Започна строежът на новия лъч на метрото през район "Слатина"

517

Работата стартира с две от предвидените нови шест станции - метростанция 5 на бул. „Асен Йорданов“ (срещу зала „Арена София“) и метростанция 6, която ще е под локалното платно на бул. „Цариградско шосе“, срещу УМБАЛ „Св. Анна“


Новият участък е разширение на Метролиния 3 и ще минава през кварталите "Гео Милев" и "Слатина" до бул. "Цариградско шосе" и Окръжна болница. За момента е предвидено да има 6 метростанции. Започва се от станция 6 и 5, които ще са съответно под локалното платно на "Цариградско шосе" срещу УМБАЛ "Св. Анна" и при бул. "Асен Йорданов.

Участъкът от 6 км е изцяло подземен. Трасето започва от ул. „Шипка”, продължава през кварталите „Гео Милев“ и „Слатина“, минава покрай зала „Арена София” и София Тех парк и достига до бул. „Цариградско шосе“, Окръжна болница в кв. „Младост”. С новото разширение ще се осигури връзка на източните квартали на столицата „Гео Милев”, „Слатина”, „Христо Смирненски” и „Младост” със западните – „Овча купел-1 и 2” и „Горна баня”, както и с другите две метролинии, а чрез тях – бърза връзка и с Централната жп гара и Столичното летище.

След работна среща в петък по инициатива на кмета на „Слатина“ Георги Илиев с директора на „Метрополитен“ ЕАД проф. Стоян Братоев, главния архитект на София Здравко Здравков и други експерти се стигна до решение, че са необходими технически  промени в архитектурните планове с цел бъдещите метростанции да са по-функционални. Предстои преработените проекти да бъдат представени официално.

Строителната площадка за разширението към “Слатина” бе открита на 24 октомври, но днес започва същинската работа. ​Работата на тунелопробивната машина ще започне от бул. „Цариградско шосе”. Метростанциите ще се изграждат по метод открит котлован с вертикално укрепване или „Милански“ (Топ Даун) метод. Идеята е да се възстанови по-бързо теренът и да се пусне движението отгоре. Очаква се трафикът на някои строителни площадки да бъде затруднен за около година и половина, след което ще се работи отдолу.

Ще бъдат закупени и 8 нови влака за обслужване на участъка. След последната станция на „Цариградско шосе” ще се изгради подземен двуетажен буферен паркинг за автомобили с капацитет 230 места и открит паркинг за около 120 автомобила.

Стойността на проекта е 540 млн. лв. без ДДС, от които 106,6 млн. лв. са от Кохезионен фонд и 433,4 млн. лв. – съфинансиране и заем от ЕИБ. Очаква се новият участък на метрото да е завършен през пролетта на 2027 г.

ОЩЕ НОВИНИ

Започва работа по процедурите за изграждането на пречиствателна станция за питейни води към яз. "Ахелой"

Започва работа по процедурите за изграждането на пречиствателна станция за питейни води към яз. "Ахелой"

Ремонтите на язовир „Порой“ се изпълнят в срок, както и ремонтът на пречиствателната станция за питейни води към яз. „Ясна поляна“

Cushman & Wakefield Forton: Над 200 000 квадратни метра ритейл паркове се строят в страната

Cushman & Wakefield Forton: Над 200 000 квадратни метра ритейл паркове се строят в страната

През третото тримесечие са отворени сравнително малко площи в ритейл паркове, но по-силна активност предстои

София и Лондон ще си сътрудничат за развитието на зелени и интелигентни градове

София и Лондон ще си сътрудничат за развитието на зелени и интелигентни градове

Кметът Васил Терзиев и заместник-кметът на Лондон Себ Данс участваха в конференция Green cities is great, организирана от Британско-българската бизнес асоциация

Започна мащабен ремонт на парка в ж.к. "Славейков" в Бургас

Започна мащабен ремонт на парка в ж.к. "Славейков" в Бургас

Проектът е разделен на два етапа, като в момента се работи по северната част, която обхваща района от ул. „Разделителна“ до ресторант „Теньовата къща“

При строежа на новия физкултурен салон на VII СУ "Найден Геров" във Варна са допуснати сериозни конструктивни дефекти

При строежа на новия физкултурен салон на VII СУ "Найден Геров" във Варна са допуснати сериозни конструктивни дефекти

Това сочи експертен доклад за резултатите от обследването на актуалното състояние на недовършения строеж