20 000 софиянци гласуваха за емблемите на 12 столични квартала

340

Символите са представени в пътуваща изложба на студенти от НХА, с книжка-магнит със снимки и кратка история на обектите и с туристическа карта


Източник: imp-act.аgency

Над 20 000 граждани се включиха в онлайн кампанията “Символът на квартала” на #soSofia. Инициативата стартира в началото на април, а в началото на август започна същинското гласуване. В гражданския вот за един символ, който жителите на 12-те квартала припознават като най-характерен за тяхната общност, най-активно гласуваха в „Красно село“, „Надежда” и „Дружба”. Почти единодушен избор за победител са излъчили жителите на „Младост”, „Лозенец” и „Овча купел”, а най-интригуващата беше надпреварата в „Гео Милев” и „Красно село“, като няколко гласа деляха първите финалисти. Резултатите бяха представени на Деня на София с изложба на студенти от НХА, вдъхновени от номинираните символи, специален нов сувенир и туристическа карта. 

Източник: imp-act.аgency

Сред фаворитите бяха избрани както отличителни забележителности от културното наследство, така и някои неочаквани обекти, познати от градския хумор и легенди. Така например тунелът, известен в градския жаргон като “Ускорителя”, беше избран за символ на най-големия столичен квартал ж.к. „Люлин”, а „Камбаните”, които реално не попадат в района, станаха символ на „Младост”. Далеч по-очаквано Минералната баня беше избрана за „Овча купел”, а Езерото стана символ на „Дружба”. В “Княжево” най-много хора гласуваха за обръщалото на трамвай 5, а Зала „Универсиада” беше отличена като емблема на ж.к. „Гео Милев”. Жителите на “Банишора” избраха Лъвов мост, а Слънчевият часовник в Северен парк беше определен за емблема на за ж.к. „Надежда”. Графитите бяха избрани от гражданите в ж.к. „Хаджи Димитър”, „Кръгът” в Южен парк — от ж.к. „Иван Вазов”, Спирка „Вишнева” - за кв. „Лозенец”, а пазар „Красно село” стана символ на едноименния квартал според участниците в кампанията. 

Източник: imp-act.аgency

Събитието по повод официалното представяне на победителите в кампанията “Символът на квартала” беше и премиерна изложба на студентите от бакалавърска и магистърска степен на специалност “Плакат и визуална комуникация” към Националната художествена академия. Младите артисти Зорница Йовева, Димитър Иванов, Полина Георгиева, Виктория Гигова, Виктор Петров, Ивена-Никол Николова, под ръководството на доц. д-р Ненко Атанасов, представиха вдъхновението зад избрани от 36-те номирани символи. Пътуващата изложба може да бъде разгледана пред ОКИ „Красно село“ до края на септември, а след това ще посети и други столични райони. 

Източник: imp-act.аgency

Избраните от гражданите софийски квартални символи оживяха и като дизайнерски сувенир от екипа на #soSofia – книжка-магнит със снимки и кратка история на обектите. 36-те номирани символи пък са част от най-новия тематичен туристически маршрут в печатна карта, създадена с в партньорство с Visit Sofia. Картата ще бъде полезен и интересен пътеводител както за чужденците, извеждайки ги извън центъра, така и алтернатива за разходка и опознаване на скритите градски съкровища на столицата.  

Източник: imp-act.аgency

Финалът на културната инициатива „Символът на квартала“ се реализира в навечерието на празника на София и 10-ти рожден ден на платформата #soSofia. Проектът цели да подкрепи чувството за местна идентичност на гражданите в различните райони, като създаде платформа за дискусия, участие и сплотяване около общи истории. Инициативата се реализира с подкрепата на Програма "Култура" на Столична община, в партньорство с Visit Sofia, Националната художествена академия и Общинския културен институт „Красно село“.

Източник: imp-act.аgency

#soSofia е независима платформа за най-интересното и характерното в града. Разказва историите, които правят столицата отличителна, и предоставя подбрани препоръки за най-характерните и интересни места, истории и неща в града на български и английски език. #soSofia произвежда и разпространява сувенири, вдъхновени от детайлите в градската среда и многото лица на София. Зад инициативата стоят хора, обединени от любовта към шарения облик на града, неговите жители и все по-многобройните посетители от всички точки на света. Всеки може да се включи в разговора за символите на града с хаштаг #soSofia в социалните мрежи.

Източник: imp-act.аgency

ОЩЕ НОВИНИ

Търси се нов съвременен облик на градския център на град Елин Пелин

Търси се нов съвременен облик на градския център на град Елин Пелин

Общината обяви международен архитектурен конкурс за идеен проект за Централна градска част и концепция за Зона 2

Във видинското село Кошава ще бъде изграден спортно-туристически рекреационен комплекс

Във видинското село Кошава ще бъде изграден спортно-туристически рекреационен комплекс

Проектът се изпълнява със 100% безвъзмездна финансова помощ по Програма „Развитие на регионите“

Кметът Терзиев предлага нова структура на Столична община

Кметът Терзиев предлага нова структура на Столична община

Днес той отне правомощията на главния архитект Богдана Панайотова, след като на 5 ноември й поиска оставката

Осем са българските номинирани проекти за Наградата на Европейския съюз за съвременна архитектура Mies van der Rohe

Осем са българските номинирани проекти за Наградата на Европейския съюз за съвременна архитектура Mies van der Rohe

Деветото издание събира 410 обекта от 40 държави, отразяващи многообразието, креативността и богатството на архитектурния пейзаж на Европа 

Знаковото пространство пред хотел "Верея" в Стара Загора ще промени облика си

Знаковото пространство пред хотел "Верея" в Стара Загора ще промени облика си

Мястото, наричано преди години Чарка, беше популярно за разходки на младите хора, а новият проект на Общината цели да го направи отново оживено

Най-новата изложба на музея на открито ЕТЪР среща дизайн, архитектура и занаяти

Най-новата изложба на музея на открито ЕТЪР среща дизайн, архитектура и занаяти

Пространството е оформено от арх. Антонина Илиева и екипът на Proponents of New Yardscapes (Pony Architects)