Проблемен е пътят в района на катастрофата на АМ „Струма“

49

Това твърдят неправителствени организации и експерти по повод тежкия инцидент с 45 жертви


Според Европейския център за транспортни политики пътната маркировка в отделни участъци липсва, а в други е с доста ниски светлоотразителни качества и на практика на тъмно е невидима. Типът мантинела, завършващ с така наречената "рибешка опашка", е опасен и отречен от пътните експерти по света, защото има други видове мантинели с осъвременени съоръжения като буфери, терминали и други, които при удар се свиват като хармоника и биха могли да задържат превозно средство. Според Европейския център за транспортни политики е странно защо е проектирано уширение в крива на пътния участък.  Освен това отводняването на канавките е под всякаква критика. От центъра заявиха, че от вчера са получили над 100 сигнала от граждани, които се оплакват точно от този участък на АМ "Струма", както и от насрещното пътно платно, където пък има обратни виражи.

И други експерти смятат, че мястото е объркващо за шофьорите, а автомобилният състезател Димитър Илиев пусна в YouTube видео с анализ на движението на автобуса преди катастрофата. Според него липсва навременна сигнализация за мястото за почивка, като от май месец знакът за това се намира в канавката, а на самия остров знакът е нависоко и с рекламна лепенка, която допълнително затруднява виждането му. Освен че знакът липсва, на мястото, където аварийнана лента свършва, маркировка на асфалта не се вижда и шофьорите карат вдясно, защото смятат, че е лента. Така изведнъж на завоя се появява мантинела пред превозните средства.

Според декана на Факултета по транспортно строителство в УАСГ пътят е много критикуван, защото когато е строен, е съответствал на нормите, но за 20 години нещата са се променили. От вчера се коментира и че пътят всъщност няма Акт 16.

Припомняме, че по разпореждане на регионалния министър е сформирана работна група, която в 5-дневен срок след като бъде допусната до мястото на катастрофата трябва да направи оглед и да провери настилка, пътни знаци, ограничителни системи, хоризонтална маркировка и въз основа на тях да представи доклад за състоянието на участъка и да се прецени какви мерки ще бъдат предприети за възстановяването им.

Освен състоянието на пътя, се анализират и други причини за катастрофата и пожара. Сред тях са състоянието на автобуса, който се оказа, че е не е бил регистриран и не е в списъка за международен транспорт на фирмата "Беса Транс" (чийто лиценз ще бъде отнет), скоростта на автобуса, както и първопричината за силният и скоростен пожар (експлозията) и дали не е имало допълнителни условия за избухването му. Злощастно обстоятелство, довело до трагедията е и че вратите не са могли да се отворят, защото автобусът се е оказал в капан между двете мантинели в средата на пътя.

ОЩЕ НОВИНИ

Кметът внесе Проекта за бюджет на София за годината в Столичния общински съвет

Кметът внесе Проекта за бюджет на София за годината в Столичния общински съвет

След проведеното обществено обсъждане в Капиталовата програма са добавени 5 нови обекта

Отстраненият изпълнителен директор на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев остава в управлението на дружеството като член на съвета на директорите

Отстраненият изпълнителен директор на "Метрополитен" проф. Стоян Братоев остава в управлението на дружеството като член на съвета на директорите

Като причина за отстраняването му от поста се коментира прекратена обществена поръчка за закупуване на осем метровлака

Очаква се решението на Община Варна дали да издаде разрешение за строеж на асансьор, свързващ Приморски парк с крайбрежната алея

Очаква се решението на Община Варна дали да издаде разрешение за строеж на асансьор, свързващ Приморски парк с крайбрежната алея

В момента там тече възстановяване на тротоарите и настилките след прокопаването за подземната инфраструктура

Откриха обновената централна част на Чепеларе

Откриха обновената централна част на Чепеларе

С изпълнението на проекта пешеходната зона на ул. „Васил Дечев“ и площад “Олимпийски“ имат нов облик