До два месеца започва строителството на скоростния път Ружинци – Монтана

99

Предвижда се 40-километровата отсечка да бъде с по две ленти за движение в посока


До два месеца ще започне строителството на скоростния път между Ружинци и Монтана, част от транспортната връзка Видин - Ботевград. Изготвени са технически проекти, осигурено е финансиране от държавния бюджет. До издаване на разрешението на строеж остават някои съгласувателни процедури. Това обяви вчера в Монтана министърът на регионалното развитие и благоустройството Андрей Цеков.

Министърът подчерта, че изграждането на пътя Видин - Ботевград е най-важният приоритет за развитието на Северозападна България. Като пълноценен транспортен коридор той трябва да свърже Бяло море с река Дунав за движение на стоки и суровини, които да развият индустрията и заетостта. Министърът информира, че до края на месеца ще бъде пуснат за движение участъкът между Макреш и Бела.

„За съжаление за участъка между Монтана и Враца сме изправени пред едно неприятно и тежко наследство, свързано с липсата на утвърдено трасе. Имало е избран вариант през 2010 г., но през 2013 г. е констатирано, че той не отговаря на екологичните изисквания и пътната безопасност, защото преминава в близост до действащи складове за боеприпаси. Оттогава трасето е изоставено и няма разработени нови варианти“, посочи Цеков и уточни, че затова през декември миналата година е възложил разработване на разширен идеен проект с пълни геоложки проучвания за избор на ново трасе между Монтана и Враца с габарит на скоростен път. „Над 30 са подадените оферти за проектиране, очакваме до един месец да изберем изпълнител. Предвидени са средства от бюджета, така че ще запълним този транспортен вакуум между Монтана и Враца“, отбеляза министър Цеков и подчерта, че идейният проект ще отпуши строителния процес, като оптимистичният вариант предвижда евентуалните строителни дейности да започнат през 2027 г.

„До 5 март приемаме оферти за избор на проектант за разширен идеен проект за модернизация на пътя Монтана - София с изграждане на тунел под Петрохан. Съществуващият към момента проект е недалновиден и неработещ, отречен от екологична гледна точка, защото предвижда двулентов път, който няма да промени качествено транспортната свързаност. Ето защо предвиждаме да изградим 84-километрова пътна отсечка с по-голям габарит – четирилентов, и проектна скорост 120 км/час. Трасето ще започва от обхода на Монтана и ще се свърже със Софийския околовръстен път. Така ще имаме бърза връзка от Монтана до София“, съобщи още министър Цеков. Той посочи, че оценката на подадените оферти ще отнеме около два месеца, като водещ критерий е най-ниска цена. Така ще може още тази година да започне реално проектиране на скоростната отсечка.

Според министър Цеков обаче не може да се посочи евентуален срок за започване на строителството, защото ще има сериозни екологични процедури. „Правим стъпка този проект да се превърне в реалност. Евентуален старт на строителството може да очакваме в период до 3 години. Това е и един от малкото проекти в България, който може да се реализира на концесия или чрез публично-частно партньорство, като удачен вариант държавата да диференцира източниците на плащания, тъй като в момента строи едновременно 5-6 магистрали, защото сме изостанали с транспортната инфраструктура“, коментира още регионалният министър.

ОЩЕ НОВИНИ

Ускоряват подготовката на проекта за изграждане на Околовръстния път на Пловдив

Ускоряват подготовката на проекта за изграждане на Околовръстния път на Пловдив

През последните седмици са намерени решения на редица нерешени в последните години въпроси

До 28 март се удължава срокът за кандидатстване по процедура "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищен сграден фонд – Етап II"

До 28 март се удължава срокът за кандидатстване по процедура "Подкрепа за устойчиво енергийно обновяване на жилищен сграден фонд – Етап II"

Така се дава възможност сдружения на собственици, които по различни причини, включително административни, не са успели да кандидатстват за финансиране до момента, да го направят

За първи път от четири десетилетия Община Варна придобива основната част от т. нар. Дупка в централната пешеходна зона на града

За първи път от четири десетилетия Община Варна придобива основната част от т. нар. Дупка в централната пешеходна зона на града

Общинският съвет одобри местната администрация да стане собственик на 2 915 кв. м от този емблематичен за града обект, който да бъде социализиран

Реализираният обем на инвестиционните сделки в България миналата година е почти 221 милиона евро

Реализираният обем на инвестиционните сделки в България миналата година е почти 221 милиона евро

Това показва проучване на Colliers на пазара на инвестиционни имоти у нас през второто полугодие

Кметът на София предлага създаване на дигитална платформа относно бъдещи ремонти

Кметът на София предлага създаване на дигитална платформа относно бъдещи ремонти

Васил Терзиев настоява за нов модел на работа и синхрон между експлоатационните дружества и Капиталовата програма на общината