Транспортни проекти за 391 млн. евро са подадени за финансиране по Механизма за свързана Европа

99

Срокът за одобрение на проектите от Европейската комисия е до средата на 2022 г.


Осем транспортни проекта на стойност приблизително 391 млн. евро са подадени от българска страна по първата покана за набиране на предложения по Механизъм за свързана Европа 2021-2027. Крайният срок за кандидатстване изтече на 19.01.2022 в18.00 часа.

Четири от предложенията са на ДП „Пристанищна инфраструктура“ (ДППИ).  Те включват проекти за закупуване на ледоразбивач за река Дунав; за рехабилитация на вълнолом в пристанище Бургас; за проучване на възможностите за електрификация на речните пристанища и за определяне на потенциални точки за изграждане на платформи за комбиниран превоз в пристанище Русе.

Вълноломът на пристанище Бургас е в експлоатация вече 110 години и е с нарушена конструкция, което налага неговата цялостна модернизация. „С активното развитие на Морска гара-Бургас в последните години функциите на вълнолома се увеличават – освен осигуряване на спокойни води в пристанището, съоръжението трябва да осъществява и безопасен пешеходен достъп за хората", се посочва в мотивите.

Модернизация на железопътната отсечка Медковец-Срацимир от направлението Видин-София е проектното предложение, подадено от НК „Железопътна инфраструктура“. То предвижда преминаване на жп линията по ново трасе, с което общата му дължина ще бъде намалена с 14 км, а скоростта за движение на влаковете – увеличена до 120 км/ч за товарни и 160 км/ч за пътнически влакове. Индикативния бюджет на проекта е 292 млн. евро.

Три проекта са подадени от компании в частния сектор. Дейностите включват изграждане на паркинг зони за тежкотоварни превозни средства в Елин Пелин, Русе и Видин; развитие на мултимодална логистична платформа София-Запад и създаване на ново корабно място на пристанищен терминал Бургас-Запад със железопътна връзка и системи за зареждане на корабите с електричество.

ОЩЕ НОВИНИ

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Доизграждането на Южната дъга от Софийския околовръстен път ще бъде най-сложният инфраструктурен проект в България

Изграждането на последния участък ще осигури и достъп до бъдещата Национална многопрофилна детска болница

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

Камарата на архитектите проведе работна среща с кмета на Столична община по повод предложената реформа в сферата на устройственото планиране и градската среда

От администрацията заявиха, че ще отговорят писмено на коментарите на КАБ и ще отразят изразените становища в нова структура, която да бъде внесена в Общинския съвет в най-скоро време 

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Столична община и УАСГ започват работа по съвместна стажантска програма

Студенти от университета ще имат възможност за професионално развитие в направление „Обществено строителство“

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

Крайречен парк близо до многофункционалния комплекс SamElyon в Самоков очаква своята реализация

За дългата тясна ивица общинска земя между комплекса и река Искър едни от проектантите на комплекса са изработили идеен проект

Търсят се исторически данни за стария гранитен мост в столичния квартал "Дървеница"

Търсят се исторически данни за стария гранитен мост в столичния квартал "Дървеница"

В момента се установява дали обектът има качествата да бъде обявен за недвижима културна ценност с цел пространството да се превърне в социално-културна зона