Проблемен е пътят в района на катастрофата на АМ „Струма“

50

Това твърдят неправителствени организации и експерти по повод тежкия инцидент с 45 жертви


Според Европейския център за транспортни политики пътната маркировка в отделни участъци липсва, а в други е с доста ниски светлоотразителни качества и на практика на тъмно е невидима. Типът мантинела, завършващ с така наречената "рибешка опашка", е опасен и отречен от пътните експерти по света, защото има други видове мантинели с осъвременени съоръжения като буфери, терминали и други, които при удар се свиват като хармоника и биха могли да задържат превозно средство. Според Европейския център за транспортни политики е странно защо е проектирано уширение в крива на пътния участък.  Освен това отводняването на канавките е под всякаква критика. От центъра заявиха, че от вчера са получили над 100 сигнала от граждани, които се оплакват точно от този участък на АМ "Струма", както и от насрещното пътно платно, където пък има обратни виражи.

И други експерти смятат, че мястото е объркващо за шофьорите, а автомобилният състезател Димитър Илиев пусна в YouTube видео с анализ на движението на автобуса преди катастрофата. Според него липсва навременна сигнализация за мястото за почивка, като от май месец знакът за това се намира в канавката, а на самия остров знакът е нависоко и с рекламна лепенка, която допълнително затруднява виждането му. Освен че знакът липсва, на мястото, където аварийнана лента свършва, маркировка на асфалта не се вижда и шофьорите карат вдясно, защото смятат, че е лента. Така изведнъж на завоя се появява мантинела пред превозните средства.

Според декана на Факултета по транспортно строителство в УАСГ пътят е много критикуван, защото когато е строен, е съответствал на нормите, но за 20 години нещата са се променили. От вчера се коментира и че пътят всъщност няма Акт 16.

Припомняме, че по разпореждане на регионалния министър е сформирана работна група, която в 5-дневен срок след като бъде допусната до мястото на катастрофата трябва да направи оглед и да провери настилка, пътни знаци, ограничителни системи, хоризонтална маркировка и въз основа на тях да представи доклад за състоянието на участъка и да се прецени какви мерки ще бъдат предприети за възстановяването им.

Освен състоянието на пътя, се анализират и други причини за катастрофата и пожара. Сред тях са състоянието на автобуса, който се оказа, че е не е бил регистриран и не е в списъка за международен транспорт на фирмата "Беса Транс" (чийто лиценз ще бъде отнет), скоростта на автобуса, както и първопричината за силният и скоростен пожар (експлозията) и дали не е имало допълнителни условия за избухването му. Злощастно обстоятелство, довело до трагедията е и че вратите не са могли да се отворят, защото автобусът се е оказал в капан между двете мантинели в средата на пътя.

ОЩЕ НОВИНИ

Община Шумен започва изпълнението на проект за интелигентна градска среда

Община Шумен започва изпълнението на проект за интелигентна градска среда

Част от елементите от проекта са улично осветление, електронни табла на спирки, GPS тракери за движението на автобусите, „умно“ и технологично напояване на градинки с непитейна вода

Стартира вторият етап от реконструкцията на част от парка "Кирил Ракаров" в Павликени

Стартира вторият етап от реконструкцията на част от парка "Кирил Ракаров" в Павликени

През първия етап е ремонтирано построеното през 70-те години изкуствено езеро (водно огледало) с изграждане на кей за водни колела

Решения за сградно обновяване и енергийни общности ще обсъждат на конференция

Решения за сградно обновяване и енергийни общности ще обсъждат на конференция

Събитието на Асоциацията на българските енергийни агенции (АБЕА) ще се проведе на 27 ноември в Гранд Хотел София от 9:30 часа

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Изграждането на последния участък ще осигури и достъп до бъдещата Национална многопрофилна детска болница

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

От администрацията заявиха, че ще отговорят писмено на коментарите на КАБ и ще отразят изразените становища в нова структура, която да бъде внесена в Общинския съвет в най-скоро време 

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Студенти от университета ще имат възможност за професионално развитие в направление „Обществено строителство“