В ход е процедурата по прехвърляне собствеността на стадион "Георги Аспарухов" и спортния комплекс "Герена"
На 20 септември Министерският съвет реши да ги даде на Столична община
"Областна администрация София-град е започнала процедурата по прехвърляне на собствеността веднага след решението на Столичния общински съвет, но процесите не зависят от управата, а от други институции, водени от собствени времеви срокове за изпълнение", казват от областната управа на своята Фейсбук страница. Всички стъпки за прехвърляне на собствеността на стадион „Георги Аспарухов“ са изпълнени със заповед от вчера, която е изпратена към кмета на София и кмета на район „Подуяне“ за изпълнение. "Областна администрация София-град е изпълнила надлежно и в срок всичко необходимо, бъдещето на стадион „Георги Аспарухов” официално е в ръцете на Столична община и Васил Терзиев", казват още от областната управа.
Коментарът е в отговор на пост от страна на Терзиев, който малко преди това заяви, че откакто на 20 септември Министерският съвет е взел решение да прехвърли на Столичната община собствеността върху стадион „Георги Аспарухов” и всички части от спортния комплекс „Герена“, в Общината постоянно получавали запитвания какво се случва с недвижимите имоти. Столичният кмет очерта и стъпките, които трябва да бъдат направени:
➡️ Областният управител, в изпълнение на решението на Министерския съвет, следва да организира получаването на всички необходими документи, свързани със сключването на договора за прехвърлянето на собствеността на имотите и неговото вписване в Службата по вписванията. Това са акт за държавна собственост, данъчни оценки, осигуряване на скици на имотите.
➡️ Областният управител следва да издаде заповед за безвъзмездно прехвърляне на собствеността на имотите, в която те се описват подробно, посочва се данъчната им оценка. С тази заповед се определя общият размер на данъчните оценки за всички имоти, върху който се начисляват 2% режийни разноски и 20% ДДС върху режийните разноски, които следва да се заплатят от Столичната община по сметка на областната управа. Със заповедта се определя и размерът на таксата за вписване на договора, която се заплаща от Столичната община по сметка на Агенцията по вписванията.
➡️ Областният управител трябва да изготви договор за безвъзмездно прехвърляне на собствеността, който се подписва от него и от кмета на Столична община. Подписаният договор се внася от областната управа за вписване в Службата по вписванията, като след вписването всяка страна получава по 1 оригинал.
➡️ Следва предаване на владението на имотите между представители на Областната управа и Столичната община.
➡️ Столичната община изпраща договора на район „Подуяне“ за съставяне на актове за публична общинска собственост на новопридобитите имоти и тяхното вписване в Службата по вписванията.
➡️ Столичният общински съвет с решение определя как, на кого и за какъв срок да предостави имотите за ползване.
За да се случи процесът по придобиването на имотите и да не се наложи те да бъдат върнати на държавата, Столичната община има срок от пет години (в момента това са 4 години и 10 месеца). Така Общината ще може да си партнира с "Левски" в процеса по изграждането на ново съоръжение за „сините“.