НАГ: Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в София е неефективна
Тя не гарантира обективна оценка за натоварването при ново строителство и не ограничава рисковете от допълнителни задръствания при изграждане на сгради
Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в София е неефективна. Това е заключението на работната група, назначена със заповед на кмета на Столична община за анализ на прилагането на Наредбата за проучване, анализ и симулация на транспортното обслужване в София.
Наредбата в настоящия ѝ вид обезсмисля самата идея за контрол и баланс между строителство и транспортна инфраструктура. Анализът на всички заключения на внесени за разглеждане транспортни оценки в ОЕСУТ показва, че независимо от мащаба на планираните сгради, огромните квадратури, височини и функции на сградите, броя паркоместа и новите автомобили и размерите на уличната мрежа, анализите, изработени по реда на действащата наредба, водят до едни и същи заключения – че всичко може да се строи, а задръстванията са резултат единствено от самите задръствания, коментират от НАГ.
Наредбата в този ѝ вид е неприложима в реални условия, каза главния архитект на столицата Богдана Панайотова, председател на работната група. „Наредбата трябва спешно да бъде изменена или изцяло заменена с нова. До приемането на такъв акт е наложително да се преустанови разглеждането на транспортни анализи в ОЕСУТ, тъй като съществува риск от легитимиране на нереалистични резултати и необратими последици за уличната мрежа и живота в града“, заяви тя.
Доклада може да видите тук.