Започва кампания за съхранение на автогарата във Варна като архитектурен образец с историческо значение

427

Припомняме, че се планира старата сграда да бъде разрушена, на нейно място да бъде изграден супермаркет, а мозаечното пано от интериора да бъде преместено

 


Източник на снимката: multimedia.bg

След като преди дни стана ясно, че Общината и частни собственици обмислят подходящо място за експониране на мозаечното пано от чакалнята на старата сграда на автогарата във Варна, тъй като се планира тя да бъде разрушена, вчера Николай Танчев (Фондация “Гея”) съобщи, че започва кампания за съхранение на автогарата като архитектурен образец с историческо значение.

Източник на снимката: The Forgotten Civilization

“Сградата е представител на характерна за региона архитектура, която има качества, функционалност, стил и ансамблова среда. Затова обществото ни има необходимост тя да бъде съхранена”, казва Танчев. “С малка конструктивна намеса и естетизация сградата и ансамбълът на околната й среда могат да се обособят като уникален магазин с широк обществен достъп - заради удобното местоположение, функционална универсалност, трайна пригодност, здравина на изпълнение, харесвани качества и произведения на изкуството”, коментира той.

Източник на снимката: The Forgotten Civilization

Според Танчев новото приложение на автогарата ще демонстрира добра практика за устойчивост, социална справедливост и интегритет - мястото да продължи да изпълнява предназначението си с нов съвременен смисъл. “Основна необходимост за Варна днес е да се учим от успехите и грешките на предшествениците си при устройството на общата ни среда, от резултатите на съвместните ни усилия за по-благоприятна организацията на обществото и съхраняване на местната идентичност”, казва активистът.

Източник на снимката: The Forgotten Civilization

Според Танчев още не е изяснено дали е нужно мозайката да бъде местена, защото автентичната автогара може да се запази и в момента бъдещите собственици обмислят този вариант. „От германска страна (магазинът ще е Lidl – бел. ред.) също имат отношение по въпроса и ще се свържат с българските си партньори, за да се намери най-устойчивото и обществено приемливо решение“, казва той.

Според други мнения старата сграда е изградена по типов проект (т.е. нямала особена архитектурна стойност), морално остаряла е и не може да изпълнява изискванията за автогара. Но пък е възможно след обновяване да бъде подходяща за един типов супермаркет.

Източник на снимката: The Forgotten Civilization

Припомняме още, че до старата сграда вече се изгражда нова автогара по проект на архитектурно студио E-ARCH (арх. Мартин Христов и екип).

Визуализация: E-ARCH

Ема Димитрова

ОЩЕ НОВИНИ

До края на следващата година ще бъде изготвен Националният план за саниране на сградния фонд у нас

До края на следващата година ще бъде изготвен Националният план за саниране на сградния фонд у нас

След одобрението му се предвижда до 2050 година санираните сгради в страната да бъдат най-малко 60%, заяви зам.-министърът на регионалното развитие и благоустройството Дора Янкова

Над 600 милиона лева са разплатени на общините досега по Инвестиционната програма

Над 600 милиона лева са разплатени на общините досега по Инвестиционната програма

Предстои разплащане на аванси по проектите през Българската банка за развитие

В село Бенковски откриха първата у нас пречиствателна станция за четвъртично пречистване на отпадъчни води

В село Бенковски откриха първата у нас пречиствателна станция за четвъртично пречистване на отпадъчни води

Пилотния проект позволява пречистването на така нареченото „микро-замърсяване“, едни от най-фините и трудно уловими замърсители в природата

Националната асоциация на строителните предприемачи: Секторът е водещ двигател на икономическия ръст у нас

Националната асоциация на строителните предприемачи: Секторът е водещ двигател на икономическия ръст у нас

Във връзка с основни проблеми като паркирането, трафика и замърсяването на въздуха от НАСП заявяват, че сега спецификите на материалите е различна, процесите се случват значително по-бързо, машините са по-ефективни и комуникацията е оптимизирана