Наградиха победителите в конкурса за студенти с високи академични постижения "Зелена подкрепа за устойчиво бъдеще"

81

Те представят решения за редица проблеми на устойчивата мобилност – за придвижване с обществен транспорт, проектиране на повече пешеходни зони, включително около коритата на реките


Вчера министърът на околната среда и водите Росица Карамфилова поздрави победителите в Конкурса за студенти с високи академични постижения „Зелена подкрепа за устойчиво бъдеще“ – Александър Манов, V-ти курс „Ландшафтна архитектура“ в Лесотехническия университет, и Александър Прегьов, IV-ти курс „Ландшафтна архитектура и ландшафтно планиране“ в УАСГ. Всеки от тях получава наградата за най-добро представяне – годишна финансова подкрепа от 2970 лв.

Министър Карамфилова връчи грамоти на двамата победители и заяви: „Това не е грамота само за победител, а за лидер и начин на мислене. Затова ви пожелавам да сте още по-амбициозни и отговорни. И след време вие ще бъдете в позицията на даващия грамота на победител от следващото поколение“. Тя насърчи визионерското виждане и активна позиция по въпросите на защитата на природата като определящи в политиките по опазване на околната среда.

Конкурсът се провежда за втора поредна година под егидата на МОСВ в рамките на кампанията Европейска седмица на мобилността на ЕК. Той се реализира от Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС) с финансовата подкрепа на Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда (ПУДООС).

В есетата си, освен че демонстрират задълбочени теоретични познания, двамата победители представят инициативи, които представляват решения за редица проблеми на устойчивата мобилност – за придвижване с обществен транспорт, проектиране на повече пешеходни зони, включително около коритата на реките.

Александър Прегьов пише в своето есе, че „ролята на ландшафтните архитекти и всички специалисти, които са „замесени“ в изграждането на средата около нас, се състои в това, че ние сме отговорни пред обществеността и света за пространствата, които изграждаме“ и допълва, че „трябва да можем да накараме всеки един човек да се почувства като едно цяло с природата. Осигурим ли среда, неразличаваща се от естествената, ще предизвикаме определени емоции и чувства у посетителите, които пък от своя страна неминуемо ще засилят взаимоотношенията между човека и средата“.

Александър Манов обръща внимание на умората като една от основните причини за използване на лични автомобили. Той пише: „Дългите работни дни, тежките торби от пазара, пренасянето на лаптопи или инструменти за работа стават трудни за хората след определена възраст. Колата се явява като вид улеснение – нещо, което помага на тези хора да наваксат с изоставането“. Той смята, че въпреки прекалената ангажираност, хората могат да променят темпото и да спомогнат за повече зелени площи, а фокусът да е върху градските реки. На базата на този социален аспект на проблема градският дизайн трябва да бъде проектиран с мисията да забави живота, посочва още в есето си той.

ОЩЕ НОВИНИ

Мащабни стенописи "връщат" познанието в столичния Студентски град

Мащабни стенописи "връщат" познанието в столичния Студентски град

Целта е да се припомни оригиналният замисъл на квартала - образованието и културата да имат водещо място

Продължава инициативата "Люлин в цветове" в столичния район

Продължава инициативата "Люлин в цветове" в столичния район

През изминалите месеци беше изрисуван един трафопост, както и една от страните на още един до бл. 962

"Спаси София" започна подписка за пешеходна улица "Шишман"

"Спаси София" започна подписка за пешеходна улица "Шишман"

Предложението е съобразено с притесненията на живущите, казват от партията