В Шанхай отвори нов магазин на водеща компания в областта на информационните и комуникационни технологии

140

Проектът е на нидерландското архитектурно UNStudio


Източник на снимката: Wen Studio

UNStudio създава проекта за магазина с идеята за различно и ориентирано към потребителя клиентско изживяване. Работейки в тясно сътрудничество с дизайнерския екип на Huawei, студиото създаде концепция, която обединява интерактивни изживявания, технологии и места за комуникация. Вдъхновена от природата и операционната система „Harmony“ на Huawei, геометрията на двуетажния магазин Huawei Taikoo Li се основава на биофилни форми, които плавно преминават отвън навътре.

Източник на снимката: Huawei

По фасадата подобни на венчелистчета елементи се развиват в мащаб и ротация, за да образуват геометрична система, съчетаваща природата и технологията. Главната фасада формира символична врата, а наред с избора на цвят и материал разгръщащата се композиция създава идентичност. Стъблата на венчелистчетата закриват структурните стойки на остъкляването, за да съставят стъклен фронт без рамка, който увеличава видимостта и позволява на естествената светлина да нахлува дълбоко в магазина. Вечер осветителни елементи, вградени в краищата на венчелистчето, хвърлят меко сияние върху фасадата и активират лицевата страна.

Източник на снимката: Huawei

Фасадата с южно изложение е съставена от вълнообразна стъклена повърхност от пода до тавана, която размива границата между интериора на магазина и външното обществено пространство.

Източник на снимката: Wen Studio

Елементите за сядане и зеленината, разположени в криволичещата стъклена витрина, допълнително се сливат отвътре и отвън.

Източник на снимката: Huawei

Спираловидното „Дърво на хармонията“ продължава естетиката на външната фасада в магазина. Видим отвън, този елемент закотвя зоната на главния вход, служейки като генератор на трафик.

Визуализации: UNStudio

Елементът също така отклонява пешеходния трафик към стълбището от главния атриум към втория етаж. Тази функция е предназначена и да улесни интерактивните преживявания чрез AR - посетителите могат да имат сетивно изживяване чрез зрение, звук и мирис.

Източник на снимката: Wen Studio

Интериорът на магазина се характеризира с флуидна циркулация и цветова палитра от топли чисти тонове. Тя обедява пространствата с тавани и подове от слонова кост и колони, облечени в дърво и GRC (цимент, армиран със стъклени влакна). Масите за излагане на продукти също са направени от дърво и са допълнени с цветни мебели.

Източник на снимката: Huawei

В допълнение към централно разположените ключови „алеи“ за излагане на продукти, две различни зони за преживяване са плавно преплетени в целия двуетажен магазин. Зоните „Signature Experience“ предлагат експонати и услуги, докато петте зони „Consumer Full Scenario Experience“ позволяват взаимодействие с продуктите на Huawei, които варират от интелигентни часовници до интелигентни автомобили.

Източник на снимката: Huawei

И на двата етажа са проектирани места за събиране, почивка и споделяне. Общностната зона на HUAWEI е отворена за всички и може да се конфигурира гъвкаво в зависимост от събитията. Тук посетителите могат да участват в публични лекции, културни дейности и уроци по фитнес и здраве на Huawei.

Източник на снимката: Huawei

Срещу мястото за лекции и събития се намира кафене, където клиентите могат да се отпуснат, докато чакат следпродажбено обслужване. В допълнение, зона „В реалния живот“ служи за осигуряване на пространство за работа и развлекателни дейности.

Източник на снимката: Huawei

Галерията и стената на марката до южния вход отбелязват историята на Huawei и основните етапи от развитието й.

Източник на снимката: Huawei

В екстериора и интериора на магазина са използвани високоефективни, сертифицирани и рециклирани материали, а върху подовете и таваните са приложени разглобяеми сглобяеми системи. Усъвършенствани системи за вентилация се използват в целия магазин, за да се осигури високо качество на въздуха, а зеленината създава приятна среда.

Ема Димитрова

Екип на UNStudio:

UNStudio:  Ben van Berkel, Hannes Pfau, Garett Hwang with Johnny Chan, Sungmi Hyun, Tony Hu, Joe Mak, Phyllis Cheung, Ana Castaingts Gomez, Kan Tong and Diego Ramirez Leon, Raina Lin, Gary Huang, Guomin Lin

Местен архитект:

UDG联创设计

Консултанти:

Консултанти осветление: Brandston Partnership Inc. (BPI)
Консултанти фасада: Inhabit Group

Изпълнители:

Главен изпълнител: Symbol 上海信鸿实业(集团)有限公司
Изпълнител фасада: Josef Gartner Curtain Wall (Shanghai) Co.,Ltd

ОЩЕ НОВИНИ

Бившият театър "Ренесанс" в София, известен преди време и като нощен клуб, ще стане център за събития

Бившият театър "Ренесанс" в София, известен преди време и като нощен клуб, ще стане център за събития

Наемателят на сградата инвестира във възстановяване на архитектурния й облик по проект на SMPL Architects

Финализират процедурата по придобиване на собствеността на минералната баня "Горна баня" от Столична община

Финализират процедурата по придобиване на собствеността на минералната баня "Горна баня" от Столична община

Областният управител на София Стефан Арсов внесе доклад в Министерския съвет

"Спаси София": Започна обследването на сградата на Централна минерална баня

"Спаси София": Започна обследването на сградата на Централна минерална баня

Следващата стъпка е в бюджета за догодина да се заложат средства за проектиране на реставрацията

Столична община започва отчуждаване на имоти за улица към бъдещата Национална детска болница

Столична община започва отчуждаване на имоти за улица към бъдещата Национална детска болница

Междувременно почти готова е новата детска болница „Света Анастасия“ в Бургас

В продажба са билетите за посещение на СИХРЕ – търговското изложение с 360 градуса поглед върху ХОРЕКА сектора

В продажба са билетите за посещение на СИХРЕ – търговското изложение с 360 градуса поглед върху ХОРЕКА сектора

От 27 до 30 януари ще бъдат представени професионално кухненско, барово, сладкарско, кетъринг и търговско оборудване, хотелско и ресторантско обзавеждане, консумативи, интериорни решения