Прокопан е единственият жп тунел по линията Пловдив - Бургас
Тунел “Чирпан” е с дължина от 744 метра и осигурява директна връзка, която заобикаля гара Чирпан и изнася транзитното движение извън града

Завърши прокопаването на тунела край Чирпан – едно от най-важните и сложни ключови съоръжения по железопътната линия Пловдив–Бургас. Предстоят довършителни строително-монтажни дейности до постигане на пълната му готовност. Тунелът „Чирпан“ играе ролята на 5-ти коловоз на гарата и неговото предназначение е да осигури по-голяма пропускливост и по-интензивен, високоскоростен трафик. Така се дава възможност за транзитно преминаване на пътнически и товарни влакове със скорост 160 км/ч.

Други ключови обекти по трасето са пътни надлези и железопътни съоръжения в междугарието Оризово–Чирпан, както и гара Оризово, която предстои да бъде въведена в експлоатация до края на годината. Старата линия в участъка е еднопътна с пет междинни гари, а след завършването на проекта отсечката ще е двупътна, а гарите ще са три: Оризово, Чирпан и Михайлово. Скоростта ще е 160 км/ч, без пресичания на едно ниво с автомобилни пътища. Към момента са въведени в експлоатация 23,5 км нов железен път и предстои въвеждането на още 9,5 км.

Източник: НКЖИ
С реализацията на модернизацията на жп линията Пловдив - Бургас страната ни прави крачка към модерна, бърза и екологична железопътна мрежа, отговаряща на европейските стандарти. Дейностите по договора включват проектиране и строителство, а негов изпълнител е ДЗЗД „Евро жп инфраструктура“, включващо фирмите „Инфраструктурно строителство“ АД и „Марко Обра публика“ АД. Обект „Модернизация на железопътен участък Оризово-Михайлово“ е част от проект „Рехабилитация на железопътната линия Пловдив-Бургас, Фаза 2,“ който се осъществява в два етапа със съфинансиране от Кохезионния фонд чрез Оперативна програма „Транспорт и транспортна инфраструктура” 2014-2020 г. и програма „Транспортна свързаност“ 2021-2027 г.