Арх. Иван Шишков: Магистрала „Европа“ представлява много проблеми и малко строителство

203

Започваме да решаваме всички проблеми един по един, каза вчера министърът на регионалното развитие след инспекцията на изграждащия се инфраструктурен обект и Граничния контролно-пропускателен пункт „Калотина“


Между пункта и магистралата има участък с дължина 150 м, който е извън проекта. За да се реши проблемът, е необходимо да се одобри разширение на пътното платно на магистралата в посока граничния пункт и заедно с кмета на Драгоман да се одобри подробен устройствен план. Ще направим така, че пунктът да се свързва с автомагистралата, а не с двулентов път, каза още министър Шишков. Водят се разговори за допълване на разрешението за строеж. Процедурата е в напреднал етап и очаквам проектът да бъде внесен от строителя за одобрение след около месец, допълни той.

Одобрихме подробния устройствен план за последния участък от магистралата – между Сливница и София. Той ще се забави, защото трябва да се строи законно, след като разрешението за строеж влезе в сила, категоричен бе министърът. И допълни, че това няма да стане по-рано от следващите три-четири месеца, защото е необходимо извършване на отчуждаване на терените, които ще бъдат засегнати от изграждането на трасето. Забавянето при този участък е най-голямо и няма кой да върне седемте изгубени месеца заради липсата на ПУП. За съжаление, краят на 2023 година няма да може да бъде времето, в което магистралата ще бъде завършена в цялост, каза още министър Шишков.

Надяваме се до Нова година част от отсечката между ГКПП „Калотина“ и Драгоман да се направи опит да бъде пусната, макар и с временна организация на движението. Каквото е възможно от щетите по отношение на проектиране и забавяне, ще бъде коригирано в рамките на закона, информира той.

След направения обход заедно с вицепремиера Демерджиев намерихме две места за паркиране на тежкотоварни автомобили, за да не създават проблеми на ГКПП „Калотина“. Предвиждаме съвместно да процедираме уширение за паркинги, информира регионалният министър.

Снимки: МРРБ

Паркирането е изключително важен въпрос за работата на пункта, който не беше уреден. Набелязали сме стъпки за неговото решаване, така че да се намерят места, които изцяло да задоволят нуждите на пункта и да не се стига до паркирали на пътя камиони, каза вицепремиерът Демерджиев.

Строителството на втория етап на граничното съоръжение също започна. Целта е след като бъде изградена магистралата, тя да се свърже с пункт с много по-голям капацитет. Срокът за изпълнение е 180 дни, като стремежът е трафикът да не се затруднява, каза още той.

Министър Шишков допълни, че новият пункт ще бъде с много повече кабинки за контрол, ще придобие естетичен вид и ще стане много по-функционален и проходим.

ОЩЕ НОВИНИ

Зоопаркът в София с нова фотоволтаична електрическа централа

Зоопаркът в София с нова фотоволтаична електрическа централа

 Инсталацията ще спестява въглеродни емисии, равняващи се на 7 120 засадени дръвчета годишно

Продължава административният хаос в Направление "Архитектура и градоустройство" към Столична община

Продължава административният хаос в Направление "Архитектура и градоустройство" към Столична община

Няма официално назначен временен главен архитект, който да замести арх. Богдана Панайотова, а предложението за нова структура на общината беше отхвърлено от СОС

Предвижда се изграждане на физкултурен салон и разширение на сградата на 107. ОУ "Хан Крум" в столичния район "Лозенец"

Предвижда се изграждане на физкултурен салон и разширение на сградата на 107. ОУ "Хан Крум" в столичния район "Лозенец"

Общинският съвет одобри технико-икономическа оценка и даде съгласие за прилагане на намалени отстояния за проектиране