те отказват дори когато някой от четворката е възпрепятстван да играе. Сега обаче това се случва по-често и най-накрая ме включиха. Трети уикенд играят с мен (взимаме мерки заради вируса) и се чудя защо ме търпят. Изводът от тази ситуация е (както и в бизнеса) - бъдете удобни. 

 

Всяко действие е повече от бездействие, каза в заключение Генчо Гоев.

 

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

В Костинброд откриха детска градина "Слънчице" с мебели по индивидуален проект и тематични фототапети за всяка група

В Костинброд откриха детска градина "Слънчице" с мебели по индивидуален проект и тематични фототапети за всяка група

Предвидени са отделни и обща площадка за игра, зона за обучение по безопасност на движението по пътищата, природен кът и място за бъдещо изграждане на басейн

Малка хижа в Косово с минимално въздействие върху околната среда

Малка хижа в Косово с минимално въздействие върху околната среда

Сградата е с олекотена сглобяема стоманена конструкция и фасади, хармониращи с ландшафта 

Не шоурум, а разходка из скалист терен, растения и естествен камък

Не шоурум, а разходка из скалист терен, растения и естествен камък

В уникалното пространство посетителите преминават през различни възприятия и мултисензорни изживявания

Централата на Disney в Ню Йорк – съвременно разказана история

Централата на Disney в Ню Йорк – съвременно разказана история

Енергийно ефективната сграда по проект на SOM се вписва в градската среда и осигурява функционални открити и закрити пространства