До 15 януари петметрова огледална елха ще осветява градината между СУ "Св. Климент Охридски" и площада на Народното събрание в София
Инсталацията носи името „Огледай се“ и повдига темата за толерантността
Огледалната елха е проект на Yettel в партньорство със Столична Община и район „Средец“. На специално събитие в навечерието на Международния ден на хората с увреждания (3 декември) кметът на района Трайчо Трайков и главният изпълнителен директор на Yettel България Джейсън Кинг запалиха светлините на огледалната инсталация. Автори на идеята са агенцията за градски комуникации Imp-Act Agency и артистът Филипина Стаменкова, която създава огледални пластини и повърхности, а изработката е на творческото ателие Woood. Наскоро агенцията и творческото ателие представиха друга реализация в столицата - градски мебели от рециклирани банкови карти.
Инсталацията в градината до униврситета е направена от огледални повърхности, всяка от които носи различно послание. Тя събира хората и ги кани да се огледат в нея, за да видят себе си, но и другите около тях. Това е и основното послание, което проектът отправя – да се приемем такива, каквито сме.
Проектът е част от цялостната политика на Yettel в областта на многообразието, равнопоставеността и приобщаването. Инсталацията отбелязва и десетата годишнина от старта на една от емблематичните програми на компанията – „Рамо до рамо“. С нея телекомът подкрепя професионалното развитие и социалната интеграция на хората с увреждания. В рамките на две години участниците работят по конкретни проекти, като по този начин придобиват знания и стават по-подготвени и конкурентни на трудовия пазар.
Освен програми като „Рамо до рамо“, компанията организира вътрешни обучения за неосъзнатите предразсъдъци и има политика за увеличаване броя на жените в технологичните екипи. От тази година Yettel насърчава и приобщаваща и справедлива среда по цялата верига на стойността. Освен че ангажира ключовите си партньори и бизнес клиенти, телекомът започва и поетапна проверка и анализ на въздействието върху човешките права сред доставчиците, с които работи.
Друга важен фокус за телекома е осигуряването на достъпна среда, като започва с физическите си канали - магазини, централен офис и склад. От тази година Yettel инвестира и в това да направи своите дигитални канали – уебсайт и мобилно приложение, достъпни за хората със специфични потребности.