НКЖИ приключи прединвестиционно проучване за изграждане на нова железопътна линия от Ямбол до граничния пункт при Лесово

171

Разработени са планове за изпълнение, трафик прогнози, анализ на капацитета, финансово-икономически и екологичен анализ, варианти за развитие


Новата жп линия от Ямбол до границата с Турция ще бъде с обща дължина 71 км и ще преминава през два основни участъка – Ямбол – Елхово (около 39 км) и Елхово – Лесово – граница (около 32 км). Първият следва в по-голямата си част съществуващото трасе, а вторият ще бъде изцяло нов, преминаващ през по-сложен терен и заобикалящ населените места. Планира се проектна скорост от 160 км/ч за пътнически и 120 км/ч за товарни влакове. Линията ще има 6 спирки и 3 гари, като след гранична гара Лесово ще продължи към границата с Турция. 

Индикативният срок за изграждане на трасето е 6 години. Предпроектните проучвания са на стойност 525 814 лв., реализирани с финансиране по Програма „Транспортна свързаност“ 2021–2027 г., като частта финансиране от ЕС е 85 %.

ОЩЕ НОВИНИ

В ж.к. „Младост 4“ в София започва изграждането на нова детска площадка

В ж.к. „Младост 4“ в София започва изграждането на нова детска площадка

Проектът е резултат от вота на гражданите в инициативата „Решава София” („Идеи за града“), т.е. ще бъде осъществен по идея и желание на жителите на района

В столичния квартал "Изток" започва цялостна реконструкция на междублоково пространство

В столичния квартал "Изток" започва цялостна реконструкция на междублоково пространство

Мястото се намира на ъгъла на ул. ”Тинтява” и локалното платно на бул. ”Цариградско шосе”  

В Джебел е обновен парк "Горичката"

В Джебел е обновен парк "Горичката"

Средствата за ремонта са осигурени от държавния бюджет

Изкуственият интелект изисква стратегическо и отговорно управление

Изкуственият интелект изисква стратегическо и отговорно управление

Около това се обединиха участниците в дискусия, която се проведе вчера в Българската стопанска камара

Главният архитект на София инициира работна среща с институциите за превенция на наводнения и координирани действия

Главният архитект на София инициира работна среща с институциите за превенция на наводнения и координирани действия

От десетилетия се е строяло в територии без изградена дъждовна и битова канализация, включително върху дерета и терени, които по естествен път поемат дъждовната вода