Споделените офис пространства стават все по-популярни сред наемателите в София
Те влизат в полезрението не само на прохождащите компании и хората със свободни професии, но и на корпоративни клиенти
“Търсенето е изключително разнородно, като коуъркинг площи и сервизирани офиси търсят екипи от 3-ма до 50 служители”, казва Красимир Петров, мениджър на MyFlex Coworking. Той припомня тенденцията все по-често големите бизнес сгради да включват в концепцията си гъвкави офис площи, за да отговорят в по-пълна степен на нуждите на наемателите.
През последната година тази тенденция доведе до обособяването на изцяло нов пазарен сегмент и навлизане на гъвкавите офис концепции в утвърдени на пазара офис локации, като бул. “Цариградско шосе” и развиващата се зона в района на Хладилника. Споделените офис пространства носят добавена стойност за собствениците на офис сгради, тъй като се разширява кръгът от потенциални наематели, а сградите предлагат повече гъвкавост на своите ползватели.
“Важно е да отбележим и добавена стойност за компаниите, които ползват такива площи – създаването на общност и доброто управление на общите пространства са ценна възможност за хора от различни сфери на бизнеса да се срещат и да обменят идеи и опит”, пояснява Петров.
С локацията си от 2 400 кв. м в Megapark MyFlex Coworking бе сред първите гъвкави офис концепции, отворили във висок клас бизнес сграда в София миналата пролет. Половин година по-късно операторът усвои още 3 100 кв. м в сградата за свой клиент и общата площ под управление стана 5 500 кв. м. В момента площите са заети над 80% и MyFlex подготвя втора локация.
През април MyFlex Coworking се очаква да посрещне първите си клиенти в бизнес център Twins Offices на ул. “Никола Габровски”. Новото пространство е с площ от 1 500 кв. м и ще разполага с около 160 работни места на 2 етажа. Офисът ще разполага с общи зони за почивка и социализиране, високо ниво на IT инфраструктура, оборудване и обзавеждане, рецепция, поддръжка, консумативи, напитки и паркинг. Допълнителна функционалност на новата локация са конферентните зали на приземния етаж, които освен от вътрешните клиенти, ще могат да се използват и за външни събития, срещи и обучения. Близостта до зелени площи и парк, спортен център и добре уреденият транспорт са сред останалите предимства на локацията.
„Целта ни в дългосрочен план е една от двете сгради на Twins Offices да функционира изцяло като сервизиран офис и коуъркинг пространство. Интересът към този тип проекти нараства все повече, защото клиентите започват да разбират, че на практика разходите са съпоставими с тези за стандартен офис. Тук наемателите нямат капиталови вложения и разходи за поддръжка, администрация и консумативи. Освен това ценят гъвкавостта”, казва още Петров. По думите му MyFlex Coworking продължава активно да търси разрастване на нови локации както в София, така и в Пловдив и Варна.