След изграждането на интермодалния терминал Волуяк районът ще стане център на карго индустрията около София

137

Това ще помогне както за намаляване на замърсяването на въздуха, така и за безопасността по пътищата


Вчера стартира изграждането на мултимодалния железопътен-пътен терминал Волуяк. През него ще преминават товарите по направление юг-север, а с развитието на Коридор 8 – по направление изток-запад.

В момента в столицата няма подобно място, в което влакова композиция с дължина 740 метра може да бъде обработена без разделяне и да започне претоварване от един на друг вид транспорт. След приключване на строителството на терминала ще бъдат отключени нови възможности за ефективен товарен транспорт в региона.

Проект „Мултимодална логистична платформа София – Запад (железопътен-пътен терминал Волуяк)“ се финансира по Механизма за свързване на Европа 2021 – 2027 г. Бенефициент на проекта е „Трансекспрес“ ЕООД, а стойността е 8 590 759 евро.

ОЩЕ НОВИНИ

В ж.к. „Младост 4“ в София започва изграждането на нова детска площадка

В ж.к. „Младост 4“ в София започва изграждането на нова детска площадка

Проектът е резултат от вота на гражданите в инициативата „Решава София” („Идеи за града“), т.е. ще бъде осъществен по идея и желание на жителите на района

В столичния квартал "Изток" започва цялостна реконструкция на междублоково пространство

В столичния квартал "Изток" започва цялостна реконструкция на междублоково пространство

Мястото се намира на ъгъла на ул. ”Тинтява” и локалното платно на бул. ”Цариградско шосе”  

В Джебел е обновен парк "Горичката"

В Джебел е обновен парк "Горичката"

Средствата за ремонта са осигурени от държавния бюджет

Изкуственият интелект изисква стратегическо и отговорно управление

Изкуственият интелект изисква стратегическо и отговорно управление

Около това се обединиха участниците в дискусия, която се проведе вчера в Българската стопанска камара

Главният архитект на София инициира работна среща с институциите за превенция на наводнения и координирани действия

Главният архитект на София инициира работна среща с институциите за превенция на наводнения и координирани действия

От десетилетия се е строяло в територии без изградена дъждовна и битова канализация, включително върху дерета и терени, които по естествен път поемат дъждовната вода