Проблемен е пътят в района на катастрофата на АМ „Струма“

50

Това твърдят неправителствени организации и експерти по повод тежкия инцидент с 45 жертви


Според Европейския център за транспортни политики пътната маркировка в отделни участъци липсва, а в други е с доста ниски светлоотразителни качества и на практика на тъмно е невидима. Типът мантинела, завършващ с така наречената "рибешка опашка", е опасен и отречен от пътните експерти по света, защото има други видове мантинели с осъвременени съоръжения като буфери, терминали и други, които при удар се свиват като хармоника и биха могли да задържат превозно средство. Според Европейския център за транспортни политики е странно защо е проектирано уширение в крива на пътния участък.  Освен това отводняването на канавките е под всякаква критика. От центъра заявиха, че от вчера са получили над 100 сигнала от граждани, които се оплакват точно от този участък на АМ "Струма", както и от насрещното пътно платно, където пък има обратни виражи.

И други експерти смятат, че мястото е объркващо за шофьорите, а автомобилният състезател Димитър Илиев пусна в YouTube видео с анализ на движението на автобуса преди катастрофата. Според него липсва навременна сигнализация за мястото за почивка, като от май месец знакът за това се намира в канавката, а на самия остров знакът е нависоко и с рекламна лепенка, която допълнително затруднява виждането му. Освен че знакът липсва, на мястото, където аварийнана лента свършва, маркировка на асфалта не се вижда и шофьорите карат вдясно, защото смятат, че е лента. Така изведнъж на завоя се появява мантинела пред превозните средства.

Според декана на Факултета по транспортно строителство в УАСГ пътят е много критикуван, защото когато е строен, е съответствал на нормите, но за 20 години нещата са се променили. От вчера се коментира и че пътят всъщност няма Акт 16.

Припомняме, че по разпореждане на регионалния министър е сформирана работна група, която в 5-дневен срок след като бъде допусната до мястото на катастрофата трябва да направи оглед и да провери настилка, пътни знаци, ограничителни системи, хоризонтална маркировка и въз основа на тях да представи доклад за състоянието на участъка и да се прецени какви мерки ще бъдат предприети за възстановяването им.

Освен състоянието на пътя, се анализират и други причини за катастрофата и пожара. Сред тях са състоянието на автобуса, който се оказа, че е не е бил регистриран и не е в списъка за международен транспорт на фирмата "Беса Транс" (чийто лиценз ще бъде отнет), скоростта на автобуса, както и първопричината за силният и скоростен пожар (експлозията) и дали не е имало допълнителни условия за избухването му. Злощастно обстоятелство, довело до трагедията е и че вратите не са могли да се отворят, защото автобусът се е оказал в капан между двете мантинели в средата на пътя.

ОЩЕ НОВИНИ

В ход е ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Янко Сакъзов" в столицата

В ход е ремонтът на трамвайното трасе по бул. "Янко Сакъзов" в столицата

Ремонтните дейности обхващат участъка от ул. „Сан Стефано“ до бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“, както и до ул. „Кракра“

Кметът на Свиленград: Вече имаме най-модерния и иновативен стадион в Хасковска област

Кметът на Свиленград: Вече имаме най-модерния и иновативен стадион в Хасковска област

В обновеното спортно съоръжение, строено през 50-те години на миналия век, са приложени уникални архитектурни решения за вентилация и изолация на конструкцията, казват от администрацията

Кметът на София съобщи за напредъка по почистването и обновяването на столичните гробищни паркове

Кметът на София съобщи за напредъка по почистването и обновяването на столичните гробищни паркове

Резултатите включват изграждане на 4 нови урнови стени, ремонт и възстановяване на ключова инфраструктура, изграждане на достъпни алеи, нови чешми и пейки

Главният архитект на София предлага план за спиране застрояването на зоните около речните корита

Главният архитект на София предлага план за спиране застрояването на зоните около речните корита

Столичната община започва координирани действия с държавата за защита на водните ресурси и предотвратяване на бедствия