Най-често българите вземат потребителски кредити за ремонт на дома
Това включва дейности като вътрешни ремонти, изолация, смяна на дограма, ремонт на покрива и др.
Най-често българите вземат потребителски кредити за ремонт на дома, обединяване на задължения и пари в брой. Най-високата средна сума е за консолидация - 5 325 лв. На второ място са кредитите за покупка на автомобил със средна сума от 4 776 лв., а на трето - за ремонт на дома с 4 056 лв. Това показват данните от първото издание на обзора „Потребителският кредит на българина", изготвен от БНП Париба Лични Финанси, България за периода май-ноември. Най-активните региони на кредитния пазар са София и Пловдив, а най-малко кредити се вземат в Смолян и Търговище.
Обзорът „Потребителският кредит на българина" ще бъде издаван два пъти годишно - през пролетта и есента. Неговата цел е да предостави информация за потребителското кредитиране в България, базирана на представителна извадка от запитванията за кредит, получени от компанията. Обзорът може да се счита за показателен за българския пазар, тъй като БНП Париба Лични Финанси е лидер на пазара на небанково потребителско кредитиране с портфолио от над 1,3 милиона клиенти, които са ползвали продуктите на компанията за финансиране на различни проекти - от цялостен ремонт на дома до покупка на стоки на изплащане.
Най-високият среден размер на потребителските кредити за покупка на стоки на изплащане се наблюдава в категория „Строителни материали и инструменти" - 1 396 лв. На второ място са климатиците със среден размер на молбите 1 109 лв., а на трето е групата „Изолационни материали" с 988 лв. Най-търсената стока, купувана на изплащане, телевизорът, заема 5-то място със среден размер на кредита 848 лв.