Приключи обновяването на трамвайният релсов път по бул. "Цар Борис III" от Съдебна палата до кв. "Княжево"

155

По най-старата трамвайна линия в София има нови мотриси и е надградена интелигентната система за управление на трафика и за информация на пътниците в реално време


Снимка: Петър Петров

Реконструкцията на релсовия път по бул. “Цар Борис III“ продължи почти три години и беше съпътствана от различни проблеми и забавяния. Това е първият основен ремонт на трасето от 1988 г. насам. Първият етап беше до обръщалото при бул. "Братя Бъкстон", а вторият приключва сега. Подменени са релсовият път и контактно-кабелната мрежа, обновени са тротоарните настилки, изградено е ново улично осветление в ремонтираните участъци.

Снимка: СО

Нов линеен парк на бул. „Македония“ е разположен във вътрешността на булеварда, като в пространството между двете съществуващи локални платна са обособени две пешеходни алеи, една велоалея и кътове за отдих. Самите релси на трамвая са озеленени с над 1 500 м2 тревни чимове, които завършват цялостната архитектурна композиция на пространството, превръщайки се в „зелен остров“. Пероните на спирките бяха обновени, като височината им е съобразена с височината на нископодовите трамвайни мотриси, обслужващи трасето.

Снимка: СО

Надграждането с електронни информационни табла (ЕИТ) на доставените електронни информационни табла за спирките на обществения транспорт е като допълнение на изпълненото от предходния програмен период. През 2023 г. са доставени и монтирани камери за видеонаблюдение на спирките на обществен градски транспорт по трамвайното трасе на бул. „Цар Борис III”.

Снимка: Citybuild.bg

Реконструкцията е реализирана по проект „Интегриран столичен градски транспорт – фаза II” по Оперативна програма „Региони в растеж 2014-2020“. Общата стойност на проекта е 122 463 326 лв., от които: 90 214 487 лв. европейско финансиране, 15 920 203 лв. национално финансиране и 16 328 635 собствен принос на Столична община.

Снимка: Citybuild.bg

През следващите месеци предстои и нощна трамвайна линия по трасето на трамвай 5. Започва работа по проектиране на цялостен ремонт и на пътните платна и цялата останала инфраструктура по бул. "Тотлебен" и бул. "Цар Борис III".

Снимка: БГНЕС

ОЩЕ НОВИНИ

От 5 септември основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава в 320-метров участък

От 5 септември основният ремонт на Дунав мост при Русе продължава в 320-метров участък

Трафикът ще преминава двупосочно в обновеното трасе в посока България

Напредва изграждането на пистата за моторни спортове близо до Самоков

Напредва изграждането на пистата за моторни спортове близо до Самоков

Първите състезания са планирани за октомври-ноември, а официалното откриване на целия комплекс се очаква през февруари-март догодина

Областният управител на София прехвърля два имота на район "Изгрев" по бившата жп линия

Областният управител на София прехвърля два имота на район "Изгрев" по бившата жп линия

Това е възможност Столична община да започне реализацията на Зеления ринг от гара “Пионер” до ВТУ “Тодор Каблешков”, а за района - за изграждането на детска градина

МРРБ: Корекции в проектите, а не политически игри бавят плащанията към Столична община

МРРБ: Корекции в проектите, а не политически игри бавят плащанията към Столична община

Уточнението е във връзка с твърдението на кмета на София Васил Терзиев, че „МРРБ с месеци бави плащания към София от програмата за общинско финансиране“ 

Инициативен комитет представи идеен проект за запазване на столичния парк "Академик"

Инициативен комитет представи идеен проект за запазване на столичния парк "Академик"

Идеята е подкрепена с над 4 000 подписа в петиция срещу решението на Министерския съвет да включи парка в списъка с имота за продажба

Готов е един от най-мащабните инфраструктурни проекти на община Драгоман – реконструкцията на централния градски площад "Съединeние"

Готов е един от най-мащабните инфраструктурни проекти на община Драгоман – реконструкцията на централния градски площад "Съединeние"

Цветни фигури, изобразяващи стилизирани водни лилии - символът на града, са обособени като акцент в настилката