Разплатени са 62% от бюджета на ОП “Транспорт и транспортна инфраструктура”, при железопътните проекти – само 33%

127

Това стана ясно по време на редовното заседание на Комитета за наблюдение на европейската програма в София в периода 11-12 май


Снимка: Министерство на транспорта

Разплатените средства от бюджета на ОП „Транспорт и транспортна инфраструктура“ 2014-2020 към момента са 1,08 млрд. евро, което e 62% от общия ресурс на програмата. Най-ниска усвояемост на средствата се отчита при железопътните проекти – 33%. До края на програмата остава 1 година и половина, в която трябва да бъде свършена изключително много работа, за да не допуснем неизпълнение на заложените цели, заяви Мартин Георгиев, и.д. директор на дирекция „Координация на програми и проекти“ в МТС и ръководител на Управляващия орган на ОПТТИ. Той обясни, че  Програма „Транспортна свързаност“ все още не е одобрена от Европейската комисия, но периода за допустимост на разходите вече е стартирал. „Основните проекти в жп сектора, които ще се изпълняват в новия период, са фазирани проекти, и ние очакваме НКЖИ да изпълнява двете фази паралелно, без да се допуска изчакване да завърши периода 2014-2020 г.“, категоричен беше Георгиев.

Заместник-генералният директор на НК „Железопътна инфраструктура“ Жулиета Атанасова представи актуалния статус на проектите, които са в ход. Дейностите по проекта за рехабилитация на жп линията Пловдив-Бургас са изпълнени на 41%, като в момента се изграждат системите за сигнализация и телекомуникации и модернизацията на жп участъка Оризово-Михайлово. Сключени са договори с изпълнители за строителството на 24 пътни надлеза, които ще осигурят безконфликтно пресичане на автомобилен и жп транспорт. По отношение на другия голям проект – Елин Пелин-Костенец, Атанасова заяви, че са прокопани около 2 км от тунелните съоръжения в участъка Елин Пелин-Вакарел, а скоро предстои да стартира строителството и на втория лот между Вакарел и Ихтиман.

При пътните проекти беше отчетено, че тунел „Железница“ на АМ „Струма“ е изграден конструктивно и в момента се изпълняват довършителни работи. Общият напредък по целия проект, който включва Лот 3.1 Благоевград-Крупник, Лот 3.3 Кресна-Сандански и тунел Железница, е 91%, но поради няколко активирани свлачища в района се очаква да бъде завършен изцяло през следващата година.

ОЩЕ НОВИНИ

"Визия за Витоша" на Столична община: 4 коридора свързват зелените пространства на града с пътеките в планината

"Визия за Витоша" на Столична община: 4 коридора свързват зелените пространства на града с пътеките в планината

 Подробен план за това е изготвен от „Софияплан“, като част от инициативата на кмета Васил Терзиев

Стартира изграждането на Факултет по ветеринарна медицина към Медицинския университет в Плевен

Стартира изграждането на Факултет по ветеринарна медицина към Медицинския университет в Плевен

Това е петото и най-ново основно звено в структурата на висшето училище, а първата копка се проведе на терена на ул. „Пиер Кюри“

Обявиха "Годишните награди за строителство - M2" на база реални числа за квадратни метри разгъната застроена площ

Обявиха "Годишните награди за строителство - M2" на база реални числа за квадратни метри разгъната застроена площ

Церемонията се проведе в рамките на Forum Real - събитие на строително-инвестиционната индустрия

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Започна изграждането на първия академичен кампус в страната - в Студентски град в София

Кампусът около блокове 30 и 32 на Висшето училище по телекомуникации и пощи (ВУТП) ще се ползва от 2 100 студенти, 980 ученици от Професионалната гимназия по телекомуникации и 300 преподаватели и служители

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

Над 10 000 софиянци до момента гласуваха по програмата "Идеи за града" 2025

 Гласуването за реализиране на проекти, предложени от гражданите, е отворено до 14 декември

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

Отбелязват с концерт и празнични пътувания 80 години железница до Добринище

На 9 декември 1945 година се открива последната построена отсечка от Родопската теснолинейка с дължина 6 километра