Отваря за движение новият мост на "Бакърена фабрика" в София

1699

Надлезът е част от Третия градски ринг


Вчера беше пуснато движението по новия мост на Бакърена фабрика, който е с дължина около 700 метра. Изградена е канализация, преместен е магистрален водопровод и е изпълнена газопреносна мрежа. Има ново LED осветление. Положена е хидроизолацията и асфалтова настилка. Изпълнена е и хоризонтална маркировка и вертикална сигнализация (пътни знаци).

Надлезът е първата част от проекта за обновяване на инфраструктурата в района от бул. “Сливница“ до кръговото кръстовище на бул. “Ломско шосе“. Трасето е част от един от важните градски рингове и осигурява пряка връзка с големите северни квартали на града. Мостът е част от Третия градски ринг по трасето на бул. „Адам Мицкевич“, подобрява връзката с райони като "Илинден", "Връбница", "Надежда" и „Люлин“.

Новото мостово съоръжение е успоредно на съществуващия мост над жп линията при Бакърена фабрика. Надлезът е бил предвиден и разработен още от 1990 година като проект с две отделни естакади. В периода до 1992 година е изграден само първият мост, части от устоите от втория, но обектът не е завършен.

Предвижда се в следващите дни да бъдат обновени подходите към стария мост и да се възстанови хоризонталната пътна маркировка. Очаква се трафикът по двете естакади да бъде пуснат в началото на септември.

Утре се очаква да започне ремонт на цялото кръстовище на бул. “Сливница“ и бул. “Адам Мицкевич“, което е в недобро експлотационно състояние. Ще се работи интензивно, за да може дейностите да приключат преди първия учебен ден.

Общата стойност на новия мост е около 19 млн. лева. Обектът се финансира по Програмата на Министерство на регионалното развитие и благоустройството (МРРБ). Заместник-кметът по обществено строителство Никола Лютов информира, че за обекта все още няма сключено споразумение, а вече е приключен. Затова той призова МРРБ да подпише споразумението. "За момента не е платено нито по този обект, нито за ул. "Опълченска", нито за бул. "Ал. Стамболийски". За мен е необяснимо защо се разплащат обекти в страната, а за тези на столицата – не", посочи столичният заместник-кмет. "Така общината не може да бъде честен контрагент със строителите, от които ние изискваме все повече и повече, и строителите да трябва да финансират обектите на София със собствени средства, което ни поставя в неравностойно положение", коментира още Лютов.

Предвижда се да стартират строителни дейности и по няколко по-малки мостови съоръжения. Това са мост в с. Мрамор, мост над река Какач в с. Мало Бучино, на ул. „Одеса" над река Владайска в районите „Сердика“, „Подуяне“ и други.

ОЩЕ НОВИНИ

Търси се нов съвременен облик на градския център на град Елин Пелин

Търси се нов съвременен облик на градския център на град Елин Пелин

Общината обяви международен архитектурен конкурс за идеен проект за Централна градска част и концепция за Зона 2

Започна изграждането на HOLIDAY PARK Русе

Започна изграждането на HOLIDAY PARK Русе

Едновременно с това стартира и разширението на HOLIDAY PARK Шумен

Кметът Терзиев предлага нова структура на Столична община

Кметът Терзиев предлага нова структура на Столична община

Днес той отне правомощията на главния архитект Богдана Панайотова, след като на 5 ноември й поиска оставката

Община Костинброд входира в Министерството на спорта проект за реконструкция на спортен комплекс "Белица"

Община Костинброд входира в Министерството на спорта проект за реконструкция на спортен комплекс "Белица"

Съоръженията са амортизирани, без дренаж и осветление, а достъпът и оградата са в лошо състояние

Знаковото пространство пред хотел "Верея" в Стара Загора ще промени облика си

Знаковото пространство пред хотел "Верея" в Стара Загора ще промени облика си

Мястото, наричано преди години Чарка, беше популярно за разходки на младите хора, а новият проект на Общината цели да го направи отново оживено

Кметът на София поиска оставката на главния архитект Богдана Панайотова

Кметът на София поиска оставката на главния архитект Богдана Панайотова

В отговор тя заяви, че не приема искането, защото не вижда в него нито мотиви, нито конкретика