Наградиха победителите в конкурса за студенти с високи академични постижения "Зелена подкрепа за устойчиво бъдеще"

79

Те представят решения за редица проблеми на устойчивата мобилност – за придвижване с обществен транспорт, проектиране на повече пешеходни зони, включително около коритата на реките


Вчера министърът на околната среда и водите Росица Карамфилова поздрави победителите в Конкурса за студенти с високи академични постижения „Зелена подкрепа за устойчиво бъдеще“ – Александър Манов, V-ти курс „Ландшафтна архитектура“ в Лесотехническия университет, и Александър Прегьов, IV-ти курс „Ландшафтна архитектура и ландшафтно планиране“ в УАСГ. Всеки от тях получава наградата за най-добро представяне – годишна финансова подкрепа от 2970 лв.

Министър Карамфилова връчи грамоти на двамата победители и заяви: „Това не е грамота само за победител, а за лидер и начин на мислене. Затова ви пожелавам да сте още по-амбициозни и отговорни. И след време вие ще бъдете в позицията на даващия грамота на победител от следващото поколение“. Тя насърчи визионерското виждане и активна позиция по въпросите на защитата на природата като определящи в политиките по опазване на околната среда.

Конкурсът се провежда за втора поредна година под егидата на МОСВ в рамките на кампанията Европейска седмица на мобилността на ЕК. Той се реализира от Изпълнителната агенция по околна среда (ИАОС) с финансовата подкрепа на Предприятието за управление на дейностите по опазване на околната среда (ПУДООС).

В есетата си, освен че демонстрират задълбочени теоретични познания, двамата победители представят инициативи, които представляват решения за редица проблеми на устойчивата мобилност – за придвижване с обществен транспорт, проектиране на повече пешеходни зони, включително около коритата на реките.

Александър Прегьов пише в своето есе, че „ролята на ландшафтните архитекти и всички специалисти, които са „замесени“ в изграждането на средата около нас, се състои в това, че ние сме отговорни пред обществеността и света за пространствата, които изграждаме“ и допълва, че „трябва да можем да накараме всеки един човек да се почувства като едно цяло с природата. Осигурим ли среда, неразличаваща се от естествената, ще предизвикаме определени емоции и чувства у посетителите, които пък от своя страна неминуемо ще засилят взаимоотношенията между човека и средата“.

Александър Манов обръща внимание на умората като една от основните причини за използване на лични автомобили. Той пише: „Дългите работни дни, тежките торби от пазара, пренасянето на лаптопи или инструменти за работа стават трудни за хората след определена възраст. Колата се явява като вид улеснение – нещо, което помага на тези хора да наваксат с изоставането“. Той смята, че въпреки прекалената ангажираност, хората могат да променят темпото и да спомогнат за повече зелени площи, а фокусът да е върху градските реки. На базата на този социален аспект на проблема градският дизайн трябва да бъде проектиран с мисията да забави живота, посочва още в есето си той.

ОЩЕ НОВИНИ

Млади хора, ползващи социални услуги, представиха своя поглед към София чрез фотографии

Млади хора, ползващи социални услуги, представиха своя поглед към София чрез фотографии

Вдъхновението идва от архивите на придворния фотограф Георг Волц, заснел знакови локации в столицата в началото на XX век

С изложба ще стартира конкурс "Строителен обект на Черноморието"

С изложба ще стартира конкурс "Строителен обект на Черноморието"

Инициативата ще отличи най-стойностните, естетически и устойчиви проекти по нашето крайбрежие

Кметът на столичния район "Средец" предлага фигурите от паметника на Съветската армия да бъдат експонирани на монумента Бузлуджа

Кметът на столичния район "Средец" предлага фигурите от паметника на Съветската армия да бъдат експонирани на монумента Бузлуджа

Според няколко становища предвидената площадка в музея на тоталитарното изкуство е неподходяща

Младежи от Югозападна България търсят решения за бъдещето на зелените градове

Младежи от Югозападна България търсят решения за бъдещето на зелените градове

Над 120 ученици от шест училища се включиха в два онлайн образователни хакатона по програмата Panda Labs School, като разработиха идеи с реален потенциал за приложение