Столична община публикува подробности за ремонта на ул. "Опълченска"

559

Ще има разширено пътно платно с две ленти в посока и BUS ленти, подменена подземна инфраструктура, нови тротоари, LED осветление и контактна мрежа на тролейбусите, както и удвояване на премахнати дървета


Най-сложната и скъпа част от ремонта е изграждането на канализационен колектор с голям капацитет, който ще помогне с отвеждането на водите на редица квартали. От повторното изграждане на колектора под „Опълченска“ зависи и изграждането на канализация под булевардите „Ген. Тотлебен“ и „Цар Борис III“, които са следващите приоритетни големи обекти на Столична община. Освен канализацията, ще се подмени и електроинсталацията под платното.  
 
Освен ново пътно платно, ще има нови тротоари, дървета, LED улично осветление и нова контактна мрежа за тролейбусите. Разширението на улицата ще облекчи трафика и ще намали задръстванията. Новите бус ленти ще дадат приоритетно движение на градския транспорт. Според Общината са проучени всички варианти, за да бъдат запазени настоящите дървета, без да се пречи на изпълнението на проекта.

"За съжаление, няма как да ги запазим, но не просто ще ги възстановим, а и ще ги увеличим след ремонта. Въпреки че се налага да премахнем 39 дървета от едната страна на улицата, ще засадим 103 нови – не само по улицата, но и в близост до нея. Ще положим специални грижи за новозасадените дървета, за да сме сигурни, че няма да изсъхнат", казва кметът Васил Терзиев и прилага документ с повече информация за проекта.

ОЩЕ НОВИНИ

АПИ обяви обществена поръчка за основен ремонт на близо 30 км третокласни пътища в област Добрич

АПИ обяви обществена поръчка за основен ремонт на близо 30 км третокласни пътища в област Добрич

Строително-монтажните работи ще се финансират по Програма „Развитие на регионите“

Милиони домакинства остават без достъп до саниране

Милиони домакинства остават без достъп до саниране

Как собствениците могат да бъдат част от решението обясниха на пресконференция Центърът за енергийна ефективност ЕнЕфект, Хабитат България, БАИС и Българо-австрийска консултантска компания  

Министърът на транспорта: Три години не е намерено решение за изграждането на най-дългия жп тунел в България – този до Вакарел

Министърът на транспорта: Три години не е намерено решение за изграждането на най-дългия жп тунел в България – този до Вакарел

Това заяви Гроздан Караджов по време на инспекция на трите участъка по жп трасето Елин Пелин – Костенец

Министърът на регионалното развитие настоя за ускоряване на строителството на пътя Мездра – Ботевград

Министърът на регионалното развитие настоя за ускоряване на строителството на пътя Мездра – Ботевград

Иван Иванов събра на среща представители на ръководствата на АПИ и на фирмите, ангажирани със строителството на пътя