През юли се очаква да е готов линейният парк между пл. МАКЕДОНИЯ и пл. РУСКИ ПАМЕТНИК в София

411

Извършени са по-голямата част от строително-ремонтните дейности


Вчера столичният кмет Йорданка Фандъкова и генералният директор на световноизвестното архитектурно студио Wilmotte & Associes Architectes - родената в София Борина Андрю, посетиха изграждащия се в момента линеен парк по продължение на бул. „Македония“. „Вилмот“ са автори на идейния проект за облагородяване на пространството покрай трамвайния път между пл. „Македония“ и пл. "Руски паметник" и превръщането му в линеен парк.  През 2019 г. студиото yчаства конкурса за реконструкция на пл. “Света Неделя”, но проектът им остана на пето място.

Към момента по-голямата част от строително-ремонтните дейности, свързани с изграждането на новия линейния парк, са извършени. Изцяло са подменени трамвайните релси с нови и са направени проби на контактната мрежа и релсовия път. Пространството около релсите е затревено. Изградени са нови пешеходни алеи и велоалея, както и кътовете за отдих. Монтирани са спирковите навеси и е изпълнена хоризонтална маркировка. Цялата растителност в парка вече е засадена, в това число над 180 дървета, 13 000 храсти и повече от 5 000 цветя, като за поддръжката им е изградена нова поливна система. Монтирана е и по-голямата част от парковата мебел като пейки, кошчета и алейни осветителни тела.  

В края на миналата седмица Столична община получи разрешение от НИНКН за извършване на строително-ремонтни дейности за площта от 650 кв. м, която е разположена в края на линейния парк и е паметник на културата, попадайки в обхвата на "Руски паметник". Същите ще бъдат финансирани от общинския бюджет.

Снимки: Столична община

С изграждане и на тази последна част от линейния парк ще бъде завършен цялостният проект за трансформация на градското пространство между пл. „Македония“ и "Руски паметник". Изграждането на новия линеен парк с  изключение на площта, паметник на културата, и част от "Руски паметник", се реализира от Столична община по проект „Интегриран столичен градски транспорт – фаза II“, с финансовата подкрепа на Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014-2020.  

 

ОЩЕ НОВИНИ

Очаква се основен ремонт на "Самоковско шосе" и изграждането на надлез при Казичене на Околовръстен път

Очаква се основен ремонт на "Самоковско шосе" и изграждането на надлез при Казичене на Околовръстен път

Столичната община и АПИ подписаха споразумения за дългоочакваните пътни обекти 

Нови два проекта за благоустрояване на квартали в Търговище са одобрени по програма "Развитие на регионите"

Нови два проекта за благоустрояване на квартали в Търговище са одобрени по програма "Развитие на регионите"

Проектите са част от концепция за интегрирани териториални инвестиции на Община Добрич, в която Търговище участва като партньор

Прокопан е единственият жп тунел по линията Пловдив - Бургас

Прокопан е единственият жп тунел по линията Пловдив - Бургас

Тунел “Чирпан” е с дължина от 744 метра и осигурява директна връзка, която заобикаля гара Чирпан и изнася транзитното движение извън града

Връчиха юбилейните награди за културно наследство "Чудесата на България"

Връчиха юбилейните награди за културно наследство "Чудесата на България"

Категориите са за археологическо откритие, за културно-исторически обект, превърнал се в туристическа атракция и за музеи, библиотеки и читалища

Полезна, любопитна и оригинална изложба за Родопската теснолинейка изследва нейната стойност и възможностите за бъдещото й развитие

Полезна, любопитна и оригинална изложба за Родопската теснолинейка изследва нейната стойност и възможностите за бъдещото й развитие

Интерактивната експозиция показва макети на гари и спирки с текстова, визуална информация и QR кодове за виртуална разходка и аудиоразкази, както и движещи се влакчета със звукови указателни съобщения, допълнени с туристическа информация

Излезе първата книга-енциклопедия, посветена на теснолинейката Септември - Добринище

Излезе първата книга-енциклопедия, посветена на теснолинейката Септември - Добринище

Автор е Кристиан Ваклинов - създател и двигател на инициативата "Родопската теснолинейка", а нейното съставяне му отнема над 10 години