Пускат трамваите по линия № 5 по обновеното трасе от Съдебната палата до "Бъкстон" в София

115

Започва реконструкцията на трасето от трамвайното ухо на бул. “Никола Петков“ до ул. “Райска градина“


Реконструкцията на трамвайната линия по бул. „Цар Борис III“ е разделена на два участъка, без частта на площад „Руски паметник”. Първият участък е от пл. „Руски паметник“ до ухо „Княжево“ (без кръстовището с бул. „Гоце Делчев“) и втори участък - от пл. „Руски паметник“ до ухо „Съдебна палата“. Линията ще бъде обслужвана с нови трамвайни мотриси, които са доставени по ОП „Региони в растеж“.

Към момента е изпълнен изцяло участъкът от „Съдебна палата“ до трамвайно ухо „Бъкстон“ и продължава работа по трасето след ухо „Бъкстон“. Цялостно е подменен релсовият път, контактната мрежа, изградени са нови перони, монтирани са спиркови навеси. Пренаредена е паважната настилка и гранитните бордюри по двете локални платна на бул. „Македония“, подменени са асфалтовите настилки по ул. „Алабин“, ухо „Съдебна палата“ и пл. „Македония“, изцяло са обновени тротоарните настилки, съобщават от Столична община.  

Както е известно, на бул. „Македония“ до Руски паметник е изграден нов линеен парк. В пространството между локалните платна са обособени две пешеходни алеи, една велоалея и кътове за отдих. Самите релси на трамвая са озеленени с над 1 500 кв.м тревен чим. В линейния парк са засадени нови дървета, храсти и различни видове цветя, като за поддръжката на растителността е изградена изцяло нова поливна система. Идейният проект за линейния парк е на френското архитектурно студио Wilmotte & Associes Architectes с управляващ директор Борина Андрю.  

Живият плет, характерен за обособеното трамвайно трасе по булевардите „Тотлебен“ и „Цар Борис III”, е възстановен, като тази част от растителността, която е в добро здравословно състояние, е запазена, а на останалите места е засаден нов жив плет, съобщават още от Столична община. За забавянето около 90 дни на строителната фирма ще бъде наложена глоба в размер на 10% от стойността на участъка, която е около 10 млн. лв. Това означава, че глобата за строителя ще бъде около 900 хил. лв.

Следващият етап на строителство включва обособеното трасе в участъка между ухо „Никола Петков“ и ул. „Райска градина“, без да се засягат кръстовища. Затваря се трамвайното движение от ухо „Никола Петков“ до ухо „Княжево“ и се въвеждат промени в движението на обществения транспорт.

Снимки: Столична община, Аделина Ангелова

Според „Спаси София“ е пропуснат шанс трасето да е максимално удобно за хората, защото спирконавесите са малки и недостатъчни, а на най-натоварената спирка на Красно село такива изобщо не са поставени; спирките не са достатъчно широки; няма приоритет за трамваите по светофарите; рампите, стълбищата и пешеходните острови са тесни; трасето не е озеленено с трева, въпреки предвижданото в проекта.

Снимка: Спаси София

Обектът е част от проект „Интегриран столичен градски транспорт – фаза II”, финансиран Оперативна програма „Региони в растеж“ 2014 – 2020, в изпълнение на административен договор за безвъзмездна финансова помощ № BG16RFOP001-1.041-0001-С01/21.02.2018 г., сключен между Министерство на регионалното развитие и благоустройството и Столична община. Проектът включва рехабилитация на трамвайни линии, доставка на нови мотриси и надграждане на интелигентната система за управление на трафика и съществуващата система за информация на пътниците в реално време.

ОЩЕ НОВИНИ

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Кампусът около блокове 30 и 32 на Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) ще се ползва от 2 100 студенти, 980 ученици от Професионалната гимназия по телекомуникации и 300 преподаватели и служители

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

 Гласуването за реализиране на проекти, предложени от гражданите, е отворено до 14 декември

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

На 9 декември 1945 година се открива последната построена отсечка от Родопската теснолинейка с дължина 6 километра

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Богдана Панайотова изпрати открито писмо до Камарата на архитектите и Съюза на архитектите в България

Главният архитект на столицата с отнети правомощия представя кратък отчет за извършената от нея работа до момента 

Строителството на Многопрофилната болница за активно лечение на детски болести "Света Анастасия" в Бургас навлиза в своя финален етап

Строителството на Многопрофилната болница за активно лечение на детски болести "Света Анастасия" в Бургас навлиза в своя финален етап

Скоро ще бъдат подадени документи за получаване на разрешение за дейност и за сключване на договор с НЗОК, което означава, че реален прием на пациенти може да има през първите месеци на настъпващата година