В София започна изграждането на нова метростанция с жп гара

388

Новата метростанция ще бъде на бул. "Панчо Владигеров" между депо "Обеля" и метростанция "Обеля" и има връзка с I и II метродиаметър, с жп мрежата и с автобусния транспорт


Снимка: СО

Бъдещата спирка на софийското метро ще служи за прекачване на пътниците между Линия 1 и Линия 2 на метрото и ще бъде начална и за двете линии. Освен станцията ще се изгражда 900 м тунелен участък за връзка със съществуващия метротунел, който ще осъществява комуникацията с депо „Обеля“.

Върху метростанцията Национална компания „Железопътна инфраструктура“ ще изгради през следващите три години и нова жп гара, като изходите на станцията ще излизат на пероните. Така западните направления на железопътната мрежа – тези към Драгоман, Кюстендил и Божурище, ще имат директна връзка с Линия 1 и Линия 2 на столичното метро. Жп гарата е включена в проект за модернизацията на жп линията София – Драгоман.  

Само с преход на друго ниво пътниците от метрото ще правят връзка с влака за Банкя. Сега влакът е нарядко, стига до Централна жп  гара, но връзката с друг превоз изисква време и значително повече усилия. След изграждането на този нов транспортен възел влакът ще се превърне в предпочитано превозно средство, което ще доведе и до съкращаване времетраенето на пътуването.

Поради предвидените функции на крайна спирка на двете Метролинии (1 и 2) в проектното решение на метростанцията е предвидено да се изпълни централен перон с широчина 9,5 м, дължина 100 м и светла височина 3,5 м. Предвижда се гарата да бъде с един страничен и един централен перон, като коловозите стават три. Метростанцията ще има три изхода, като два от тях ще имат връзка с жп спирката и съответните перони. За достъп до тях и до южната страна на ж.к. „Модерно предградие” ще има асансьори, ескалатори и стълбища.

При реализацията на проекта не се предвижда затварянето на бул. „Панчо Владигеров”, ул. „Обелско шосе” или вътрешнокварталните улици в ж.к. „Обеля 1”. Това ще бъде постигнато чрез въвеждането на етапност при строителството и при временната организация на движение.

Стойността на проекта е 23,2 млн. евро, без ДДС. Срокът на изпълнение е 36 месеца и се очаква обектът да бъде готов през октомври 2026 г.

С изграждането на новата метростанция ще се постигне и значително намаление на интервалите на движение на влаковете по Линия 1 и Линия 2.

Подготвени са планове за бъдещите разширения на метрото и с други 3 участъка. Те са през “Люлин” до "Околовръстния път", през кв. “Витоша” до район “Студентски” и до "Околовръстния път" при кв. "Симеоново".

ОЩЕ НОВИНИ

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Столичният общински съвет не прие доклада на кмета за новата структура на администрацията на общината

Новата структура беше подкрепена от групите на „ПП- ДБ", „Спаси София", общинските съветници Вили Лилков от „Синя София", Карлос Контрера от ВМРО и независимият Ваня Григорова

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Скоро започва обществено обсъждане на актуализирания План за управление на Природен парк "Витоша"

Това е една от стъпките за обновяване на лифтовете и инфраструктурата в планината

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Стартира реставрация на фасадите на бившия театър "Ренесанс", познат като кино "Възраждане" и бивш нощен клуб

Официално не е съобщено откъде идва финансирането и какво ще е бъдещото предназначение на сградата паметник на културата