През пролетта JYSK ще отвори първите си магазини извън Европа в Казабланка, Мароко
Тази година световният търговец на дребно на домашно обзавеждане отвори четири нови магазина в България и модернизира други четири до най-новата концепция Store 3.0
За финансовата 2023/2024 година JYSK постигна резултат за EBIT от 34,6 млн. лв. и оборот от 598 млн. лв. Резултатите включват дейността на магазините на JYSK в България и Дистрибуционния център в Божурище. Световният търговец на дребно на домашно обзавеждане също инвестира в намаляване на вече конкурентните си цени през финансовата 2023-2024 година. Резултатите обхващат една година, от 1 септември 2023 г. до 31 август 2024 г.
През финансовата 2023/24 година глобалната несигурност и вълнения продължиха и въпреки че инфлацията намаля, потребителите все още изпитваха нужда да приоритизират разходите си. JYSK продължи да бъде първият избор на клиентите за продукти за дома и обзавеждане, а конкурентните му цени за качествени продукти привличат клиентите в 55-те магазина в страната.
През 24-та финансова година EBIT се увеличава с 14,1% до 34,6 млн. лв., а оборотът намалява с 0,5% до 598 млн. лв. "Много съм доволен от резултатите ни за финансовата 2023-2024 година. Нашите служители в магазините, дистрибуционния център и централния офис отново показаха възхитителна отдаденост и страхотно мислене, като поставиха клиента на първо място. Благодарение на тяхната упорита работа поставяме рекорди по оборот и брой нови клиенти и постигаме един от най-високите ни ръстове на EBIT", казва Алекс Брату, Country Director JYSK за Румъния и България.
Инвестиция в растеж и устойчивост
През 24-та финансова година JYSK отвори 4 нови магазина в България: Карлово, Елин Пелин, Равда и Велинград, и обнови 4 по-стари магазина, които бяха модернизирани до най-новата концепция Store 3.0.
През последната финансова година JYSK изчисли своите емисии на парникови газове и постави нови цели, за да отговори на изискванията на международно признатата инициатива Science Based Targets в съответствие с Парижкото споразумение.
JYSK се стреми да намали емисиите в собствените си операции с 50,4% до 2032 г. и цели 72,5% от доставчиците да разполагат с цели за емисиите си, одобрени от SBTi, преди края на финансова година 2028.
"Устойчивостта е основна част от нашия ангажимент към нашите клиенти, нашите служители и планетата. Искаме да дадем своя принос, за да намалим въздействието си върху климата и да направим устойчивостта достъпен избор за нашите клиенти, когато пазаруват страхотни оферти в JYSK", казва Брату.
Поглед в бъдещето
Очаква се световният пазар на дребно да остане непредсказуем и притиснат от високите оперативни разходи след няколко години с висока инфлация. Очаква се сегашното ниско доверие на потребителите да се увеличи леко.
През пролетта на 2025 г. JYSK ще отвори първите си магазини извън Европа в Казабланка, Мароко. Финансовата 2024/25 година също бележи последната година с настоящата стратегия "Безпроблемно и по-близо до клиента" и подготовката за следващата успешна стратегия за JYSK е в ход, като стои върху здравата основа на ценностите на JYSK - търговец, колега и корпоративен дух.
Финансовата 2023/24 година в цифри (магазини и дистрибуционен център Божурище):
Оборот 24-та финансова година: 598 млн.лв.
Увеличение на оборота: 0.5%
EBIT 24-та финансова година: 34.6 млн.лв.
Увеличение на EBIT спямо 23-та финансова година: 14.1%
Брой служители: 769
Брой нови магазини: 4
Брой модернизирани магазини: 4